به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۸۳۰۰۱
۲۱ میلیارد تومان ناقابل! هزینه کنگره زنان‌تاثیرگذار!

افشاگری تازه از اجلاس خبرساز زنان تاثیرگذار

افشاگری تازه از اجلاس خبرساز زنان تاثیرگذار
گروه سیاسی: لیلا فرهادی در رویداد۲۴ در گزارشی به رزومه و سوابق برندگان کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار در تهران پرداخت و نوشت:
در این کنگره جوایزی به هفت نفر تحت عنوان زنان تاثیرگذار داده شد. یکی از این افراد «واناجان سانگیران لی» استادیار شیمی دانشگاه مالایا است. جالب اینجاست که برگزارکنندگان کنگره از سِمت گیرنده جایزه خود خبر ندارند و چه در اعلام اسامی برندگان و چه در پوشش خبری گنگره در ارگان رسمی اطلاع‌رسانی دولت ایرنا، به اشتباه او را استاد یک دانشگاه تایلندی معرفی کرده‌اند.
 
سانگیران لی استادیار شیمی دانشگاه مالایا مالزی
 
کنگره زنان تاثیرگذار از فرصتی که داشت برای حمایت از آقازاده‌های همسو هم استفاده کرد. جایزه دوم به «سوده غفوری‌فرد» دختر حسن غفوری‌فرد نماینده پیشین مجلس، عضو سابق شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس هیات بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. سوده غفوری‌فرد استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر دفتر استعداد‌های درخشان و نخبگان دانشگاه شهید بهشتی است.
در همین بخش به فردی به نام «کازان سوا النا» از کشور روسیه هم جایزه داده شد. نه در پوشش خبری و نه در اعلام اسامی برندگان هیچ اشاره‌ای به چرایی تاثیرگذار بودن این فرد نشده، اما به گفته فاطمه حقیرالسادات دبیر علمی کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار در گفتگو با رویداد۲۴، «النا»  موزیسین، فعال اجتماعی، مجسمه ساز و دارای دکترای بیولوژی است.
در رزومه ای که از خانم النا به دست رویداد۲۴ رسیده به همکاری های او با دانشگاه مشهد اشاره شده است. ظاهرا این موزیسین روس دوستانی در مشهد دارد. او در صفحه اینستاگرامش اکانت «جایزه جهانی گوهرشاد» را دنبال می کند.  الناکازان سوا النا در رزومه اش بخشی را به نحوه گذران اوقات فراغتش اختصاص داده و در آن به مواردی همچون «رقصیدن بوگی، ووگی، سالسا و لزگی» اشاره کرده است.  
جالب اینجاست که النا خود را خبرنگار و عکاس معرفی کرده است. به این ترتیب ظاهرا یک خبرنگار بی نام و نشان روس توسط دولت ابراهیم رئیسی به تهران دعوت شده و جایزه زن تاثیرگذار را گرفته است.

کازان سوا النا چهره تاثیرگذار روسیه


از «ماریا بئاتریس یونس» که به عنوان «بانوی تاثیرگذار آرژانتین» معرفی شده و دریافت‌کننده جایزه بانوان تاثیرگذار جهان در کنگره زنان بود هم هیچ اطلاعاتی در اینترنت پیدا نشده است. نه در متن سخنرانی و نه در متن خبر‌های مرتبط با این کنگره هم اشاره‌ای به نحوه تاثیرگذاری این بانوی آرژانیتی نشده، اما ظاهرا ارتباط خانم یونس با ایران مسبوق به سابقه است. او سخنرانی کوتاهی را به زبان فارسی ایراد کرده و در آن اشاره می‌کند که این دومین جایزه‌ای است که به آرژانتین می‌برد. او در سخنرانی خود جای «خواهران مسلمان شبکه زنان آمریکای لاتین» را که «ایران را خانه دوم خود می‌دانند» خالی کرده است.
 
فاطمه حقیرالسادات درباره ماریا از آرژانتین هم به راه‌اندازی «دو-سه پروژه بزرگ» و یک مرکز تحقیقاتی توسط او اشاره کرده و گفته «ماریا بئاتریس یونس از دانش‌آموختگان جامعه المصطفی است.»  «جامعه‌المصطفی العالمیه» یک نهاد دینی است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی شیعه انبوهی از طلاب را از سراسر جهان تحت پوشش قرار داده است. در سال‌های اخیر رقم بالای بودجه این نهاد حوزوی که در قانون بودجه هر سال مصوب می‌شود انتقاداتی را به همراه داشته است.
 
پن آبه شیامی از چین


پن آبه شیامی هم یکی از افرادی بود که جایزه کنگره را به عنوان زن تاثیرگذار از کشور چین دریافت کرد. در مورد او هم هیچ توضیحی درباره نحوه تاثیرگذاری‌اش داده نشده، اما از خلال سخنرانی او بعد از دریافت جایزه می‌شد فهمید که او یک «تاجر چینی» است که به گفته خودش از دریافت جایزه بسیار تعجب کرده است.
به گفته فاطمه حقیرالسادات، مبلغ ۲۰ هزار یورو (معادل یک میلیارد تومان) به همراه یک گواهی از طرف کمیسیون ملی یونسکو به هر یک از برندگان این کنگره اعطا شده است.
دبیر علمی کنگره در پاسخ به سوال درباره اسامی داوران این مسابقه از اعلام اسامی داوران  سرباز زد و آن را دست کم برای دو سال محرمانه خواند. هزینه جوایز به انضمام هزینه برگزاری نشستی با این ابعاد بسیار هنگفت است.
در صورتی که ادعای برگزارکنندگان کنگره در مورد حضور ۳۰۰ مهمان خارجی در این نشست صحت داشته باشد، هزینه بلیط هواپیما، اسکان ۵ روزه آن‌ها در هتل پارسیان اوین و گردش‌های آن‌ها در ایران سرسام‌آور خواهد بود.
 
«آنا هاکوبیان» همسر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان
«آنا هاکوبیان» همسر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شدهمسر نخست وزیر بورکینافاسو (که هیچ اسم و عکسی از او در اینترنت پیدا نشد)
آیگل جباروف» همسر صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان
«آیگل جباروف» همسر صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان
تامارا ووچیچ همسر الکساندارا وچیچ رئیس جمهور صربستان
«تامارا ووچیچ» همسر الکساندارا وچیچ رئیس جمهور صربستان
 
شیرانتی راجاپاسکا همسر ماهیندا راجاپاسکا رئیس جمهور سابق سریلانکا
شیرانتی راجاپاسکا همسر ماهیندا راجاپاسکا رئیس جمهور سابق سریلانکا
 
دختر سید حسن نصرالله
دختر سید حسن نصرالله

چهره‌های عجیب در کنگره زنان


مایا صباغ مهمان لبنانی گنگره بانوان تاثیرگذار ویدئو‌های مختلفی از سفرش به تهران در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. او در یکی از این ویدئو‌ها در حالی که حجاب اجباری جمهوری اسلامی را رعایت نکرده نوشته «خداوند جمهوری اسلامی را حفظ کند»
مایا صباغ ویدئویی از حضورش در یک رستوران در تهران را در توییترش به اشتراک گذاشته و نوشته «ببینید دختران ایرانی چقدر راحت و بامزه اند. اینجا بیش از چیزی که فکر میکنید آزادی هست و دختران بدون حجاب شادی می‌کنند، آواز می‌خوانند و وقت می‌گذرانند.‌ای رسانه‌های منافق، دیگر نمی‌توانید به ما دروغ بگویید.» توییت دیگری مایا صباغ در حالی که هیچ حجابی بر سر ندارد منتشر شده که در آن به طعنه می‌گوید «این ما هستیم در حالی که توسط رژیم ایران سرکوب شده‌ایم. با چشمان خودتان ببینید. حقوق بشر و آزادی کجاست؟»
ظاهرا مایا صباغ تحت عنوان فعال رسانه‌ای اهل سنت به ایران دعوت شده است. او پیش از این هم با همین سمت با شبکه تلویزون اینترنتی ایرانیک در سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی گفتگو کرده بود. او در این گفت‌وگو در حالی که مقابل پوستری از سردار سلیمانی نشسته می‌گوید «حاج قاسم، نقشه آمریکا برای کشتار مسیحیان و وقوع نبرد میان شیعه و سنی را ناکام گذاشت. همگان به نقش بارز شهید سلیمانی درنابودی تروریسم و تقویت و افزایش تعداد گروه‌های مقاومت در عراق واقف هستند؛ کوچک و بزرگ و حتی دشمنان نیز به این نقش شهادت می‌دهند.»
مایا صباغ
مایا صباغ در توییتر خود هم درباره این مصاحبه اظهار نظری کرده و اضافه کرده «قاسم سلیمانی یک مزدور نبود که اسلحه حمل کند. او نماینده ایران بود و تحت فرمان، ولی فقیه عمل می‌کرد. ما از ایران و سلیمانی متشکریم.»
رزومه کازان سوا النا مهمان از روسیه
کازان سوا النا
علاوه بر مایا صباغ، مهمان روس و برنده جایزه زنان تاثیرگذار هم رزومه جالب توجهی دارد. کازان سوا النا که به عنوان چهره تاثیرگذار از روسیه انتخاب شده، خود را دانش آموخته دکترای بیولوژی، عضو اتحادیه هنرمندان مسکو، عضو شورای بین‌المللی موزه‌ها، خبرنگار، عکاس و معلم معرفی کرده است. مشخص نیست انتخاب او به عنوان زن تاثیرگذار به دلیل کدام یک از این هنر‌های او بوده است.
در رزومه‌ای که از النا به دست رویداد۲۴ رسیده بخشی به پژوهش‌های مشترک او با دانشگاه مشهد اختصاص دارد. ظاهرا خانم النا سال ۲۰۱۶ به عنوان سخنران در یک کارگاه آموزشی درباره گیاهان آلپ در ققفاز به دانشگاه مشهد دعوت شده بوده است. ظاهرا این چهره روس دوستان خوبی در مشهد دارد. او در صفحه اینستاگرامش اکانت «جایزه جهانی گوهرشاد» را دنبال می‌کند. الناکازان سوا النا در رزومه اش بخشی را به نحوه گذران اوقات فراغتش اختصاص داده و در آن به مواردی همچون «رقصیدن بوگی، ووگی، سالسا و لزگی» اشاره کرده است.
جالب اینجاست که النا خود را خبرنگار و عکاس معرفی کرده است. به این ترتیب ظاهرا یک خبرنگار بی‌نام و نشان روس توسط دولت ابراهیم رئیسی به تهران دعوت شده و جایزه زن تاثیرگذار را گرفته است.
کازان سوا النا  مهمان کنگره زنان
رزومه واناجان سانگیران لی استاد شیمی دانشگاه مالایا 
یکی دیگر از برندگان و مهمانان کنگره، «واناجان سانگیران لی» استادیار شیمی دانشگاه مالایا است. جالب اینجاست که برگزارکنندگان کنگره از سِمت گیرنده جایزه خود خبر نداشتند و چه در اعلام اسامی برندگان و چه در پوشش خبری گنگره در ارگان رسمی اطلاع‌رسانی دولت ایرنا، به اشتباه او را استاد یک دانشگاه تایلندی معرفی کرده‌اند.
هرچند که ظاهرا این خانم تایلندی بیشترین صلاحیت را برای دریافت جایزه از میان سایر مهمانان خارجی برنده جوایز داشته، اما دقیقا مشخص نیست این جایزه به پاس کدام تاثیرگذاری به «سانگیران لی» تعلق پیدا کرده است. افراد زیادی با میزان تحصیلات و تاثیرگذاری این بانوی تایلندی در جهان و ایران وجود دارند.
واناجان سانگیران لی
واناجان سانگیران لی کنگره زنان
مهمانی از جامعه المصطفی العالمیه آرژانتین
از «ماریا بئاتریس یونس» که به عنوان «بانوی تاثیرگذار آرژانتین» معرفی شده و دریافت‌کننده جایزه بانوان تاثیرگذار جهان در کنگره زنان بود هم هیچ اطلاعاتی در اینترنت پیدا نشده است. نه در متن سخنرانی و نه در متن خبر‌های مرتبط با این کنگره هم اشاره‌ای به نحوه تاثیرگذاری این بانوی آرژانیتی نشده، اما ظاهرا ارتباط خانم یونس با ایران مسبوق به سابقه است. او سخنرانی کوتاهی را به زبان فارسی ایراد کرده و در آن اشاره می‌کند که این دومین جایزه‌ای است که به آرژانتین می‌برد. او در سخنرانی خود جای «خواهران مسلمان شبکه زنان آمریکای لاتین» را که «ایران را خانه دوم خود می‌دانند» خالی کرده است.
فاطمه حقیرالسادات درباره ماریا از آرژانتین هم به راه‌اندازی «دو-سه پروژه بزرگ» و یک مرکز تحقیقاتی توسط او اشاره کرده و گفته «ماریا بئاتریس یونس از دانش‌آموختگان جامعه المصطفی است.»
ماریا بئاتریس یونس
به گزارش رویداد۲۴ «جامعه‌المصطفی العالمیه» یک نهاد دینی است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی شیعه انبوهی از طلاب را از سراسر جهان تحت پوشش قرار داده است. در سال‌های اخیر رقم بالای بودجه این نهاد حوزوی که در قانون بودجه هر سال مصوب می‌شود انتقاداتی را به همراه داشته است.
پن آبه شیامی مهمان چین در کنگره زنان
پن آبه شیامی
پن آبه شیامی هم یکی از افرادی بود که جایزه کنگره را به عنوان زن تاثیرگذار از کشور چین دریافت کرد. در مورد او هم هیچ توضیحی درباره نحوه تاثیرگذاری‌اش داده نشده، و پیدا کردن رزومه او با توجه به شباهت نامش به «پن شیائومی (خودکار الکترونیکی برند شیائومی چین)، پیدا کردن اطلاعات درباره او در موتور‌های جستجوگر کار دشواری است، اما از خلال سخنرانی او بعد از دریافت جایزه می‌شد فهمید که او یک «تاجر چینی» است که به گفته خودش از دریافت جایزه بسیار تعجب کرده است.
هرچند معاونت زنان ریاست جمهوری و بانوی اول ایران! در دعوت از زنان تاثیرگذار به‌نام، سیاستمداران زن کارکشته و حتی زنان روسای دولت‌های دوست و همسایه از جمله چین، روسیه و سوریه شکست خوردند، اما در فهرست عریض و طویل مهمانان ناشناس چند سیاستمدار هم دیده می‌شود.
 
بثینه شعبان فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شدبثینه شعبان فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شد
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شد
لیلیان اسپرانزا اهرران وزیر آموزش نیکاراگوئه
 
«حمدا بنت حسن السلیطی» نایب رئیس مجلس شورای قطری
لوسین گوارا وزیر جوانان نیکاراگویه و وزیر خانواده این کشور
 
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شد
«حمدا بنت حسن السلیطی» نایب رئیس مجلس شورای قطری
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شد
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شد
«هوی سی‌اینسنزا» وزیر صنایع و تجارت زیمباوه
 
در میان برندگان ایرانی جوایز زنان تاثیرگذار یک نام آشنا هم به چشم می‌خورد. کنگره زنان تاثیرگذار از فرصتی که داشت برای حمایت از آقازاده‌های همسو هم استفاده کرد. جایزه دوم به «سوده غفوری‌فرد» دختر حسن غفوری‌فرد نماینده پیشین مجلس، عضو سابق شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس هیات بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. سوده غفوری‌فرد استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر دفتر استعداد‌های درخشان و نخبگان دانشگاه شهید بهشتی است.
 
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شد
سوده غفوری فرد دختر حسن غفوری فرد


هزینه مهمانی زنانه دولت چقدر بود؟
تنها در بخش جوایز این کنگره ۱۴۰ هزار یورو جایزه به هفت نفر داده شده است که معادل ۷ میلیارد تومان است. بررسی‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد محل اقامت مهمانان این کنگره در بهترین هتل تهران یعنی هتل اسپیناس پالاس است. به گزارش رویداد۲۴ کمترین هزینه برای چهار شب اقامت در هتل اسپیناس پالاس در اتاق یک تخته استاندارد حدود ۱۶ میلیون تومان است. اگر ادعای دولت درباره دعوت از ۳۰۰ مهمان خارجی صحت داشته باشد، هزینه اسکان این تعداد مسافر در هتل اسپیناس پالاس معادل ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
هزینه کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار
مهمانان این کنگره از کشور‌های آرژانتین، صربستان، ارمنستان، ازبکستان، عراق، پاکستان، کویت، بورکینافاسو، قرقیزستان، سریلانکا، گینه، نیکاراگوئه، لبنان، روسیه و ونزوئلا به تهران سفر کرده‌اند. میانگین هزینه پرواز این مسافران را باید دست‌کم ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفت که برای ۳۰۰ مهمان رقمی معادل ۹ میلیارد تومان آب خورده است.
با احتساب هزینه گردش این افراد در ایران (روز شنبه تعدادی از مهمانان سفری به قم داشته‌اند)، مجموع این هزینه‌ها به ۲۱ میلیارد تومان خواهد رسید (با توجه به سابقه دولت‌ها در خاصه‌خرجی‌های این‌چنینی در کنگره‌های مشابه این رقم را تا ۵۰ درصد می‌توانید افزایش دهید)
این هزینه هنگفت در حالی صرف یک کنگره نالازم شده که بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ معاونت زنان برای مجموع برنامه‌های «هدایت، راهبری و توانمندسازی خانواده‌ها و کودکان، نظارت بر مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مراکز آموزشی نگهداری کودکان و اجرای سیاست‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، تنها ۳۸.۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده است. به این ترتیب این کنگره بیش از نیمی از اعتبار یک سال معاونت زنان را به خود اختصاص داده است.

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۳:۰۲
ای وای یک آموزگار پس از سی سال کار 300 میلیون هم پاداش دریافت نمی کند آنگاه.... (416497)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۳:۱۹
«النا» موزیسین، فعال اجتماعی، مجسمه ساز و دارای دکترای بیولوژی است. (416504)
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۳:۲۰
پن آبه شیامی هم یکی از افرادی بود که جایزه کنگره را به عنوان زن تاثیرگذار از کشور چین دریافت کرد. در مورد او هم هیچ توضیحی درباره نحوه تاثیرگذاری‌اش داده نشده، اما از خلال سخنرانی او بعد از دریافت جایزه می‌شد فهمید که او یک «تاجر چینی» است که به گفته خودش از دریافت جایزه بسیار تعجب کرده است.
یارادانقلی: بنده خدا اومده بود قورمه سبزی و خورش قیمه اصل ایرانی بخوره و مدتی خوش بگذرونه، بهش جایزه دادن!! (416505)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۳:۲۴
ظاهرادعملکرد دولت مردمی در برگزاری این مراسم در این برهه زمانی
بد جور
مخالفین را عصبی کرده است
آمریکا
دوستداران آمریکا
عصبانی هستید
باشید
ودر این عصبانیت بمیرید (416508)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۳:۰۶
ایکاش این دولت ذرهای بفکر مردمش بود خدا وکیلی این همه هزینه تو این شرایط خراب کار ه منطقی بود ..... (416659)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۹:۰۱
ما از دست دولتی که فقط برای شماست ناراحتیم (416780)
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۴:۲۵
مشخصه خیلی سیاسی هست مهمانانی که دعوت شدن (416892)
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۰۰:۴۸
ایرانی تو؟ (416996)
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۷
شما که سوار پشرفت حرکت قطاررشدید و نهار هم خوردید چه غمی دارید . نه ایرانی هستید و نه ایرانی فکر میکنید . (417030)
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۳:۴۳
آره به خدا ما که خیلی سوختیم وقتی دیدم پول ملت رو مفت دارن میدن به یک عدع خارجی برای شیرین کاری. مردم خودمون هم دارند زباله گردی می کنند. آدم باید خیلی احمق باشه که اینها رو نبینه و مزخرف بگه. (417040)
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۰۸:۵۵
دعوت كردن ٤ تا زن خارجى كه افتخار نداره. تازه بهشون هتل و بليط و گردش مجانى هم داديد. (418425)
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۳:۲۶
کاش بجای برگزاری این سیرک مضحک دردی از هزاران زن سرپرست خانوار دوا می کردن که جامعه آنها را درچنگ فقروفلاکت .متاسفم برای پولهایی که صرف این نمایش مسخره شد (416509)
سسینا رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۲:۰۴
این ها حتی نمیدونن چه کسانی رو دعوت کردن
طرف لزگی روسه هست از رقص و همجنس بازی لذت می بره دعوتش کردن اوردن بهش جایزه دادن
قضاوت با خود اقایان اصول گرا و مذهبی...... (416712)
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۳:۰۴
سیرک مضحک
در حد سیرک جهانی
چون دنیا میخنده به این همه تناقض (416720)
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۳:۵۳
یک میلیارد ... (416524)
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۶:۱۰
الان حاصل این کارشون میدونید چی بود این زنان تاثیر گزار میرن همه جا میگن اینا خیلی اوسکل هستند (416538)
dayani
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۷:۳۱
هزینه ها برای چه کسی سرسام آور بوده است ، آنها که اینکار را کرده اند، حتما همه مبالغ را همراه با پشتوانه های لازم در اختیار داشته اند. (416547)
وروجک
United States
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۰:۰۳
واله من يک کليپى از اينها ديدم که داشتند يقل دوقل بازى مى کردند (416563)
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۱:۴۵
تمام بانوان ایرانی که خود وهمسرانشان حقوق آنها زیر خط فقر است هم جز بانوان تاثیر گزار هستند مثل معلمان و:::؛؛؛ (416639)
اصغری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۲:۱۳
واقعا پول حیف و میل میکنن برای یک مشت زن خارجی به درد نخور و اسمشم پر طمطراق انتخاب میکنن برای فریب دنیا (416652)
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۲:۳۰
فقط دنبال نمایش دادن هستند .... از ملت هیچ خجالت نمیکشند.. نمایش و ریخت و پاش بیت المال همین (416654)
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۰۸:۰۷
هرچند خواندن وجواب دادن به چنین مقاله سبکی در حد خود نمیدانم ولی به عنوان یک شخص بیطرف مینویسم کارنامه اصلاح طلبان در حمایت از بانوان در عملکرد آقای وزیر محترم دکتر نجفی متهم به قتل یک بانوی بی دفاع این سرزمین که ناجوانمردانه و به طرز فجیعی انجام شد کاش میتوانستید اینقدر راحت خودتان را هم قضاوت کنید. وقتی خانواده خودتان از شر شما در امان نیستند وای به حال دگران.....بگذریم (416688)
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۰۸:۲۷
یاد اون خواهرهای هموطن که واسه یه لقمه نون تو سطل های زباله ، نایلون و کاغذ باطله جمع میکنن گرامی. (416691)
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۴:۴۵
اون زباله گردها آخه تاثیر گذار نیستند ... بخاطر این هیشکی حسابشان نمیکنه...باید تاثیر گذار باشن.. کجای کاری (416896)
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۰۸:۳۵
جای مرحوم نادر طالب زاده که تئورسین تاثیرگذار استکبارستیزی بودن خالی. (416693)
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۰:۰۸
بورکینا فاسو خیلی تاثیر گذاره (416696)
Amer
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۲۲:۳۵
من که شخصا از این همه تاثیر گذاری این زنهای جایزه مصلحتی دریافت کردن به شگفت امدم و تاثیر ویژه ای رویم‌داشت . که معنی دولت محرومین و مستضعفاف را درک کردم . فقط باید همسر باراک اوباما را مقصر دانست که دیگه به عنوان بانوی اول امریکا کتاب ننویسه که دیگران بخونن و هوس کنن .که باعث برگزاری این کنگرهای پر بار و تاثیر گذار بشود (416812)
محیط
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۲۳:۰۰
امروز از نانوایی نون گرفته بودم یه دختر با مادرش اومدن پیشم.دیدم دخترش به نونا نگاه میکنه گفتم بردارکوچولو.از چشای مادر با وقارش خوندم پول نداره.دوتا بربری بهش دادم.مردم ما دارن تو فقر دست و پا میزنن (416814)
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۱
همین متن ها تاثیر گذارترن از
اون زنان اجنبی ن
اگه تاثیری برمسئولین داشته باشه (416860)
عادل
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۳
همون زنان اجنبی
به اصطلاح تاثیر گذار هم میدونن که این
جوایز وپولها از ملتی فقیر خوردن نداره

مطمئنا یا پس میدن یا صدقه (416861)
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۲:۵۴
همسر نخست وزیر اوکراین را دعوت می کردین (416885)
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۰۳:۵۳
دستشون درد نکنه در شرایطی که رسانه های دنیا دارن علیه ایران چرت می گن و ایران رو نا امن نشون می دن این حرکت خیلی قشنگ بود برای همینه بعضی ها بدجوری سوختن...
در ضمن صباغ لبنانی خودش گفته در ویدئوش من برای تفریح اومدم ایران و مهمان این جلسه نیستم. امیدوارم صحت و دقت سایر قسمت های این مطلب در این حد نباشه. (417001)
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۰۸:۳۴
تو نونوایی وقت نوبت یه خانم جوون رسید به افراد داخل مغازه نگاه کرد گفتن خانم نون مگه نمیخوای .با خجالت تمام گفت پول ندارم پسرکوچکم رفته کارگری شاید امروز کارباشه ولی یه نون سنگک اگه شما کارت بکشید وبه من بدید امروز گرسنه نمیمونیم، نگاه همراه با شرم فراوان آن زن تا ابدتاثير گذار ترین نگاه دنیا برای افراد داخل آن نانوایی بود.وکسانی که باعث این جریانات بد اقتصادی مردم ایران هستند حقیرترین افراد تاریخ بشرند (417019)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۳
به نظر من اگر یک زن جراح قلب یا دانشمند رقص هم بکند به نظر من ، ارزش آن از سلبیریتی های بی ارزش ما بیشتر است.
واقعا سلبیریتی های ما بجز آرایش ، ارزش دیگری دارند. حتی ارزش یک خانم رُفته گَر از این ها بیشتر ارزش دارد چون خدمت به خلق می کند. (417032)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۸:۰۶
چرا واقعا اصلاحطلبان با هر کاری که دولت رئیسی انجام می‌دهد با رسانه های بی شمار ی که دارند شروع به تخریب و تحریف و دروغپراکنی میکنند
بهتر نیست اصلاحطلبان به جای کینه ورزی از شکست در انتخابات که از مردم خوردند کنی بیندیشند شاید این ناصادق بودن حسادت تخریب حریف و حریف هراسی شون باعث شده که اینقدر منفور مردم باشند
چرا با ننگین ترین کارنامه ممکن که از خود بجا گذاشتند کمی حاصر نیستند در مورد قدمهای رئیسی که برای مردم و کشور بر می‌دارند ساکت بمانند
اصلاحاتی که بنا بر آمار رسمی سیاه ترین روز ها را در (417057)
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ۰۰:۵۴
به نظر میرسه اتفاقا پول زیادی هست که همچنین مراسم هایی گرفته میشه فقط برای مردم نیست .... مردم جز اولویت ها نیستند (417098)
ایرج
United Kingdom
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۰۷:۲۰
من موندم این زنان چه تاثیری در جامعه بشری امروز داشته یا دارند "
اینها که حتی از نظر ظاهری هم مشگل دارند " (417475)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها