به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۸۳۰۷۲

بازار گوشت زیر سایه دلال‌ها

بازار گوشت زیر سایه دلال‌ها
گروه اقتصادی: رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران علت افزایش قیمت گوشت قرمز در چند وقت اخیر را دلالی در بازار گوشت و افزایش فاصله تولید تا مصرف دانست.به گزارش ایسنا،سید احمد مقدسی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوشت گوساله در بازار گفت: قیمت دام سنگین از کیلویی ۸۰ هزار تومان به کیلویی ۹۰ هزار تومان رسیده که هنوز ۱۵ هزار تومان با قیمت تمام شده برای دامداران یعنی ۱۰۵ هزار تومان فاصله دارد.
 
وی ادامه داد:افزایش قیمت دام و گوشت هیچ تناسبی با یکدیگر ندارد. مثلا اگر قیمت دام زنده ۱۰۰۰ تومان افزایش یابد به قیمت گوشت ۵۰۰۰ تومان اضافه می‌شود.رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران اضافه کرد: معتقدیم فاصله تولید تا مصرف بسیار زیاد و در بازار دلال بازی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: لاشه دام ۹۰ هزار تومانی ۱۸۰ هزار تومان می‌شود و گوشت آن باید به دست مصرف‌کننده با قیمت هر کیلو ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تومان برسد.مقدسی با بیان اینکه با واردات گوشت گرم موافق نیستیم چرا که می‌توان به جای آن از دامدار داخلی حمایت کرد، گفت: دولت می‌تواند با تامین منابع مالی از دامداران دام خریداری کند. با این اقدام از تولیدکننده داخلی و مصرف‌کننده حمایت می شود. ضمن اینکه دام نیز به اندازه کافی در کشور وجود دارد.
برچسب ها: گوشت قرمز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها