به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۸۳۱۱۱

آلمان گرفتار انزوای بین‌المللی می‌شود

آلمان گرفتار انزوای بین‌المللی می‌شود
گروه بین الملل: معاون وزیر امور خارجه لهستان اظهار کرد، در صورتی که آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین موافقت نکند گرفتار انزوای بین‌المللی می‌شود.
 روز یکشنبه آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، برلین محدودیت صادر کردن تانک‌های لئوپارد به اوکراین را در صورتی که کشورهای ثالث یک چنین درخواستی ارائه کنند، بر می‌دارد.
آرکادیوش مولارچیک، معاون وزیر امور خارجه لهستان اظهار نظر کرد، بیانیه بربوک نشان داد فشار کشورهای غربی موثر بوده است.
مولارچیک  گفت: "باید درک شود در صورتی که آلمان با ارسال تانک به اوکراین موافقت نکند خودش را گرفتار انزوای بین‌المللی می‌کند. اگر آنها به پایبندی به این وضع ادامه دهند، موضعشان بسیار ضعیف خواهد شد."
این مقام لهستانی بیان کرد، "یک بازی بزرگ نه فقط در ارتباط با پیروزی در اوکراین، بلکه همچنین در ارتباط با نفوذ آمریکا در اروپا در حال اجراست. آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها خیلی خوب این مساله را درک می‌کنند."
مسکو در آوریل ۲۰۲۲ با فرستادن یادداشتی برای کشورهای عضو ائتلاف ناتو کمک‌های نظامی آنها به کی‌یف بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، پمپاژ سلاح به اوکراین تاثیری بر موفقیت مذاکرات صلح نخواهد گذاشت و باعث بدتر شدن جنگ می‌شود. وزارت امور خارجه روسیه در موقعیت‌های مختلف هشدار داده است، محموله‌های حامل تسلیحات برای اوکراین تبدیل به یک هدف مشروع برای روسیه خواهند شد.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها