به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۳۸۳۱۱۲

چگونه آثارمخرب پشت میزنشینی راکاهش دهیم

چگونه آثارمخرب پشت میزنشینی راکاهش دهیم
گروه سلامت:یک کارشناس تغذیه گفت: میزان کم تحرکی در افراد شاغل در ادارات و مراکز جمعی کارمندان بیشتر است و اغلب این افراد پشت میز و سیستم‌ها مشغول به خدمت هستند بنابراین این گروه از افراد بیشتر در معرض افزایش وزن قرار دارند.به گزارش ایسنا، سیده معصومه تقی‌زاده با بیان اینکه کم تحرکی عامل مهم اضافه وزن و چاقی است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۵۳.۳۸ درصد خوزستانی‌ها افراد با فعالیت فیزیکی کم بودند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه میزان کم تحرکی در افراد شاغل در ادارات و مراکز جمعی کارمندان بیشتر است و اغلب این افراد پشت میز و سیستم‌ها مشغول به خدمت هستند، این گروه از افراد بیشتر در معرض افزایش وزن قرار دارند.
کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: نشستن بیش از حد معادل استعمال یک پاکت سیگار در روز اثر دارد در حالی که تنها ۵ دقیقه فعالیت در ساعت می‌تواند آثار مخرب نشستن را خنثی کند.

تقی‌زاده بیان کرد: یکی از راه‌های ترویج سبک زندگی سالم، تشویق کارکنان به شرکت در فعالیت‌های ورزشی است که منجر به سلامت کارکنان و تضمینی‌ برای افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود.وی با توصیه به انجام فعالیت‌های فیزیکی برای از بین بردن آثار مخرب پشت میز نشینی گفت: کارمندان باید به صورت منظم وقفه‌هایی در کار خود ایجاد کنند و مرتب از جای خود بلند شوند یا کمی راه بروند. همچنین می‌توانند حرکات کششی ملایم انجام دهند.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان افزود: با توجه به احتمال توجه نکردن به زمان پشت میز نشستن، افراد می‌توانند در گوشی همراه یا سیستم کامپیوتر برای یادآوری زمان تحرک، از ساعت یادآور استفاده کنند.وی با بیان اینکه کارمندان باید از کمترین زمان برای تحرک استفاده کنند، عنوان کرد: کارمندان زمانی که با تلفن صحبت می‌کنند می‌توانند بایستند یا بدن‌شان را حرکت دهند یا در فرصت صحبت با همکاران، راه بروند.
تقی‌زاده عنوان کرد: کارمندان پشت میز نشین می‌توانند یک گام‌شمار تهیه کنند یا نرم‌افزار مربوطه را روی گوشی همراه خود نصب کنند. برای جابه‌جایی بین طبقات نیز باید از پله استفاده کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها