به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۳۸۳۱۱۶

گسترش توانایی نظامی کشورهای اروپایی

گسترش توانایی نظامی کشورهای اروپایی
گروه بین الملل: با وقوع جنگ اوکراین و روسیه، کشورهای اروپایی به سرعت در حال گسترش توانایی نظامی خود هستند. در این گزارش فهرستی از ۲۵ ارتش برتر اروپا را می‌بینیم.
معیار وبسایت «اینسایدر مانکی» در تهیه این فهرست قوی‌ترین ارتش‌ها اروپا، داشتن دارایی‌های نظامی استراتژیک پیشرفته، مزیت‌های جغرافیایی و توانایی‌های مالی و تدارکاتی است.  
انگلیس در این فهرست در جایگاه نخست قرار دارد. این کشور با دو ناو هواپیمابر و ۲۵ پایگاه نظامی در سرتاسر جهان، بزرگترین حوزه نفوذ نظامی را بین کشورهای اروپایی دارد.
بعد از انگلیس نوبت به روسیه می‌رسد. تا قبل از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، این کشور بعد از آمریکا به عنوان قوی‌ترین قدرت نظامی جهان شناخته می‌شد، اما حالا به دومین قدرت اروپا بدل شده است.
فرانسه در جایگاه سوم قرار دارد و میزبان تعدادی از پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان تسلیحاتی جهان است.
شاید عجیب باشد اما بعد از فرانسه، ایتالیا بیشترین قدرت نظامی اروپا را دارد. این کشور ۱۳ ناوشکن و ۸ ماهواره نظامی داشته و نیروی دریایی‌اش ۸۵۰ هواپیما و بالگرد نظامی دارد.
آلمان که ثروتمندترین کشور اروپاست، در جایگاه پنجم فهرست قدرت‌های نظامی این قاره قرار دارد. این کشور به لطف ثروت فراوانش از نظر کیفیت، یکی از پیشرفته‌ترین ارتش‌های جهان را دارد، اما از نظر کمیت از چهار کشور قبلی عقب‌تر است.
۲۰ کشور بعدی در فهرست قدرت‌های نظامی اروپا به شرح ذیل هستند:
۶.ترکیه ۷.اسپانیا ۸.لهستان ۹.هلند ۱۰.سوئد ۱۱.نروژ ۱۲.سوییس ۱۳.اوکراین ۱۴.یونان ۱۵.پرتغال ۱۶.دانمارک ۱۷.رومانی ۱۸.جمهوری چک ۱۹.فنلاند ۲۰.بلژیک ۲۱.مجارستان ۲۲.بلغارستان ۲۳.صربستان ۲۴.اسلواکی و ۲۵. بلاروس
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها