به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۳۸۳۱۸۶

تبدیل ارتش آلمان به مجهزترین ارتش اروپا

تبدیل ارتش آلمان به مجهزترین ارتش اروپا
گروه بین الملل: وزیر دفاع آلمان قصد دارد ارتش این کشور را به مجهزترین و قوی‌ترین ارتش در اتحادیه اروپا بدل کند.
بوریس پیستوریوس هفته گذشته به عنوان وزیر دفاع جدید آلمان منصوب شد.
بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان طرح و نقشه‌هایی بلندپروازنه برای ارتش این کشور دارد.او در گفت‌وگو با نشریه آلمانی بیلد آم زونتاگ تصریح کرد که قصد دارد، ارتش آلمان را به مجهزترین و قدرتمندترین ارتش در اتحادیه اروپا بدل کند.
پیستوریوس در این رابطه گفت: «آلمان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا است، به همین خاطر هدف ما باید این باشد که آلمان از قوی‌ترین و مجهزترین ارتش در اتحادیه اروپا برخوردار شود.»
او در عین حال اذعان کرد که تحقق کامل این امر در طی سه سال آینده (تا برگزاری انتخابات سراسری آتی آلمان در سال ۲۰۲۵) ممکن نخواهد بود و به زمان بیشتری نیاز است.
پیستوریوس که فعالیت خود در رأس وزارت دفاع را هفته گذشته آغاز کرد، گفت که برای تحقق این نقشه‌های بلندپروازانه باید سه وظیفه محوری انجام گیرد: تهیه تجهیزات و تسلیحات، مدرنیزه کردن پایگاه‌ها و پادگان‌ها و جذب نیروهای پرسنلی جدید.او همچنین تآکید کرد، "نیروهای ارتش باید حس کنند که ما به آن‌ها اعتماد داریم و از فعالیت و تلاش‌هایشان سپاسگزاریم".
وزیر دفاع جدید آلمان افزون بر این اعلام کرد که قصد دارد در طی هفته‌های آینده راهی اوکراین شود و این کار مطمئنا در طی چهار هفته آینده انجام خواهد گرفت.
پیستوریوس در مورد تصمیم‌گیری‌آتی در راستای ارسال تانک‌های لئوپارد  به اوکراین گفت: «ما برای پاسخ به  این پرسش با شریکان بین‌المللی خود، به ویژه ایالات متحده آمریکا سرگرم انجام گفت‌وگوهایی فشرده هستیم.او افزود، به همین خاطر به وزارتخانه خود دستور داده، تمام بررسی‌های لازم در این راستا انجام گیرد تا در صورت اتخاذ تصمیم ارسال این تانک‌ها، وقت تلف نشود.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها