به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۸۳۱۹۶

سرما رنج افغان‌ها را تشدید می‌کند /فیلم

سرما رنج افغان‌ها را تشدید می‌کند /فیلم
گروه فیلم: مسئولان وزارت رسیدگی به حوادث حکومت طالبان می‌گویند که شمار تلفات ناشی از سرمای شدید در افغانستان به ۷۸ تن رسیده است.
.....
موج سرمای شدیدی که افغانستان را درنوردید فاجعه جدیدی را در این کشور به وجود آورد که هم اکنون شاهد بدترین بحران‌های انسانی در جهان است و بیش از نیمی از جمعیت ۳۸ میلیونی آن با بحران امنیت غذایی روبرو هستند.به گزارش فرارو، افغانستان از کمبود شدید برق رنج می‌برد و بسیاری از ساکنان آن، به‌ویژه ساکنان کابل به شدت نگران کمبود منابع انرژی و مواد غذایی هستند که آن‌ها را در برابر خطرات سرما و گرسنگی به طور همزمان آسیب پذیر می‌کند.
 
مسئولان وزارت رسیدگی به حوادث حکومت طالبان می‌گویند که شمار تلفات ناشی از سرمای شدید در افغانستان به ۷۸ تن رسیده است.همچنین مقامات محلی می‌گویند: احتمال می‌رود که شمار تلفات سرما در افغانستان افزایش یابد.خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است: رئیس اداره هواشناسی افغانستان، زمستان امسال را سردترین زمستان در سال‌های اخیر توصیف کرده است.طی هفته گذشته دمای هوا در برخی از نقاط افغانستان به منفی ۳۳ درجه سانتیگراد هم رسیده است.

خبرگزاری باختر گزارش داد که شش کودک در شهرستان «شهر بزرگ» و شهر فیض‌آباد، مرکز استان بدخشان در اثر سرمای شدید جان باختند.تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که جاده‌های چند استان مرکزی و شمالی افغانستان به دلیل بارش شدید برف مسدود شدند. شماری از شهروندان افغانستان خواستار کمک نهاد‌های امدادرسان شدند تا بتوانند از کودکانشان در برابر این سرمای شدید حفاظت کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها