کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم مالی و بانکی تحت سیطره وزارت اقتصاد است

خاندوزی هر شب یک توییت می‌زند و فاتحه بازار را می‌خواند

4 بهمن 1401 ساعت 12:12


گروه اقتصادی: محمد وحیدی نماینده بجنورد در نقد عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم می‌گوید: جزو استیضاح‌کنندگان وزیر امور اقتصادی و دارایی هستم و حتماً این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنم، چون وظیفه وزیر اقتصاد و کلاً تیم اقتصادی دولت، در درجه اول با نگاه رهبری و تاکید ایشان، تقویت پول ملی کشور است، ولی هر بار نوع رفتار در سیستم اقتصادی کشور به گونه‌ای بوده که باعث کاهش بیشتر پول ملی شده است.

به گزارش رویداد۲۴، او می‌گوید: وزارت اقتصاد، محور فرآیند مدیریت منابع اقتصادی کشور است، یعنی منابع پولی، مالی و بانکی. بازار سرمایه، یعنی بورس و بازار پولی، یعنی بانک. متولی و مدیریت این دو با وزارت اقتصاد است. بانک‌ها هم زیر نظر وزارت اقتصاد هستند و حتی فرآیند‌های بانک مرکزی هم با نظر وزیر اقتصاد دنبال می‌شود. 

وحیدی می‌گوید: اگر بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مستقل بودند و ربطی به دولت‌ها نداشتند، خوب بود، ولی الان این دو در سیستم ما، دولتی هستند و کسی نمی‌تواند منکر آن شود. سال‌هاست ظاهری درست کرده‌ایم که وضع را به این نقطه رسانده و باید قاطعانه بگویم که عملاً سیستم پولی، مالی و بانکی ما، تحت سیطره وزارت اقتصاد است. 

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی می‌گوید: در حال حاضر از تیم اقتصادی دولت، چندصدایی شنیده می‌شود و تیم مشاوران اقتصادی هر کدام از مسئولان تصمیم‌گیر در حوزه اقتصاد مملکت، ضعیف هستند و این روند باعث آسیب‌دیدن اقتصاد کشور و معیشت مردم شده است.

او می‌گوید: وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و مجموعه بانک‌های کشور که هیات‌های مدیره‌ مدعی دارند، باید حداقل در کنار هم یک تیم اقتصادی داشته باشند تا تئورسین‌های اقتصادی و صاحب‌نظران بازار در کنار هم قرار بگیرند و بتوانند نظر بدهند و در نهایت به نظر آن‌ها عمل شود، زیرا در کار اقتصاد، خردجمعی و تضارت آرا، ضروری است، وگرنه ارزش پول ملی، روز به روز کاهش پیدا می‌کند و دود آن، به چشم مردم می‌رود.

وحیدی می‌گوید: وزیر اقتصاد که سرش شلوغ است، آخر شب تازه می‌خواهد بخواهد اتفاقی را رقم بزند. با این روند، وزیر تصمیم غلطی می‌گیرد و هر شب توئیتی می‌زند و فاتحه بازار را می‌خواند و در بازار ارز تورم ایجاد می‌کند. این موضوعاتی که می‌گویم به صورت مستقیم، متوجه شخص آقای خاندوزی است.نماینده بجنورد می‌گوید: آقای رئیسی، تمام مدعیان ریاست جمهوری را در دولت خود، جای داده است و حال باید پاسخگو باشند که چرا آن صحبت‌ها را پیش از انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند، اما در میدان عمل، شاهد چنین اتفاقات ناخوشایندی هستیم.


کد مطلب: 383237

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383237/خاندوزی-شب-یک-توییت-می-زند-فاتحه-بازار-می-خواند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir