کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۲ ستاره برای پایان دوران سلطنت مسی و رونالدو

4 بهمن 1401 ساعت 12:28


گروه ورزشی: این سوال که بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو چه کسی بهتر است، نزدیک به دو دهه است که داغ‌ترین موضوع بحث بین هواداران در دنیای فوتبال بوده است. این دو اسطوره به آمارهای باورنکردنی در فوتبال باشگاهی و بین‌المللی خود می‌بالند و هنوز در اواسط سی سالگی خود قوی و آماده هستند.به گزارش همشهری آنلاین، در میان بازیکنان جوان‌تر، نام‌های زیادی وجود دارند که قبلاً خود را به عنوان ستاره معرفی کرده‌اند. در میان این بازیکنان، دو نفر از مطرح‌ترین آنها کیلیان امباپه فرانسوی و ارلینگ هالند نروژی هستند و به‌جرات می‌توان گفت که امباپه و هالند در حال حاضر برای تثبیت خود به عنوان فوق ستاره آینده فوتبال جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.حالا سوال این است که در حال حاضر چه کسی از بین کیلیان امباپه و ارلینگ هالند آمار بهتری دارد و کدام بازیکن می‌تواند تبدیل به بز (goat) یا فوق ستاره فوتبال آینده جهان شود؟

گل‌های باشگاهی
هر دو ستاره دوران بزرگسالی خود را در فصل ۲۰۱۵/۱۶ آغاز کردند. امباپه برای موناکو در لیگ یک بازی کرد و هالند برای تیم نروژی براین بازی کرد.پرگل‌ترین فصل مهاجم فرانسوی فصل ۲۰۲۱/۲۲ بود که در آن ۴۶ گل برای غول لیگ یک یعنی پاری‌سن ژرمن به ثمر رساند.بیشترین گلزنی هالند در فصل ۲۰۱۹/۲۰ بود که در مجموع ۴۴ گل برای سالزبورگ و دورتموند به ثمر رساند.

پاس گل‌های باشگاهی
امباپه یک بار دیگر از نظر تعداد پاس گل در فوتبال باشگاهی در دوران حرفه‌ای خود برتری واضحی نسبت به هالند دارد. این بازیکن فرانسوی تاکنون در ۸ فصل بیش از ۱۰۰ پاس گل داده است.ستاره پاری سن ژرمن بیشترین پاس گل را در فصل ۲۰۲۱/۲۲ داد با ۲۶ پاس؛ در حالی که مهاجم نروژی ۱۲ پاس گل در فصل ۲۰۲۰/۲۱ داد که بیشترین پاس گل او در یک فصل تاکنون است.

گل‌ها و بازی‌های بین‌المللی
امباپه اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۱۷ برای فرانسه انجام داد و یک سال بعد، زمانی که فرانسه را به قهرمانی در جام جهانی رساند، مسلماً از بهترین دوران حرفه‌ای خود لذت برد.از سوی دیگر، هالند اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۱۹ انجام داد، اما هنوز فرصتی برای درخشش در یک تورنمنت بزرگ پیدا نکرده است.

جام‌های باشگاهی
کیلیان امباپه تاکنون پنج قهرمانی لیگ و هفت رقابت مهم حذفی را در دوران حرفه‌ای خود کسب کرده است. از پنج قهرمانی لیگ، چهار قهرمانی با پاری سن ژرمن و یک قهرمانی با موناکو به دست آمد.هالند دو قهرمانی لیگ و دو جام بزرگ را کسب کرده است. عناوین لیگی که هالند به دست آورد در اتریش با ردبول سالزبورگ بود.

جام‌های بین‌المللی
امباپه در مقایسه با هالند که برای نروژ بازی می‌کند، برای تیم ملی بسیار قوی‌تر فرانسه بازی می‌کند.بازیکن پاری‌سن ژرمن تاکنون دو جام مهم بین‌المللی را در دوران حرفه‌ای خود کسب کرده است. او به فرانسه کمک کرد تا جام جهانی ۲۰۱۸ و لیگ ملت‌های یوفا را در فصل ۲۰۲۰-۲۱ برنده شود.از سوی دیگر، هالند هنوز موفق به کسب یک افتخار بین‌المللی با تیم ملی خود نشده است.


کد مطلب: 383243

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383243/۲-ستاره-پایان-دوران-سلطنت-مسی-رونالدو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir