کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

راه‌هایی برای تجارت با ژاپنی‌ها

4 بهمن 1401 ساعت 17:07


گروه اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با وجود تداوم تحریم‌های اقتصادی، امکان آن وجود دارد که تجارت مشترک ایران و ژاپن افزایش پیدا کند.به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی در جریان دیدار با سفیر ژاپن در تهران، با اشاره به قرابت فرهنگی و آداب و سنن ایران و ژاپن و همچنین علاقه‌مندی مدیران ایرانی به الگوبرداری از مدیریت ژاپنی گفت: در طول سال‌های گذشته در مراودات تجاری با کشور ژاپن کمترین مورد اختلاف تجاری مشاهده شده است. این امر نشانه روابط سالم تجاری میان دو کشور است.
 

او کمرنگ شدن روابط تجاری دو کشور در سال‌های اخیر را ناشی از تحریم‌ها دانست و افزود: تلاش بر این است که با بهره‌گیری از راهکارهای مناسب، امکان توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور دوباره فراهم شود.شافعی موقعیت ژاپن در آ.سه. آن (ASEAN ) و ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) زمینه مناسبی برای افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور به صورت منطقه‌ای دانست و افزود: زمینه‌های همکاری بسیاری بین ایران و ژاپن از جمله در حوزه‌های خودرو، لوازم برقی، کشتی‌سازی، معدن، کشاورزی و ... وجود دارد.

رئیس اتاق ایران به دو مشخصه ژاپنی‌ها اشاره کرد و گفت: ژاپنی‌ها رابطه بین انسان و ماشین و همین‌طور ارتباط سالم بین محیط‌زیست و تکنولوژی را به بهترین نحو برقرار کرده‌اند.او با اشاره به تشکیل کمیته مشترک ایران و ژاپن گفت: به زودی این کمیته به اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن ارتقا خواهد یافت. ما در راستای نزدیک‌تر شدن همکاری‌های تجاری آماده تبادل هیات تجاری با ژاپن هستیم.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، در این دیدار «یوری کن‌نو»، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ژاپن هم گفت: به عقیده من همکاری‌های تجاری بین کشورها می‌تواند ضامن برقراری صلح و ثبات باشد و این یکی از رسالت‌های اتاق‌های بازرگانی است.او ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد افزایش همکاری میان دو کشور ایران و ژاپن باشیم.


کد مطلب: 383302

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383302/راه-هایی-تجارت-ژاپنی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir