کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شوند

4 بهمن 1401 ساعت 17:14


گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر در جنوب کشور هشدار داد.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از بارش باران، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه (۴ تا ۶ بهمن) در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر خبر داد.
 

در این شرایط جوی وزش باد حداکثر ۳۲ نات ( هر نات ۱۸۵۰ متر در ساعت) و افزایش ارتفاع امواج بین ۲تا ۳ متر رخ خواهد داد.براثر مخاطرات ناشی از آن احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی کشور برای جلوگیری از اثرات مخرب ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل را لازم می‌داند. 

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.


کد مطلب: 383306

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383306/خلیج-فارس-تنگه-هرمز-مواج-می-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir