کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آماده انتقال تجربیات جنگی به سوریه هستیم

4 بهمن 1401 ساعت 20:59


گروه سیاسی: فرمانده‌کل سپاه در دیدار با وزیر دفاع سوریه از آمادگی این نهاد برای تبادل تجربیات در حوزه‌های جنگ سایبری، نبرد اطلاعاتی و جنگ الکترونیک با سوریه خبر داد.
به گزارش تسنیم، سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه و هیئت همراه با حضور در ستاد فرماندهی‌کل سپاه با سردار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سلامی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور وزیر دفاع سوریه و هیئت همراه در تهران و نیز اشاره به فداکاری‌های دو ملت برابر توطئه بزرگ سال‌های اخیر نظام سلطه و صهیونیسم و جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم در مبارزه با تروریسم تکفیری و عجین شدن خون آنان با شهدای دیگر در خاک سوریه اظهار داشت: جایی را که برای آن خون می‌دهیم مثل وطن خودمان حس می‌کنیم؛ شهدای ما داوطلبانه و مشتاقانه پای به میدان‌های دفاع از حرم کنار رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه گذاردند؛ هرچند جغرافیایی ظاهری ایران و سوریه متصل نیستند، اما بین جغرافیای قلب‌های دو ملت به‌هم‌پیوستگی وجود دارد.آنچه نسبت ما و شما را شکل می‌دهد مفهوم رایج منافع ملی در ادبیات نیست؛ بلکه اسلام و عزت مسلمانان است؛ هرچند که حمایت از مردم مظلوم فلسطین و احقاق حق غصب‌شده آنان منافاتی با منافع ملی ما ندارد.
فرمانده‌کل سپاه با اشاره به روابط منحصر به فرد دو کشور و مقایسه این رابطه با سایر کشور‌های اسلامی، تغییرات مثبت پدیدآمده در منطقه و جهان را برای ملت‌های منطقه امیدبخش توصیف و تصریح کرد: زیباترین بشارت این تغییرات، استحکام اتحاد و برادری ملت‌های مسلمان است.
سرلشکر سلامی وقوع ناامنی‌ها و اتفاقات اخیر در سرزمین‌های تحت اشغال صهیونیست‌ها و کرانه باختری، جنین و غزه دیگر مناطق را از نشانه‌های زوال رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: آن‌هایی که روزی با هجوم جهانی در پی نابودی سوریه بودند، امروز خود مسیر زوال و نابودی را طی می‌کند.
فرمانده‌کل سپاه تأکید کرد: احساس می‌کنیم منطقه بر اساس اراده الهی، فداکاری شهیدان و بصیرت و استقامت ملت‌ها در انتظار فضای جدیدی است و ما باید قوی و مستحکم در صحنه باشیم و از دستاورد‌ها و موفقیت‌های مهم پدیدآمده صیانت کنیم؛ این فلسفه استمرار حضور ما در سوریه است تا زمانی که شما خواهان آن هستید.
 سلامی در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی سوریه و ایران گفت: آماده هستیم در ابعاد و زمینه‌های مورد نیاز به نیرو‌های مسلح سوریه کمک کنیم.
وی همراهی و حمایت دولت و ملت سوریه به‌ویژه رئیس جمهور فقید حافظ اسد از ایران اسلامی در جنگ تحمیلی استکبار جهانی و رژیم بعثی عراق علیه ملت ایران را فراموش‌ناشدنی توصیف و خاطرنشان کرد: ما برادران روز‌های سخت یکدیگر هستیم و تاریخ زیبای اخوت و برادری دو ملت ایران و سوریه الهام‌بخش است و نشان می‌دهد برابر توطئه دشمنان اسلام میدان را ترک نخواهند کرد.
فرمانده‌کل سپاه تبادل تجارب در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های جنگ سایبری، نبرد اطلاعاتی و جنگ الکترونیک را موضوعی مهم و حساس تلقی و تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماده است همکاری‌های آموزشی با نیرو‌های مسلح سوریه از جمله در دوره‌های فرماندهی و ستاد و دوره‌های عالی جنگ و عالی رسته‌ای و دیگر بخش‌های تخصصی را ضمن پایبندی به توافقات گذشته را ارتقا بخشد.
در ادامه، وزیر دفاع سوریه با قدردانی از حمایت‌ها و همراهی‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با داعش و جنگ تروریستی گفت: خون شهدای ایرانی و سوری با هم ممزوج شد و خاک سوریه را معطر کرد و ملت سوریه حمایت‌ها و کمک‌های ارزشمند ایران و در رأس آن شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با این توطئه خطرناک را هرگز فراموش نخواهد کرد و کمک‌های شما به جنبش‌های مقاومت منطقه از جمله فلسطین نیز واقعیتی غیرقابل انکار بوده و موجب شکست و عصبانیت دشمنان امت اسلامی شده است.
سپهبد علی محمود عباس اضافه کرد: امروز برخی کشور‌های اسلامی، هم‌دست و کمک‌کننده رژیم صهیونیستی شده‌اند و برای قرار گرفتن در آغوش صهیونیست‌ها مسابقه گذارده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه "با مقاومت و ایستادگی مردم سوریه و حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله به دشمن درس عبرت‌آموزی خواهیم داد"، عنوان کرد: به‌یاری خداوند با وارد ساختن ضربات مهلک به دشمن، پیروزی بزرگ یعنی پاک‌سازی خاک سوریه از اشغالگران را خواهیم دید.


کد مطلب: 383371

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383371/آماده-انتقال-تجربیات-جنگی-سوریه-هستیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir