به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۳۸۳۴۰۱

پسر طلایی هالیوود تلویزیونی می‌شود

پسر طلایی هالیوود تلویزیونی می‌شود
گروه فرهنگی:استیون اسپیلبرگ در یک اقدام غیرمنتظره راهی قاب کوچک می شود تا یک سریال تاریخی را هم تهیه و هم کارگردانی کند.به گزارش  صبا، مجموعه تلویزیونی استیون اسپیلبرگ نسخه گسترش یافته فیلم سینمایی «لینکلن» خود او خواهد بود.

این فیلمساز اسکار گرفته وعده داده در آینده باز هم پشت دوربین مجموعه های تلویزیونی قرار خواهد گرفت.
به گفته اسپیلبرگ: «در ابتدای کار علاقه وافری داشتم که لینکلن را به صورت یک مینی‌سریال شش اپیزودی برای تلویزیون کارگردانی کنم. اما شاید باور نکنید، سرمایه لازم را برای این کار پیدا نکردم! هیچ یک از کسانی که به آنها مراجعه کردم باور نداشتند که می‌توان چنین سریالی ساخت. در همه سطح شهر، همه دست رد به سینه‌ام زدند. حتی صحبت‌هایم با شبکه اچ بی او هم به نتیجه‌ای نرسید.»

فیلمساز کهنه‌کار هالیوود که از سوی رسانه‌ها سال‌هاست لقب پسر طلایی هالیوود را گرفته، در ادامه چنین می‌گوید: «اولین طرحی که تونی کریشنر برایم نوشت، بیش از ۵۵۰ صفحه بود. دیدم مواد لازم را برای کار در اختیار دارم و می‌توانم کلید فیلمبرداری یک مجموعه را بزنم. با دانیل دی لوئیس صحبت نکرده بودم و نمی‌دانستم حاضر است در مجموعه‌ای شش ساعته دوباره نقش رئیس جمهور وقت آمریکا را بازی کند یا نه. زمانی که سرمایه فراهم نشد، صحبت با او را در این باره بی معنی می‌دانستم.»

اسپیلبرگ با اشاره به این که فرمت طولانی زمان مجموعه‌های تلویزیونی را دوست دارد و آن را مطلوب برای کار می‌داند، از درام پرتنش تحسین شده و پربیننده «ماره ایست تاونی» با بازی کیت وینسلت به عنوان اثری یاد می‌کند که او را وسوسه کار دوباره در قاب کوچک کرده است.

منتقدان به این موضوع اشاره می کنند که اسپیلبرگ با دنیای تلویزیون بیگانه نیست. او نه تنها در ابتدای فعالیت هنری خود در دهه هفتاد میلادی کارگردانی اپیزودهایی از مجموعه های مختلف تلویزیونی را انجام داد، بلکه در سال‌های اخیر تهیه کننده چند مجموعه موفق و پربیننده هم چون درام جنگی «گروه برادران» برای شبکه اچ بی او بوده است.

لینکلن سینمایی نامزد دریافت ۱۲ جایزه اسکار و از جمله بهترین فیلم و کارگردانی شد و دو جایزه بهترین بازیگر مرد (دانیل دی لوئیس) و طراحی صحنه را از آن خود کرد.فعلا معلوم نیست مجموعه لینکلن چه داستان‌هایی را دنبال می کند و تفاوت‌هایش با نسخه سینمایی که فروش جهانی ۲۷۵ میلیون دلاری داشت، چه خواهد بود.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها