به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۸۳۴۶۴

روش حذف حساب واتساپ در اندروید و ios

روش حذف حساب واتساپ در اندروید و ios
گروه فناوری:در این گزارش روش حذف حساب کاربری واتساپ در تلفن های اندرویدی و ios آموزش داده شده و همچنین به نحوه اطلاع از داده‌های جمع آوری شده توسط واتساپ اشاره شده است.به گزارش رویداد۲۴، واتساپ یکی از پرکاربردترین پیام‌رسان‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود. پیام رسان واتساپ به دلیل قابلیت‌هایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همچنین به دلیل سهولت در استفاده در میان پیام رسان‌ها به یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های کاربران در سراسر جهان تبدیل شده است. شاید شما نیز جزو افرادی هستید که به واسطه کار خود یا به دلیل اینکه بیشتر دوستانتان در واتساپ حضور دارند از این پیام رسان اجتماعی استفاده می‌کنید.

گاهی  نیز ممکن است کاربری از سر کنجکاوی برای آشنا شدن با این برنامه و نحوه عملکرد آن اقدام به نصب واتس اپ روی گوشی‌ تلفن همراه خود کند. اما نصب این برنامه روی گوشی تلفن همراه بدین این معنا نیست که این پیام رسان برای همیشه باید روی تلفن همراه نصب باشد. گاهی ممکن است بعد از استفاده از این پیامرسان بنا به دلایل مختلفی از جمله مسائل امنیتی یا مثلا تغییر شماره تلفن یا تغییر گوشی همراه تمایل داشته باشید حساب کاربری خود را به صورت کامل حذف کنید. اگر به دلایل حفظ حریم خصوصی قصد دارید به دیگر برنامه‌های پیام‌رسان کوچ کنید، ممکن است دوست داشته باشید بدانید  که چگونه می‌توانید حساب WhatsApp خود را حذف کرده و همه داده‌ها را جمع آوری کنید.

نگران نباشید، ما به شما در این باره کمک خواهیم کرد. خوشبختانه حذف اکانت واتس اپ در مقایسه با بسیاری از پیام رسان‌های های دیگر ساده‌تر است و کاربر به راحتی و با دنبال کردن چند مرحله ساده، می تواند اکانت واتساپ خود را به صورت کامل حذف نماید.  برای حذف اکانت واتس اپ و جمع آوری تمام داده ها، فقط باید مراحلی را دنبال کنید. برای جمع آوری داده ها، ممکن است لازم باشد چند روز منتظر بمانید، زیرا ارسال گزارش شرکت برای شما زمان می‌برد. همچنین می‌توانید به صورت دستی تمام چت‌ها و رسانه‌ها را استخراج کنید. برای دانستن بیشتر در این مورد با ادامه مطلب با ما همراه باشید.در اینجا لازم است اشاره کنیم که قبل از هر گونه اقدام در خصوص حذف کردن اکانت واتساپ باید در نظر داشته باشید  که بعد از حذف کامل، تحت هیچ شرایطی امکان بازگردانی حساب کاربری و اطلاعات آن مثل سوابق چت ها، عضویت گروه‌های مختلف و… میسر نخواهد بود.

چگونه اکانت واتس اپ خود را در تلفن اندروید حذف یا غیرفعال کنیم؟
مرحله 1: ابتدا باید برنامه واتس اپ را در تلفن همراهتان باز کنید و روی نماد سه نقطه‌ای که در گوشه بالای سمت راست صفحه قرار دارد ضربه بزنید.
مرحله 2: روی گزینه Settings یا تنظیمات ضربه بزنید. 
مرحله 3: سپس به بخش Account یا حساب (اولین گزینه) بروید.
مرحله 4: در مرحله بعدی روی گزینه آخر Delete my account یا حذف اکانت من ضربه بزنید.

روش تغییر شماره تلفن در واتساپ
در این صفحه امکان انجام دو کار برای شما فراهم شده است. اگر تنها می‌خواهید شماره واتس اپ خود را تغییر دهید و قصد حذف اکانت خود را ندارید روی کادر سبزرنگ Change number (تغییر شماره تلفن) ضربه بزنید. سپس وارد صفحه‌ای خواهید شد که از شما می‌خواهد تا اطمینان حاصل کنید که با شماره جدید امکان دریافت پیامک یا تماس تلفنی را خواهید داشت. در صورت اطمینان روی گزینه Next (بعدی) بزنید.

در این مرحله وارد صفحه‌ای خواهید شد که از شما خواسته می‌شود به ترتیب شماره تلفن‌های قبلی و جدید خود را وارد کنید. پس از وارد کردن شماره‌های تلفن خود (بدون صفر اول) وارد صفحه می‌شوید که پیام ارسال کد از طریق پیامک یا تماس تلفنی در شماره تلفن جدید خود را مشاهده خواهید کرد. شما در مرحله بعدی کدی را دریافت خواهید کرد که در صورت وارد کردن کد در همین صفحه، شماره تلفن اکانت واتس اپ تان به شماره جدید تغییر خواهد کرد.
 
مرحله 5: اما اگر قصد دارید به هر دلیلی اکانت واتس اپ خود را برای همیشه حذف کنید، ابتدا نام کشور (Iran) را انتخاب و سپس شماره موبایل خود را وارد کرده و روی کادر قرمزرنگ Delete My Account (حذف اکانت من) ضربه بزنید.

مرحله 6: در صفحه بعد از شما خواسته می‌شود که دلیل اینکه چرا می‌خواهید حساب خود را حذف کنید را از منوی بازشده انتخاب کنید. شش گزینه در مقابل شما قرار می‌گیرد که می‌توانید یکی از گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

مرحله ۵: سپس روی Delete my account ضربه بزنید.

چگونه اکانت واتساپ خود را در iOS حذف یا غیرفعال کنیم؟
مرحله ۱: فقط کافی است واتس اپ را در دستگاه iOS خود باز کنید و سپس به قسمت تنظیمات > حساب یا اکانت > حذف حساب من بروید.

مرحله ۲: سپس شماره تلفن خود را وارد کرده و روی Delete My Account ضربه بزنید.

اگر اکانت واتساپ خود را حذف کنید چه اتفاقی می‌افتد؟
شرکت واتس اپ می‌گوید هنگامی که حساب واتس اپ خود را حذف می‌کنید، دیگر امکان دسترسی به آن را نخواهید داشت و حتما باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. این سرویس تا ۹۰ روز طول می‌کشد تا اطلاعات واتس اپ شما را حذف کند.واتس‌اپ می‌گوید کپی‌هایی از اطلاعات شما ممکن است پس از ۹۰ روز در ذخیره‌سازی پشتیبان که برای بازیابی در صورت بروز فاجعه، خطای نرم‌افزار یا سایر رویداد‌های از دست دادن داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، باقی بماند. اطلاعات شما در این مدت در WhatsApp در دسترس شما نخاوهد بود. ممکن است کپی‌هایی از برخی مواد مانند رکورد‌های گزارش در پایگاه داده ما باقی بماند.

چگونه بفهمیم واتساپ چه داده‌هایی را جمع‌آوری کرده است؟
واتس‌اپ برای شما این امکان را فراهم آورده تا با ارسال درخواست جمع‌آوری داده‌ها ببینید واتس‌اپ از زمان پیوستن شما به این پلتفرم چه اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده است. پس از ارسال درخواست، لینکی برای دانلود داده‌های خود دریافت خواهید کرد. این فرآیند در برخی موارد سه روز یا بیشتر از آن طول می‌کشد تا تمام داده‌های WhatsApp شما جمع آوری شود. فقط باید مطمئن شوید که از آخرین نسخه برنامه پیام رسانی استفاده می‌کنید.

مرحله ۱: WhatsApp را باز کنید و به پنل settings  یا تنظیمات آن بروید.
مرحله ۲: به بخش Account یا «حساب» بروید و روی گزینه Request account info یا «درخواست اطلاعات حساب» ضربه بزنید.
مرحله ۳: سپس، دوباره روی دکمه Request یا "درخواست" ضربه بزنید و بدین ترتیب درخواست شما برای شرکت ارسال می‌شود.
هنگامی که گزارش شما آماده شد، پلتفرم یک اعلان برای شما ارسال می‌کند که به شما در مورد همین موضوع آگاهی رسانی می‌کند. در آن زمان پس از دریافت اعلان و برای برای دسترسی به گزارش باید این مراحل را طی کنید. در بخش Request account info یا «درخواست اطلاعات حساب»، گزارش را مشاهدهد خواهید کرد که می‌توانید آن را دانلود کنید. پس از فشار دادن گزینه دانلود، یک فایل فشرده به همراه گزارش در گوشی هوشمند شما دانلود می‌شود. شما سپس باید فایل را استخراج کنید و می‌توانید بررسی کنید که واتساپ چه داده‌هایی از شما جمع آوری کرده است.

چگونه می‌توانید داده‌های چت‌ها و رسانه‌های WhatsApp را به صورت دستی دانلود کنید؟
اگر فقط می‌خواهید برخی از چت‌های شخصی با یک فرد مورد نظر را استخراج کنید، می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.
مرحله ۱: فقط باید چت فرد مورد نظ را باز کنید و روی دکمه سه نقطه در بالای صفحه در سمت راست ضربه بزنید.
مرحله ۲: اکنون روی More ( بیشتر) ضربه بزنید و Export chat (استخراج چت) را انتخاب کنید.
مرحله ۳: در اینجا، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید تمام فایل ها، عکس ها، فیلم‌ها و سایر رسانه‌هایی که با دوست خود رد و بدل کرده اید را نیز استخراج کنید. پس از ضربه زدن روی Include media یا «شامل رسانه»، گزینه صدور چت به Google Drive، Gmail یا هر برنامه دیگری را برای شما فراهم خواهد بود.

 
برچسب ها: واتس اپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها