به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۸۳۴۶۵

بورسیه تحصیلی کانادا

گروه گردشگری:
بورسیه تحصیلی کانادا
تحصیل در کانادا می‌تواند پلی برای پیشرفت شما در تمام زمینه‌های زندگی باشد. برای تحصیل در کانادا روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که بورسیه تحصیلی کانادا یکی از گزینه‌های ایده آلی است که به منظور دریافت حمایت همه جانبی آموزشی و مالی، همه دانشجویان به دنبال آن هستند اما با توجه به شرایط و ضوابطی که دارد همه افراد مشمول دریافت بورسیه نمی‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط دریافت بورسیه و انواع بورسیه تحصیلی کانادا آشنا کنیم.

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا به عنوان یکی از قطب‌های مطرح و برتر آموزشی دنیا، آرزوی هر دانشجوی جویای نام و موفقیت است. مزیت‌های بی شمار مهاجرت تحصیلی از جمله ارزانترین کشور در زمینه تحصیل و زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، امکان تبدیل اقامت تحصیلی به ویزای کاری و پس از آن اقامت دائم، امکان آموزش به زبان انگلیسی و فرانسوی برای دانشجو، امکان در نظر گیری 20 ساعت کار در هفته و غیره باعث شده متقاضیان زیادی در این مسیر گام بردارند. در این بین هزینه‌های مالی و تحصیلی و محدودیت در داشتن کار تمام وقت، بسیاری از متقاضیان را برای انجام امورات زندگی با چالش مواجه می‌کند که بین کار و تحصیل چگونه توازن بر قرار کنند. اگر برای ادامه تحصیل شرایط بورسیه شدن داشته باشید بسیاری از دغدغه‌های شما پوچ می‌شود. در ادامه شما را با انواع بورسیه تحصیلی کانادا، آشنا می‌کنیم:
جالب است بدانید که در حال حاضر 5 نوع بورسیه تحصیلی در کشور کانادا به متقاضیان اعطاء می‌شود که هر کدام شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

1.    بورسیه بر اساس اسکولارشیپ یا شایسته محوری
این بورسیه برای آن تعداد از دانشجویان که در رده ممتازین قرار دارند، در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که این نوع بورسیه توسط ارگان‌های خاصی مانند دولت، شرکت‌های خصوصی و یا دانشگاه‌ها که شایسته محوری به تایید آن‌ها رسیده باشد به دانشجو داده می‌شود. توجه داشته باشید که دریافت این نوع بورسیه تحصیلی کانادا شامل هر دانشجویی نمی‌شود و لازم است از صلاحیت علمی بالا، معدل بالا، نمره زبان انگلیسی و یا مدرک GRE برخوردار باشد.

2.    بورسیه بر اساس نیاز دانشجو (Grants و Bursaries)
اگر دانشجوی ممتازی توان مالی خوبی نداشته باشد، می‌تواند از بورسیه نیاز دانشجو استفاده کند به شرط اینکه صلاحیت علمی و تخصصی او پیش از این تایید شده باشد. با توجه به اینکه این نوع بورسیه بیشتر شامل دانشجویان اهل کانادا می‌شود و دانشجویان بین المللی کمتر از این سهمیه بورسیه برخوردار می‌شوند.

3.    بورسیه بر اساس وام دانشجویی
یکی از امتیازاتی که برخی دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان ویژه در نظر می‌گیرند، بورسیه از طریق وام دانشجویی است. این نوع وام که به منظور بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجو داده می‌شود، مانند همان وام‌هایی است که شهروندان کانادا دریافت می‌کنند. در واقع دانشجو باید به بانک‌های خصوصی که دانشگاه معرفی کرده مراجعه کند و متعهد به بازپرداخت وام با سود شود.

4.    بورسیه بر اساس دستیار تدریس یا Teaching Assistants (TA)
این بورسیه به دانشجویانی داده می‌شود که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باشند. وظیفه دانشجوی دریافت کننده این نوع بورسیه به صورتی است که در هنگام تدریس بایستی در کنار استادان قرار گیرد و به آن‌ها کمک کند. این نوع بورسیه هم نیازمند داشتن نمرات بالا در آزمون آیلتس یا تافل است.

5.    بورسیه بر اساس دستیار تحقیق یا Research Assistantships (RA)
مانند روش قبل، این نوع بورسیه نیز تنها شامل دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌شود. در واقع دانشجویان این مقاطع پس از بررسی سوابق و رزومه و تایید شدن، باید در فعالیت‎های پژوهشی و تحقیقاتی که به پایان نامه‌ آنها ارتباطی ندارد، مشارکت داشته باشند و در ازای آن هزینه‌های کمک تحصیلی مربوط به رشته خود دریافت کنند. نکته قابل توجه در این زمینه این است که ساعت کاری آن‌ها بین 15 تا 20 ساعت در هفته، متغیر است.
در صورتی که شرایط و صلاحیت هر یک از این روش‌های بورسیه تحصیلی کانادا را دارید، در نظر داشته باشید که این همکاری به صورت دو طرفه و در بازه زمانی تحصیل شما اتفاق می‌افتد و پس از پایان تحصیل طرفین هیچ تعهدی در قبال یکدیگر ندارند. همچنین هزینه‌ها و مبالغ به صورت غیر قابل بازگشت تلقی می‌شوند و دانشجو مسئولیتی در قبال جبران مبلغ بورسیه ندارد و دانشگاه نیز مبلغ وام را دریافت نخواهد کرد.



موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی
با توجه به تعداد بی شمار متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی، موسسات و دفاتر مهاجرتی بسیاری به خدمات رسانی در این زمینه مشغول هستند با این حال یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای دانشجو این است که کدام موسسه مهاجرتی را انتخاب کند. اعتماد سازی فاکتور مهمی است که منجر به جذب بیشتر متقاضیان مجموعه می‌شود. موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی با سابقه‌ای درخشان توانسته به خوبی این اعتمادسازی را میان متقاضیان ایجاد کند. مسئولیت پذیری، تعهد، پاسخگویی شبانه روزی، پیگیری تا حصول نتیجه از جمله فاکتورهای مهمی است که کارشناسان و مشاوران این مجموعه با صبوری بسیار به شما عرضه می‌کنند. در صورت وجود هر گونه سوال و ابهامی می‌توانید با ما تماس بگیرید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها