به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب : ۳۸۳۵۵۵
دورتموند در دقیقه آخر فاتح میدان شد؛

بارسلونا و یونایتد به یک قدمی فینال رسیدند

بارسلونا و یونایتد به یک قدمی فینال رسیدند
گروه ورزشی: منچستریونایتد در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی اتحادیه انگلیس امشب در ورزشگاه سیتی گراند میهمان ناتینگهام فارست بود. شاگردان تن‌هاخ برای پیروزی در این دیدار کار سختی مقابل تیم سیزدهم لیگ برتر نداشتند و و با دو گل حریف خود را شکست دادند.
حاصل کار بازی تهاجمی و زیبای یونایتد در 45 دقیقه نخست دو گل بود. ابتدا مارکوس رشفورد با یک حرکت زیبا دروازه حریف را باز کرد و سپس ووت وخهورست پیش از پایان نیمه اختلاف را دو برابر کرد.
گل اول شیاطین سرخ خیلی زود و زیر ده دقیقه به ثمر رسید. در ششمین دقیقه از بازی مارکوس رشفورد در‌ زمینی خودی صاحب توپ شد و با یک حرکت سوپر انفرادی موفق نصف زمین را طی کرد و پس از عبور از بین دو مدافع حریف وارد محوطه جریمه شد تا با دروازه بان تک به تک شود. شوت زیبای مهاجم انگلیسی دقیقا به جایی که باید رفت تا نتیجه کار یک بر صفر شود و رشفورد نیز به روند موفق خود بعد از جام جهانی ادامه دهد.
تلاش میزبان برای جبران گل خورده در نیمه اول حاصلی نداشت و در حالی که می رفت نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد ووت وخهورست روی ریباند شوت آنتونی که دروازه بان ناتینگهام آن را مهار کرده بود، گل دوم را برای یونایتد به ثمر رساند. ناتینگهام در حالی با شکست دو بر صفر راهی رختکن شد که در نیمه اول یک بار دروازه حریف را باز کرد ولی این گل در VAR به علت آفساید مردود اعلام شد.
شاگردان تن هاخ نیمه دوم را با در اختیار گرفتن مالکیت توپ و میدان شروع کردند. آنها تا 15 دقیقه نخست توانستند کار را کنترل کنند اما در دقیقه 60 طی صحنه ای که کاسمیرو توپ را مقابل محوطه جریمه لو داد، می رفت دروازه شان باز شود؛ شوت گیبس وایت در این صحنه با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.
در حالی که می رفت بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان برسد، کاپیتان یونایتدی ها هم توانست نام خود را در لیست گلزنان قرار دهد. برونو فرناندز روی پاس الانگا در دقیقه 89 گل سوم را زد تا یونایتد پیش از برگزاری بازی رفت، نسبت به فینالیست شدن اطمینان پیدا کند.
شاگردان ژاوی هرناندس به‌عنوان اولین تیم جواز صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا دل‌ری را کسب کردند.
در آغاز مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های اسپانیا، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ پذیرای رئال سوسیه‌داد بود و میهمان باسکی‌اش را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.
تک گل این بازی را عثمان دمبله در دقیقه ۵۲ در حالی به ثمر رساند که رئال سوسیه‌داد از دقیقه ۴۰ با اخراج بال راستش براییس مندس ۱۰ نفره بازی را ادامه داد.
در دومین بازی این مرحله از رقابت‌ها، اوساسونا و سویا در ورزشگاه السادار پامپلونا به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این بازی بدون گل به پایان رسید.
بارسا ۱-۰ سوسیداد: پیروزی دشوار مقابل تیم ۱۰ نفره
فردا دو بازی دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا برگزار می‌شود که در بازی اول از ساعت ۲۲:۳۰ والنسیا از اتلتیک بیلبائو پذیرایی می‌کند و در بازی دوم که مهمترین بازی این مرحله نیز هست، تیم‌های همشهری رئال مادرید و اتلتیکومادرید از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می‌روند.
شاگردان ادین ترزیچ که چند روزقبل در دیداری جذاب و تماشایی با نتیجه 4-3 آگزبورگ را از پیش رو برداشته بودند، امشب هم موفق شدند در خانه ماینتس به سه امتیاز برسند و مانند دیدار قبلی این جیوانی رینا، ستاره جوان آمریکایی، بود که گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند.
1795101
در دیدار امشب ابتدا این ماینس بود که با گل لی جائه سونگ، ستاره کره‌ای‌اش، در دقیقه 2 پیش افتاد اما این برتری تنها دو دقیقه پایدار بود و جولین ری‌یرسون، مدافع راست جدید دورتموند که در همین ژانویه به خدمت گرفته شد، با یک شوت از پشت محوطه جریمه که در بین راه به یکی از بازیکنان حریف خورد، کار را به تساوی کشید.
1795100
این نتیجه تا آخرین ثانیه‌های بازی پابرجا بود، تا اینکه در سومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم، دورتموند روی یک ضربه کرنر به گل دوم رسید. سباستین هالر، مهاجم بلند قامت دورتموندی‌ها، توپی که به تیر اول ارسال شده بود را با ضربه سر به تیر دوم فرستاد و جیووانی رینا بدون اینکه توسط بازیکنان حریف یارگیری شده باشد، به راحتی کار را تمام کرد.
دورتموند با این پیروزی 31 امتیازی شد و به رتبه چهارم جدول صعود کرد. آنها تنها یک امتیاز با لایپزیش، تیم دوم جدول فاصله دارند.
​​​​​​​
1795099
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها