به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۸۳۵۶۳

دلایل کاخ سفید برای ارسال تانک به اوکراین

دلایل کاخ سفید برای ارسال تانک به اوکراین
گروه بین الملل:سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت، تصمیم این کشور جهت ارسال تانک‌های جنگی ام۱ آبرامز به اوکراین به دلیل "تغییراتی در نوع جنگ میان مسکو و کی‌یف" و همچنین "وضعیت متغیر اوکراین" بوده است.
 اندکی پس از آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم کشورش را مبنی بر ارسال ۳۱ تانک به کی‌یف اعلام کرد، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان داشت: ما از ابتدای این جنگی که اکنون ۱۱ ماهه است، حضور داشته‌ایم. ما با تمام شرایط موجود در کی‌یف، تحولاتی را در توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی که به اوکراین می‌دهیم، ایجاد کرده‌ایم.
کربی در ادامه با اشاره به حمله احتمالی توسط نیروهای اوکراینی گفت: شرایط موجود در کی‌یف و نوع جنگی که روس‌ها به راه ‌انداخته‌اند، از چیزهایی هستند که تغییر کرده و از همه مهم‌تر ما معتقدیم که اوکراینی‌ها طی هفته‌ها و ماه‌های آتی به توانایی‌های بیشتری نیاز خواهند داشت.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله نگهداری و حفظ این تانک‌ها حائز اهمیت می‌باشند؛ بنابراین به همین دلیل است که ما می‌خواهیم نسبت به آموزش نیروهای اوکراینی اطمینان حاصل کنیم. آموزش این نیروها به زودی شروع خواهد شد.
هم‌زمان با اینکه متحدان اروپایی واشنگتن نسبت به ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان به کی‌یف توافق کردند، این تصمیم جدید ایالات متحده آمریکا اعلام شد.
از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.
روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا "پمپاژ" تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها را میان مسکو و کی‌یف طولانی‌تر می‌کند و موجب می‌شود مردم عادی اوکراین رنج بیشتری بکشند.
همچنین یک مقام ارشد کاخ سفید از شروع به کار ارتش آمریکا برای آموزش پرسنل نظامی اوکراین جهت استفاده از تانک‌های آبرامز خبر داد.
 مقام ارشد کاخ سفید گفت: «اکنون ما کار بر روی آموزش گسترده را شروع می‌کنیم، زیرا این تانک‌ها دارای یک سیستم پیچیده هستند که نیاز به آماده سازی و پشتیبانی فنی دارد».
وی تأکید کرد که آموزش شامل کار با تانک و نگهداری آن به طور یکسان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مکان آموزش هنوز مشخص نشده است، اما در خارج از خاک اوکراین برگزار می‌شود.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها