کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین کرم برای جای بخیه پلک

6 بهمن 1401 ساعت 11:28

گروه کسب و کار: جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چشم‌ها را سرحال تر و جوان تر نشان می دهد، زیرا پوست اضافی را که باعث افتادگی چشم‌ها می‌شود، از بین می‌برد. چنانچه عمل افتادگی پلک به درستی انجام شود معمولاً کمترین جای زخم به وجود می آید. علاوه بر این، برش در امتداد چین‌های طبیعی پلک‌ها ایجاد می‌شود، بنابراین جای بخیه پلک عملاً نامرئی است. با این حال بعد از سپری کردن دوره نقاهت جای بخیه پلک در برخی افراد می ماند.


شروع استفاده از کرم ترمیم کننده سیکالفیت اون که از نظر بالینی نشان داده شده است پیشرفته ترین کرم جای زخم است این امکان را فراهم می آورد تا جای بخیه ها طی ماه های آینده بعد از جراحی به بهترین شکل ممکن التیام پیدا کنند. در ادامه بیشتر درباره بهترین کرم برای جای بخیه پلک صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بلفاروپلاستی یا عمل پلک چیست؟
با افزایش سن، پوست اطراف چشم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، به خصوص در پلک های بالا. این موضوع باعث می شود فرد خسته به نظر برسد. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، پوست اضافی پلک های بالا و پایین را از بین می برد. این عمل زیبایی با کاهش افتادگی و پف چشم ها به بهبود ظاهر چشم ها کمک می کند.
اما مانند هر جراحی دیگری، عمل بلفاروپلاستی جای زخم به جای می گذارد. اگرچه جای بخیه پلک بالایی تقریباً قابل توجه نیست، اما بایستی به درستی از آن مراقبت شود تا هرچه بهتر و سریع تر بهبود یابد.

عوامل مؤثر روی از بین بردن جای بخیه عمل پلک
جوش خوردن بخیه پلک به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

انتخاب جراحان پلاستیک
انتخاب یک جراح ماهر برای انجام این عمل ظریف مهم است. اگر تکنیک بکار رفته نادرست باشد یا بخیه به خوبی زده نشود، احتمال به جای ماندن زخم بخیه بسیار بیشتر می شود.

نوع بخیه
جراحان پلاستیک بسته به استحکام مورد نیاز برای ترمیم، نوع بافت ترمیم شده، تعداد لایه ها و محل ترمیم می توانند نخ بخیه را انتخاب کنند. برای جراحی پلک فوقانی از بخیه های زیادی در بافت های عمقی استفاده می شود.
در بیشتر مواقع پوست پلک از بخیه ای استفاده می شود که در هفته اول باقی می ماند و سپس به سرعت جذب می شود. برخی جراحان نیز از بخیه ای استفاده می کنند که معمولاً 5 تا 7 روز پس از جراحی پلک و در اولین ویزیت بعد از عمل کشیده شوند.

عوامل درونی
چگونه بدن بیمار به مواد بخیه واکنش نشان می دهد و معمولاً چقدر طول می کشد تا بهبود یابد، عامل تعیین کننده دیگر در بهبود جای بخیه است.

مراقبت های بیمار
یکی از راه‌های اطمینان بخش برای محو شدن جای بخیه پلک این است که آنها را مرطوب و نرم نگه دارید. معمولاً باید یک پماد ترمیم کننده روی جای بخیه زده شود. پماد از ایجاد دلمه و پوسته در اطراف زخم جلوگیری می کند و زخم در حال ترمیم را در شرایط بهینه نگه می دارد و تشکیل اسکار را به حداقل می رساند.

آیا جای بخیه عمل پلک باقی می‌ماند؟
همیشه برش‌هایی که روی پوست ایجاد می شوند به نوعی اسکار به جای می‌گذارند، اگرچه به بخیه و نوع جراحی نیز بستگی دارد. خوشبختانه پلک‌ ها یکی از بهترین قسمت های بدن برای التیام هستند؛ بنابراین جای زخم بسیار کمی باقی می‌ماند. جای بخیه پلک پایین معمولاً توسط مژه ها پنهان می شوند و به سختی دیده می شوند، در حالی که جای زخم های پلک بالایی توسط چین و چروک های روی پوست پنهان می شوند به خصوص زمانی که چشم ها باز هستند.
جای زخم روش طبیعی بدن برای التیام است. در حالی که جای زخم بلفاروپلاستی خود به خود بهبود می یابند، اما در عده ای از افراد جای بخیه ها ممکن است تا یک سال طول بکشد تا محو شوند. در بیشتر موارد، بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که جای بخیه ها تا حدود شش هفته پس از جراحی بدترین ظاهر خود را داشته باشند، همراه با کبودی و تورم که رخ می‌دهد. هر چه اسکار سریعتر بهبود یابد، کمتر قابل مشاهده خواهد بود.



مراقبت های لازم برای بهبود بخیه پلک
کم نیستند افرادی که بخیه پلکشان به سادگی از بین نمی رود. در اینجا چند نکته آسان برای مراقبت از بخیه بلفاروپلاستی وجود دارد:
1. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید
از قرار دادن اسکارهای بلفاروپلاستی در معرض نور مستقیم خورشید با مصرف کرم ضد آفتاب خوب با SPF 30 یا بیشتر برای پوشاندن ناحیه صورت و پلک پیشگیری کنید.
2. اسکارهای برش را ماساژ دهید
اسکارهای بلفاروپلاستی را با ویتامین E حداقل به مدت 10 تا 14 روز به آرامی ماساژ دهید، اما می توان این کار را تا 2 تا 3 ماه پس از جراحی ادامه داد. درمان موضعی آبرسانی پوست را افزایش داده و جای زخم را کاهش می دهد.
3. از فعالیت شدید خودداری کنید
از حرکت دادن، بلند کردن یا وارد کردن فشار بر برش ها که می تواند آنها را از هم جدا کرده و روند بهبودی را به تاخیر بیندازد، خودداری کنید. دستورالعمل های پزشک را به دقت اجرا کنید و زمان طلایی را برای بهبودی سریع و صحیح از دست ندهید.

4. سیگار نکشید
سیگار کشیدن و نوشیدن الکل می تواند پوست را کم آب کند و خطر ایجاد جای زخم را افزایش دهد و روند بهبود را کاهش دهد. اجتناب از این دو عامل و هیدراته ماندن، شانس بهبودی سریع جای عمل پلک را با کمترین جای زخم افزایش می دهد.
5. خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید
توصیه های پزشک را برای درمان اسکار بلفاروپلاستی دنبال کنید و از جای بخیه های خود به درستی مراقبت کنید تا خطر عفونت را کاهش دهید.
6. سبک زندگی سالم را حفظ کنید
اگر اضافه وزن دارید، بیشتر در معرض احتمال ایجاد جای زخم هستید، زیرا چربی زیر پوست شما ممکن است به برش های عمیق تری نیاز داشته باشد. وزن خود را قبل و بعد از جراحی حفظ کنید و در عین حال از مصرف غذاهای چرب یا کربوهیدرات ها خودداری کنید. هرچه مواد مغذی بیشتری به بدن خود برسانید، بهبودی بخیه پلک چشم آسان تر خواهد بود.



بهترین کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی
پماد سیکالفیت پلاس اون یکی از ترمیم کننده هایی است که می‌تواند نگرانی شما از ماندن جای بخیه پلک برطرف کند. پماد سیکالفیت به علت ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ای که دارد، برای بهبود جای زخم و اسکار بسیار موثر است.
این پماد با تحریک لایه میانی (درم) پوست باعث افزایش تولید سلول‌های جایگزین می‌شود. هر چه این سلول‌ها بیشتر تولید شوند، پروتئین‌های لازم برای پوست بیشتر به وجود می‌آیند و جای زخم سریعتر محو می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده سیکالفیت پلاس اون دارای ترکیباتی شبیه به پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست هستند که به صورت مکمل، به پروتئین‌های اصلی پوست برای بازسازی جای زخم و اسکار کمک می‌کند.
پماد سیکالفیت علاوه بر اینکه جای زخم ناشی از بخیه را محو می‌کند، با خواص ضدباکتری، ضدقارچ و ضدالتهابی که دارد، یک ماده ضدعفونی‌کننده مناسب برای محل زخم خواهد بود.

کلام آخر
از نگرانی‌های انسان پس از هر نوع عمل جراحی، ماندن جای زخم و بخیه‌ها روی پوست است. از بیمارانی که عمل بلفاروپلاستی داشته‌اند تا مادرانی که عمل سزارین را تجربه کرده‌اند، همگی می‌توانند از کرم ترمیم کننده سیکالفیت اون برای رفع جای بخیه استفاده کنند.


کد مطلب: 383573

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383573/بهترین-کرم-جای-بخیه-پلک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir