به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۸۳۵۸۸

کشف مهم‌ترین و قدیمی‌ترین شهر در مصر

کشف مهم‌ترین و قدیمی‌ترین شهر در  مصر
گروه گوناگون: باستان شناسان مصری یک شهر ۱۸۰۰ ساله مربوط به دوران روم را با ساختار مسکونی کامل در شهر جنوبی اقصر کشف کردند. "مصطفی وزیری" سرپرست شورای عالی آثار باستانی مصر اعلام کرده که قدمت این شهر به قرن دوم و سوم میلادی باز می‌گردد و دارای ساختمان‌های مسکونی متعدد و دو برج برای نگهداری کبوتر‌ها می‌باشد. او آن شهر را "قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهر موجود در ساحل شرقی اقصر" توصیف کرده است.
 هم چنین، باستان شناسان تعدادی کارگاه فلزی پیدا کردند که شامل مجموعه‌ای از گلدان ها، ابزار و سکه‌های رومی برنزی و مسی بودند. آنان از این کشف به عنوان یک یافته نادر استقبال کردند. حفاری‌ها در ساحل غربی رود نیل در اقصر انجام شده اند. این منطقه به دلیل جاذبه‌های گردشگری و وجود معابد و مقبره‌های باستانی، دره ملائکه و دره پادشاهان مشهور است. باستان شناسان مصری در سالیان اخیر چندین اکتشاف بزرگ را انجام داده اند.
آنان در آوریل ۲۰۲۱ میلادی یک "شهر طلایی گمشده" سه هزار ساله را در کرانه غربی اقصر کشف کردند که به عنوان بزرگترین شهر باستانی کشف شده در مصر شناخته می‌شود.
دولت مصر برای احیای صنعت گردشگری در آن کشور تلاش می‌کند و تحلیلگران اشاره کرده اند که اکتشافات اخیر ابزاری برای جلب توجه رسانه‌ها و ارائه تصویری خوب از مصر پس از سال‌ها ناآرامی سیاسی در آن کشور می‌باشد. گردشگری تقریبا ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی مصر را تشکیل می‌دهد و باعث ایجاد حدود دو میلیون شغل در آن کشور شده است.
باستان شناسان در اوایل ژانویه در مصر ۹ جمجمه تمساح را که هزاران سال در دو مقبره باستانی در گورستان تبانی مصر علیا پنهان شده بودند کشف کردند.
برچسب ها: مصر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها