کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حملات تازه روسیه به اوكراین با پهپادهای ایرانی

6 بهمن 1401 ساعت 17:00


گروه بین الملل: نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه بار دیگر با یک مجموعه پهپاد نظامی ساخت ایران به این کشور حمله کرد.
در بیانیه نیروی هوایی اوکراین آمده است که این پهپادها از سواحل شرقی دریای آزوف به سوی اوکراین به پرواز در آمده بودند.
بر اساس این بیانیه، همه این پهپادها که از سری «شاهد» بوده‌اند، توسط تسلیحات پدافندی اوکراین ساقط شده‌اند و به اهدافشان اصابت نکرده‌اند. نیروی هوایی اوکراین می‌گوید این حمله با ۲۴ عدد پهپاد ایرانی انجام شده است.هفته گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که مطلع شده روسیه در تدارک حمله‌ای جدید با پهپادهای ایرانی است.
روسیه از اکتبر سال گذشته میلادی (مهرماه امسال) با این پهپادها به زیرساخت‌های اوکراین به ویژه در بخش انرژی حملاتی را انجام داده است. در ماه‌های اخیر به دلیل همین حملات پهپادی، شبکه برق‌رسانی اوکراین با آسیب جدی روبه‌رو شده است.
این گزارش می‌افزاید به دلیل خسارت‌های جدی ناشی از حملات پهپادهای ایرانی، کشورهای غربی به اوکراین کمک کرده‌اند تا سیستم دفاع هوایی‌اش را ارتقا بدهد. ساعتی بعد از حملات پهپادهای ایرانی که بامداد پنج‌شنبه رخ داد، ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه بیش از ۳۰ موشک نیز به سوی این کشور شلیک کرده است.
یوری ایگنات، سخنگوی ارتش اوکراین به رسانه‌های محلی گفت که این موشک‌ها توسط بمب‌افکن‌های توپولوف-۹۵ و از منطقه شمالی مورمانسک روسیه شلیک شدند. او گفت که دستکم ۱۵ موشک توسط سیستم دفاعی اوکراین سرنگون شده‌اند.
دور تازه حملات پهپادی روسیه به اوکراین، یک روز بعد از آن رخ داد که برخی متحدان غربی کی‌یف، از جمله آلمان و آمریکا تعهد کردند با ارسال تانک‌های مدرن به اوکراین کمک کنند.
 باید آماده حملات جدید روسیه باشیم

 باید آماده حملات جدید روسیه باشیم
دبیرکل ناتو  ضمن ادعای اینکه "احتمالا روسیه حملات جدیدی علیه اوکراین انجام خواهد داد"، گفت که افزایش حمایت‌های نظامی از کی‌یف "مهم" است.
 ینس استولتنبرگ، گفت: تانک‌های جنگی تغییر بزرگی را ایجاد خواهند کرد و کمک می‌کنند تا اوکراینی‌ها جلوی حملات روس‌ها را بگیرند.
 این تانک‌ها همچنین به اوکراینی‌ها کمک خواهند کرد تا سرزمین‌های خود را بازپس بگیرند و تعداد سرزمین‌های بیشتری را آزاد کنند و در این جنگ پیروز شوند. ما همه می‌دانیم که روسیه قصد دارد حملات جدیدی را انجام دهد.روسیه سرعت تولید مهمات خود را افزایش می‌دهد و از ایران و کره شمالی تسلیحات بیشتری دریافت خواهد کرد. روسیه همچنین بیش از ۲۰۰ هزار سرباز اضافی را برای حملات جدیدش مستقر کرده است.
ینس استولتنبرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا متحدان ناتو و شرکا "کمک‌های هوایی" را برای کی‌یف در نظر دارند، گفت: در حال حاضر تمرکز اصلی دفاع هوایی است و متحدان سیستم‌های دفاع هوایی زیادی را به اوکراین تحویل داده‌اند.
استولتنبرگ در مصاحبه دیگری با تلویزیون اسکای نیوز باری دیگر از اقدام انگلیس، آلمان و سایر متحدان جهت ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین استقبال کرد.
وی بدون ذکر تاریخ دقیق تحویل این تانک‌ها گفت: مدت زمانی طول می‌کشد تا نیروهای اوکراینی آموزش ببینند. من مطمئن هستم که این کار به زودی انجام خواهد شد.
از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

 


کد مطلب: 383591

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383591/حملات-تازه-روسیه-اوكراین-پهپادهای-ایرانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir