به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۳۸۳۵۹۹
پیروزی سپاهان برابر نساجی؛

بغض استقلال با ۴ گل مقابل ملوان ترکید

بغض استقلال با ۴ گل مقابل ملوان ترکید
گروه ورزشی: هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال با انجام دو مسابقه از امروز پنجشنبه آغاز شد. در یکی از دیدارهای امروز تیم استقلال به مصاف ملوان انزلی رفت و با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید.
در بازی دو تیم که از ساعت ۱۵ به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران و با قضاوت سیدمهدی سیدعلی آغاز شد، پدرام پورقاضی (۳۶ - گل به خودی)، محمد محبی (۴۴)، ارسلان مطهری (۷۶) و روزبه چشمی (۸۶) برای استقلال گلزنی کردند.
به این ترتیب آبی پوشان پس از سه هفته ناکامی در لیگ برتر مجددا به پیروزی رسیدند تا این برد را با حدود هزار تماشاگر خود در ورزشگاه جشن بگیرند. استقلال با این برد ۳۰ امتیازی شد و باتوجه به برد امروز سپاهان برابر نساجی، موقتا به رده سوم جدول صعود کرد.
بغض استقلال با ۴ گل ترکید/ موج آبی ملوان را غرق کرد!
ترکیب استقلال و ملوان؛ معرفی جانشین سیاوش یزدانی
علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، جعفر سلمانی (۸۲ - ابوالفضل جلالی)، کوین یامگا، آرش رضاوند (۷۴ - امید حامدی فر)، زبیر نیک نفس، سعید مهری، مهدی قایدی (۷۴ - صالح حردانی)، محمد محبی (۵۰ - رضا میرزایی) و ارسلان مطهری (۸۲ - آرمان رمضانی) بازیکنان استقلال برابر ملوان بودند.
سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال به دلیل مصدومیت همچنان دور از ترکیب آبی پوشان بود. در خط دفاعی هم روزبه چشمی جای یزدانی را گرفت؛ مدافعی که با نظر ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال از لیست این تیم کنار گذاشته شده است.
تیم ملوان با هدایت مازیار زارع با ترکیب ایمان صادقی، علیرضا خوش کفا، سعید کریمی، سجاد بازیگر (۴۶ - عبدالله حسینی) ، مسعود زائر کاظمین (۴۶- سهیل فداکار)، پدرام قاضی پور (۴۶- میلاد جهانی) ، مجید عیدی، محمود مطلق زاده، محمد صادق باران، مهران احمدی (۸۲ - مهدی موقری) و مهدی مومنی (۵۹ - محمد قادری) به مصاف استقلال رفت.
بغض استقلال با ۴ گل ترکید/ موج آبی ملوان را غرق کرد!
نیمه نخست و برتری قاطع استقلال
تیم ملوان با وجود حضور هواداران استقلال در ورزشگاه، بازی را هجومی و با قدرت آغاز کرد. بهترین فرصت ملوان روی ضربه پدرام قاضی پور به دست آمد؛ ضربه ای که پس از برخورد با داسیلوا مدافع استقلال تغییر جهت داد و در آستانه ورود به دروازه بود که روزبه چشمی توپ را از دروازه به بیرون برگرداند. البته در تصاویر تلویزیونی مشخص نبود که آیا تمام توپ از خط دروازه استقلال عبور کرده است یا نه.
در ادامه استقلال بر بازی مسلط شد و با عملکرد و دوندگی بیشتر هافبک‌هایش نبض بازی را در دست گرفت. فشار آبی پوشان به تدریج بیشتر شد تا جایی که روی نفوذ مهدی قایدی از سمت راست دفاع ملوان و ارسال عرضی توپ به دهانه دروازه، پدرام قاضی پور که روی زمین افتاده بود به اشتباه دروازه تیم ملوان را باز کرد.
این پایان کار در نیمه نخست نبود چرا که این بار نوبت سعید مهری بود که با نفوذ از سمت راست دفاع ملوان و ارسال توپ برای محمد محبی، این بازیکن را روی قوس محوطه جریمه ملوان صاحب موقعیت خوبی کرد. محبی هم با یک شوت محکم گل دوم تیم ریکاردو ساپینتو را به ثمر رساند.
بغض استقلال با ۴ گل ترکید/ موج آبی ملوان را غرق کرد!
نیمه دوم؛ ملوان حرفی برای گفتن نداشت
مازیار زارع سرمربی ملوان بعد از عملکرد ضعیف خط دفاعی اش، باشروع نیمه دوم سه تعویض همزمان انجام داد تا تیمش را تقویت کند اما شرایط بازی تغییر چندانی نکرد. استقلال با همان قدرت نیمه اول به حملاتش اضافه داد.
تمرکز حملات استقلال همانند ۴۵ دقیقه اول روی استفاده از فضاهای پشت دفاع ملوان و نفوذ از سمت راست خط دفاعی سفیدپوشان بود. در دقیقه ۶۰ و روی همین برنامه بود که مهدی قایدی بار دیگر روی یک ضد حمله تا دروازه ملوان هم پیش رفت و در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او با اختلاف کم به اوت رفت.
استراتژی استقلال برای ضربه زدن به «قوی سپید» روی همان اصل ادامه داشت تا بار دیگر آبی ها به گل برسند؛ آنهم توسط ارسلان مطهری. نفوذ رضا میرزایی از سمت راست دفاع ملوان و پاس در عرض او، با اشتباه ایمان صادقی دروازه بان ملوان در خروج مواجه شد و پس از برخورد با مطهری به گل سوم تبدیل شد.
اما این پایان کار نبود و استقلال دست از بازی هجومی بر نداشت؛ تا جایی که روزبه چشمی در دقیقه ۸۶ ارسال سعید مهری را با یک ضربه سر زیبا به گل چهارم تبدیل کرد.
بغض استقلال با ۴ گل ترکید/ موج آبی ملوان را غرق کرد!
برنامه سایر مسابقات هفته هفدهم
هفته هفدهم لیگ برتر امروز آغاز شد و علاوه بر استقلال، تیم سپاهان به مصاف نساجی رفت و با یک گل پیروز شد.
در این مسابقه از ساعت ۱۵ به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد، امید نورافکن (۵۱) برای سپاهان گلزنی کرد تا سه امتیاز حساس این مسابقه به حساب این تیم واریز بشود.
سپاهان با این برد ۳۳ امتیازی شد و فاصله اش با پرسپولیس را که در صدر جدول قرار دارد، به ۲ امتیاز کاهش داد. تیم نساجی هم با ۲۱ امتیاز در رده نهم باقی ماند. فردا جمعه با برگزاری ۶ مسابقه دیگر بازی های این هفته پیگیری می شود. در حساسترین مسابقه و از ساعت ۱۷:۱۵ پرسپولیس میهمان فولاد خوزستان است.
* آلومینیوم اراک - صنعت نفت آبادان
* ذوب آهن اصفهان - تراکتور تبریز
* پیکان تهران - مس کرمان
* گل گهر سیرجان - مس رفسنجان
* نفت مسجد سلیمان - هوادار تهران
* فولاد خوزستان - پرسپولیس تهران
برچسب ها: باشگاه استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها