به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۳۸۳۶۳۶

مشاهده پلنگ آناتولی که تصور می‌شد منقرض شده

مشاهده پلنگ آناتولی که تصور می‌شد منقرض شده
گروه فیلم: پلنگ آناتولی که تصور می‌شد نسل آن در ترکیه منقرض شده، مشاهده گردید و تصاویری از آن ثبت شد.
وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه با بیان اینکه پلنگ آناتولی دوباره در دو منطقه دیده شد، گفت: ما همچنان رد پلنگ آناتولی را دنبال می‌کنیم و با هیجان مسیر آن را تماشا می‌کنیم.
 واحد کِریشچی تصاویر جدیدی از پلنگ آناتولی را در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.
وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه گفت: پلنگ آناتولی دوباره در دو منطقه مجزا به نمایش درآمده است. ما به دنبال آن ادامه خواهیم داد و مسیر آن را با هیجان تماشا خواهیم کرد. این سرزمین باستانی خانه ابدیت است، باشد که عظمتش برای همیشه باشد.
طبق یافته‌های به دست آمده از مطالعات انجام شده، پلنگ آناتولی مانند بسیاری از پستانداران شکارچی برای شکار و حفاظت از زیستگاه خود تلاش می‌کند. تعداد تصاویر و فیلم‌های ضبط شده از پلنگ آناتولی سازمان مدیریت طبیعی و پارک‌های ملی ترکیه مشاهده شده است. بر این اساس مشخص شد پلنگ آناتولی در مدت یک روز بیش از ۲۵ کیلومتر پرسه زده است.
در حالی که تصور می‌شد پلنگ آناتولی که در سال ۱۹۷۴ در منطقه بی‌پازاری آنکارا کشته شد، آخرین پلنگ متعلق به این گونه است و در ترکیه منقرض شده است، فعالیت‌های جستجو با توجه به آثار و نشانه‌های کشف شده آغاز شد. در نتیجه کاری که ابتدا در منطقه‌ای آغاز شد، عکس‌های یک پلنگ نر در ۲۵ آگوست ۲۰۱۹ در دوربین منعکس شد. پس از آن، مطالعات برای تهیه برنامه اقدام ملی مطرح شد و فعالیت‌های جمع آوری اطلاعات سیستماتیک آغاز شد.
در نتیجه مشخص شد که پلنگ آناتولی حداقل در ۴ منطقه مختلف ترکیه وجود دارند. اگرچه در این مرحله نمی‌توان در مورد جمعیت این پلنگ صحبت کرد.

...
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها