به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۳۸۳۶۶۸

دل‌تورو برای «پینوکیو» جایزه می‌گیرد

دل‌تورو برای «پینوکیو» جایزه می‌گیرد
گروه فرهنگی:انجمن کارگردان‌های هنری اعلام کردند از گی‌یرمو دل‌تورو برای ساخت انیمیشن «پینوکیو» تجلیل می‌کنند.دل تورو این جایزه را ۱۸ فوریه در بیست و هفتمین مراسم انجمن کارگردان‌های هنری در لس‌آنجلس دریافت خواهد کرد.
 
این جایزه برای تجلیل از خدماتی که به صنعت سینما در سطح بین‌المللی می‌شود اهدا می‌شود. رابرت آزبورن، جان ماسکر، ران کلمنتس و دنی ویلنو پیشتر این جایزه را دریافت کرده‌اند.«پینوکیوی گی‌یرمو دل تورو» که با همکاری گی‌یرمو دل تورو و مارک گوستافسون در اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند ساخته شده بر پایه ماجراهای پینوکیو اثر کارلو کلودی شکل گرفته است. این فیلم نخستین بار در اکتبر ۲۰۲۲ در جشنواره فیلم لندن به نمایش درآمد و پس از اکرانی کوتاه از دسامبر ۲۰۲۲ توسط نتفلیکس در دسترس مشترکان قرار گرفت.

این فیلم پویانمایی فانتزی موزیکال استاپ‌موشن با صداپیشگی ایوان مک‌گرگور، دیوید بردلی، گریگوری من، بورن گورمن، جان تورتورو، ران پرلمن، فین ولفهارد، کیت بلانشت، تیم بلیک نلسون، کریستف والتس و تیلدا سوینتون ساخته شد.«پینوکیوی گی‌یرمو دل‌تورو» در مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت سه جایزه شد و جایزه بهترین فیلم پویانمایی را کسب کرد و با معرفی نامزدهای اسکار نیز در بخش بهترین انیمیشن نامزد شد.

گیرمو دل تورو از سال ۲۰۰۸ روی این فیلم کار کرد و از همان زمان اعلام کرد که پروژه بعدی‌اش، اقتباسی تاریک‌تر از رمان ایتالیایی ماجراهای پینوکیو خواهد بود.وی پینوکیو را پروژه پرشور خود نامیده و گفته‌است: هیچ گونه هنری به اندازه انیمیشن روی زندگی و آثارم تأثیرگذار نبوده و هیچ شخصیتی در تاریخ به اندازه پینوکیو با من ارتباط شخصی عمیقی نداشته‌است و از وقتی یادم می‌آید می‌خواستم این فیلم را بسازم.در وبسایت راتن تومیتوز ۲۳۷ منتقد در مجموع به این فیلم امتیاز ٪۹۷ را داده‌اند. این فیلم در متاکریتیک بر اساس نظر ۴۸ منتقد امتیاز ۷۹ از ۱۰۰ را کسب کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها