به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۳۸۳۷۵۷

روند تدریجی افزایش دمای تهران طی امروز و فردا

روند تدریجی افزایش دمای تهران طی امروز و فردا
گروه جامعه: اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن تشریح وضعیت جوی استان، برای امروز و فردا روند تدریجی افزایش دما و از روز یکشنبه کاهش دما را پیش‌بینی کرد.به گزارش ایسنا، با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی طی امروز و فردا، به دلیل استمرار پایداری نسبی جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه و ماندگاری هوای سرد، در مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی استان، ادامه انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
 
با توجه به عبور امواج کوتاه تراز میانی جو، طی امروز و فردا در ارتفاعات استان تهران احتمال بارش‌های پراکنده برف و در سطح استان در بعضی ساعات افزایش ابرناکی و احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست. از اواخر وقت روز یکشنبه هفته آینده (۹ بهمن‌ماه) با ورود و شروع فعالیت سامانه بارشی، شاهد بارش باران و برف در ارتفاعات بارش برف و پدیده مه گاهی توأم با کولاک برف خواهیم بود.

فعالیت این سامانه تا اواخر روز چهارشنبه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت. فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه و افزایش وزش باد در سطح استان موجب بهبود کیفیت هوا و کاهش آلاینده‌های جوی می‌شود. همچنین برای امروز و فردا روند تدریجی افزایش دما و از روز یکشنبه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۸ بهمن‌ماه) کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای ۷ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۹ بهمن‌ماه) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد به تدریج افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.طبق این گزارش، ایستگاه فیروزکوه آلودگی – امین‌آباد و آبعلی با کمینه دمای منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
برچسب ها: هواشناسی تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها