به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۳۸۳۷۶۳

حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه

حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه
گروه بین الملل: اسرائيل، در پی حملات موشکی فلسطینیان، چند نقطه در نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد. ارتش اسرائيل هدف از این عملیات را حمله به مواضع گروه حماس خوانده است.
همزمان با تشدید تنش‌ها در کرانه باختری رود اردن و شهادت ۱۰ فلسطینی، اسرائیل اعلام کرد به چندین نقطه در نوار غزه حمله هوایی کرده است. اسرائيل می‌گوید این حمله  را در پاسخ به حملات موشکی از مناطق فلسطینی به خاک این کشور انجام داده است.
اسرائيل می‌گوید، سیستم پدافند هوایی این کشور موشک‌های شلیک‌‌شده از نوار غزه را رهگیری و منهدم کرده است. حماس و گروه جهاد اسلامی پیش از این اعلام کرده بودند، انتقام شهادت ۱۰ فلسطینی در درگیری با نیروهای اسرائيلی در کرانه باختری را خواهند گرفت. در یورش نیروهای اسرائيل به اردوگاه پناهجویان در شهر جنین  ۹ فلسطینی شهید شدند. ارتش اسرائيل این یورش را "عملیات ضد ترور" نامیده است.
فلسطینی‌ها ارتش اسرائيل را به شلیک "عامدانه" گاز اشک‌آور به بخش کودکان یک بیمارستان متهم کرده‌اند. اسرائيل چنین اتهامی را رد می‌کند. از شروع ثبت آمارها توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۵ تا کنون سابقه نداشته که در یک یورش اسرائيل چنین تعدادی از افراد قربانی شوند.
علاوه بر این به گفته وزارت بهداشت فلسطینی‌ها، در الرام در نزدیکی بیت‌المقدس نیز یک مرد فلسطینی در درگیری با سربازان اسرائيلی شهید شد.
با احتساب این آمار، شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری در سال جاری میلادی به ۳۰ نفر افزایش یافته است. اکثر آن‌ها در درگیری با ارتش اسرائيل جان خود را از دست دادند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها