به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۳۸۳۷۶۴

باکو تمام کارکنانش را از تهران خارج می‌کند

باکو تمام کارکنانش را از تهران خارج می‌کند
گروه سیاسی: الهام علی‌اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان خواستار تحقیقات درباره حادثه تیراندازی صبح امروز (جمعه) که وی آن را «حمله تروریستی» به سفارت این کشور در تهران خواند، شد و از ایران خواست تا افراد مسئول را مجازات کند.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری آذرتاج، صبح امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) حمله مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به وقوع پیوست.
رییس جمهور جمهوری آذربایجان در بیانیه خود، پیش از انجام تحقیقات و روشن شدن ماهیت این حادثه، این اقدام را «تروریستی» خواند و خواستار مجازات افراد مسئول در آن شد.
علی‌اف در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «من اقدام تروریستی امروز علیه سفارت ما در تهران را به شدت محکوم می‌کنم. من به خانواده و بستگان ستوان ارشد عسکروف اورخان رضوان اوغلو که در جریان این حمله و در حین اطمینان از امنیت سفارت و کارمندان آن کشته شد را تسلیت می‌گویم.»
وی افزود: «ما خواستار رسیدگی سریع به اقدام تروریستی و مجازات تروریست‌ها هستیم. حمله تروریستی به نمایندگانی‌های دیپلماتیک غیرقابل قبول است.»وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای نوشت: یک فرد مسلح به اسلحه کلاشینکف به پست امنیتی سفارت حمله کرد و مسئول نگهبانی سفارت در این حمله جان باخت. دو محافظ دیگر این سفارت هم در جریان این حمله زخمی شدند که وضعیت آن‌ها رضایتخش است. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: جزییات این حمله در حال حاضر در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی در این خصوص به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
موضع گیری سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان
آیهان حاجی زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در مصاحبه با شبکه خبری تی آر تی ترکیه، مدعی شد:معتقدیم که مسئولیت این حمله و حفاظت از سفارت، متوجه ایران است.
این سخنگو همچنین از تخلیه سفارت و انتقال کارکنان سفارت به جمهوری آذربایجان خبر داد.
این مقام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد: درماه‌های اخیر، فضای ضد جمهوری آذربایجان در رسانه‌های ایران به راه افتاده و فکر می‌کنم همین فضا، باعث وقوع این حمله شده است. طرف ایرانی باید اقدامات لازم را در خصوص مهار چنین فضایی اتخاذ کند.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ۱۵:۴۷
این مورد من شک ندارم که بدون تعصب کار اسرائیل است ، شما هم شک نکنید (417156)
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ ۱۸:۵۰
آی گرگ آمد
گرگ آمد.... (417169)
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۰۰:۱۸
دولت وملت ایران از حادثه تروریسکی ناراحت هست وبه ملت ودولت این کشور تسلیت میگیم و به خانواده فرد کشته شده تسلیت ولی با اعتراف فرد دستگیر شده موضوع خانوادگی بوده واین فرد همسرش باکوئی واذربایجانی هست وربطی به دولت نداره پس شبکه های باکو سعی در دشمن جلوه دادن کشور ایران هستن یک فرد نمیتونه رابطه یک ملت ودولت را خراب کنه گرچه قبل از این ماجرا تمام شبکه های باکو سعی در تجریه ایران وتوهین به کشور وملت ما بودن وهستن انشاالله که خداوند جواب دشمنان دوملت را بده . (417191)
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۰۰:۲۵
از روزی که پای اسرائیل به آذربایجان باز شد دوری دوکشور اغاز شد البته سیاستهای ترکیه واردوغان هم باعث دوری دوملت ودو دولت شد من فکر میکنیم اگر دوکشور ایران وباکو هوشمندانه رفتار نکنن ما جنگ بزرگی با اذربایجان خواهیم داشت گرچه ما اغازگر جنگ نخواهیم بود ولی مطمئنا جواب هر کار را به موقع وقاطع وسنگین خواهیم داد خداوند کشور اسرائیل را نابود کنه اینها هرکشوری رفتن درگیری را هم بردن انشاالله که جنگ نشه ودودولت بحرانها را مدیرت کنند ولی شبکه های باکو با چه مجوزی اینهمه به دولت سران ومرجعت توهین میکن. (417192)
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۰۸:۲۰
سلام .به جهنم اینها جاسوس ومزدور اسرائیل هستند .خارج بشوند چه اتفاقی می افتاد. این الهام خیلی پر رو شده است. آذربایجان مال ایران است.رهبری فرموده حق ندارند در مرز بین الملی تغییرات ایجاد کنند.اینها کور خوانده اند مشکلات ما را از اهداف اساسی دور نمی کند. (417204)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها