کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد بی سابقه قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در اولین روزهای سال 2023

8 بهمن 1401 ساعت 10:11

گروه کسب و کار: قیمت بیت کوین از سال ۲۰۲۰ نوسانات زیادی را تجربه کرد و هم‌زمان با شروع جنگ روسیه و اوکراین و فروپاشی صرافی FTX قیمت این ارز دیجیتال با سقوط بسیار بزرگی همراه بود که باعث نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران درباره آینده این ارز دیجیتال شد.


ازآنجایی‌که روند قیمت بیت کوین می‌تواند تأثیر زیادی در تغییرات بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد، تحلیل قیمت آن اهمیت ویژه‌ای دارد. عوامل گوناگونی در قیمت بیتکوین تأثیرگذار هستند. در سال 2023 و در روزهای ابتدایی این سال این رمز ارز با روند صعودی همراه بود. با‌این‌حال نمی‌توان روند صعودی قیمت این ارز دیجیتال را تا پایان سال 2023 تضمین کرد؛ بنابراین پیش‌بینی دقیق قیمت ارز دیجیتال بیت کوین اندکی دشوار است؛ چراکه اتفاقات مختلفی می‌توانند روی روند این ارز نقش داشته باشند.
نرخ بیت کوین می‌تواند تعیین‌کننده جهت‌گیری بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر باشد؛ بنابراین بررسی نمودار قیمت بیت کوین و پیش‌بینی آن در آینده برای سرمایه گذاران و معامله‌گران بسیار مهم است. پیش‌بینی‌های زیادی از قیمت رمزارز بیت کوین در سال ۲۰۲۳ وجود دارد. با بررسی تحلیل‌های مختلف می‌توان به این نتیجه رسید که بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۳ با افزایش قیمت همراه خواهد بود. بااین‌حال نمی‌توان با قاطعیت درباره روند صعودی آن تا پایان سال صحبت کرد. در ادامه مقاله به بررسی و تحلیل نمودار قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت. حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رشد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در اوایل سال 2023
پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در فصل اول سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار باشد. در نیمه دوم سال نیز قیمت این رمزارز به ۳۰ هزار دلار می‌رسد. قیمت بیتکوین با استدلال اینکه در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ شاهد آتش‌بس بین روسیه و اوکراین، کاهش تورم و همچنین آغاز مجدد سیاست‌های پولی انبساطی از طرف فدرال رزرو باشیم، این‌چنین پیش‌بینی شده است.



 اما بلک راک بزرگ‌ترین مدیر دارایی در جهان تحلیل متفاوتی درباره آینده بازار ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد که با‌توجه‌به آن در سال ۲۰۲۳ بازار ارز دیجیتال وارد رکود عمیقی می‌شود. بلک راک معتقد است که ورود رسمی اقتصاد آمریکا به رکود در سال ۲۰۲۳ و به دنبال کاهش تورم، فدرال رزرو ناچار می‌شود با ورود به رکود و بالابردن نرخ بیکاری از سیاست‌های انقباضی خود عقب‌نشینی کرده و افزایش نرخ بهره را متوقف سازد. تحلیل بلک راک از کاهش نرخ بهره در شرایط تورمی این است که در این حالت محدودیت تولید ایجاد شده و ممکن است این محدودیت تا سال‌ها طول بکشد؛ بنابراین با‌توجه‌به این موضوع در سال ۲۰۲۳ قیمت بیت کوین با ۲۰% کاهش همراه خواهد بود. بااین‌حال نمی‌توان به طور قطعی درباره این موضوع صحبت کرد.
 برعکس تحلیل بلک راک از این رویدادها می‌توان چنین برداشت کرد که با کاهش تورم و ورود اقتصاد آمریکا به رکود و عقب‌نشینی فدرال رزرو از سیاست‌های پولی انقباضی، جرقه معکوس ‌شدن روند در بازارها ایجاد خواهد شد. در چنین شرایطی قیمت بیت کوین با یک جهش همراه خواهد شد و به ۳۰ هزار دلار نیز خواهد رسید.
با در‌نظرگرفتن چنین تحلیلی می‌توان انتظار داشت که قیمت ارزهای دیجیتال دیگر که با بیت کوین همبستگی مستقیم دارند نیز تا حدودی سیر صعودی داشته باشند. پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های گوناگونی از قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال ۲۰۲۳ وجود دارد. برخی افراد معتقدند که روند بیت کوین در سال ۲۰۲۳ نزولی خواهد بود. باا‌ین‌حال صعود قیمت بیت کوین و متصور شدن آینده‌ای روشن برای این ارز دیجیتال در سال 2023 محتمل است.



آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟
یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در بازارهای سرمایه مطرح است به رشد احتمالی بیت کوین مربوط می‌شود. از‌آنجایی‌که رشد قیمت بیت کوین به عوامل مختلفی مرتبط است، پاسخ به این سؤال نیز دشوار است.  همان‌طور که می‌دانید، بیت کوین یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های جهان محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال محبوب، حدود نصف ارزش بازار را شامل می‌شود؛ بنابراین صحبت درباره رشد بیت کوین دارای حساسیت بالایی است.
از‌آنجایی‌که قیمت بیتکوین نوسان‌ زیادی دارد، خرید این رمزارز با دید بلندمدت می‌تواند بسیار مفید باشد. وقتی به‌صورت بلندمدت روی یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید، نوسان‌های مسیر و قیمت روز بیت کوین اهمیت زیادی نخواهند داشت.
یکی از مواردی که به افزایش اعتبار بیت کوین کمک کرده‌، پذیرش دو کشور به‌عنوان یک ارز رسمی است. خیلی از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ نیز از این ارز دیجیتال محبوب برای پرداخت‌ها‌یشان استفاده می‌کنند. یکی از مصداق‌های این پیشرفت و افزایش اعتبار، حضور بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودپرداز این ارز دیجیتال در جهان است. در واقع بیت کوین با تمامی ویژگی‌هایش، توانسته جایگاه پررنگی در بازارهای سرمایه و مالی به خود اختصاص دهد.
خیلی از افراد با مشاهده کاهش و نزول قیمت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، امیدشان را به این بازار از دست دادند. شما با بررسی اجمالی تاریخچه قیمت سهام مختلف در بازارهای سرمایه، متوجه می‌شوید که روند‌های شارپ و سریع می‌توانند به پایان برسند و روندهای گاوی و خرسی بازه‌ای هستند.
 
 
 


کد مطلب: 383839

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383839/رشد-بی-سابقه-قیمت-بیت-کوین-بازار-ارزهای-دیجیتال-اولین-روزهای-سال-2023

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir