به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۳۸۳۸۸۳

عجیب ترین روش های ماساژ در خانه

گروه سلامت:
عجیب ترین روش های ماساژ در خانه
ماساژ درمانی سابقه طولانی در فرهنگ های سراسر جهان دارد. امروزه افراد از انواع مختلف ماساژ درمانی برای اهداف مختلف مرتبط با سلامتی استفاده می کنند. در بسیاری از کشورها، علیرغم برخی کاربردهای سنتی، ماساژ درمانی به عنوان بخشی از طب مکمل و جایگزین در نظر گرفته می شود. ماساژ را می توان به طور خلاصه به عنوان یک روش درمانی و مراقبتی در قالب انجام عملیات های مختلف روی سطح بدن به وسیله دست، برق و آب تعریف کرد. البته، پیدا کردن یک سالن ماساژ قابل اعتماد در حین انجام این روش نیز بسیار مهم است.

عجیب ترین و ترجیح داده شده ترین انواع ماساژ کدام هاست؟
 ما می توانیم ترجیح داده شده ترین انواع ماساژ را به شرح زیر لیست کنیم و چند مورد از معروف ترین آنها را شرح میدهیم:
    ماساژ کلاسیک (سوئدی)
    ماساژ آرامش بخش
    ماساژ ضد استرس
    ماساژ طبی
    ماساژ آروماتراپی
    ماساژ گردن، پشت و کمر
    ماساژ ورزشی
    ماساژ پا (رفلکسولوژی).
    ماساژ تایلندی
    ماساژ بالیایی
    ماساژ بافت های عمیق
    ماساژ سلولیت

کدام ماساژ به چه معناست؟
1. ماساژ کلاسیک (سوئدی) چیست؟
ماساژ درمانی سوئدی اولین روشی است که هنگام ماساژ برای اکثر افراد به ذهن متبادر می شود. امروزه به عنوان شناخته شده ترین نوع ماساژ، یکی از اهداف اصلی تکنیک ماساژ سوئدی، آرامش بخشیدن به کل بدن است. این روش با مالش ماهیچه ها با ضربات سر خوردن طولانی در جهت برگشت خون به قلب انجام می شود. با این حال، ماساژ درمانی سوئدی مزایای دیگری فراتر از آرامش را ارائه می دهد. ماساژ سوئدی در افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم عضلانی، افزایش فشار خون و افزایش انعطاف پذیری برای کاهش تنش بسیار مفید است.
مطالعه‌ای که توسط مرکز ملی طب مکمل و جایگزین انجام شد و در نیویورک تایمز منتشر شد، نشان داد که داوطلبانی که ماساژ سوئدی 45 دقیقه‌ای دریافت کرده‌اند، کاهش قابل‌توجهی در سطح هورمون‌های استرس کورتیزول و آرژنین وازوپرسین-a را تجربه کردند. داوطلبان همچنین افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون و سلول‌های ایمنی را که بخشی از سیستم ایمنی هستند و لنفوسیت‌ها مشاهده کردند که می‌توانند به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند.
تکنیک های ماساژ سوئدی شامل فشار دایره ای اعمال شده توسط دست ها و کف دست ها، ورز دادن محکم، کوبه ای، چرخش و کشش است. قبل و در طول جلسه ماساژ سوئدی خود، ارتباط با ماساژ درمانگر حرفه ای شما تشویق می شود تا ماساژ شما مطابق با نیازهای شما باشد.

2- ماساژ ریلکس یا آرامش بخش چیست؟
این ماساژ درمانی یک راه عالی برای کاهش استرس، رفع خستگی و آرامش است. ماساژدرمانگر شما با استفاده از ضربات سبک و روان و روغن با کیفیت بالا، عضلات شما را با دقت آزاد می کند و سیستم عصبی شما را آرام می کند. اگر خودتان به کمی مراقبت نیاز دارید، می توانید این ماساژ ملایم و مغذی را انتخاب کنید.
هرکسی که استرس بالایی داشته باشد، مزایای این درمان را احساس خواهد کرد. این ماساژ سبک که می توانید برای یک عصر، آخر هفته یا هر زمان که برای خود وقت دارید انتخاب کنید:
فواید ماساژ ریلکسی:
    سیستم عصبی مرکزی را آرام می کند.
    احساس راحتی و امنیت می دهد.
    سطح کورتیزول را در بدن کاهش می دهد، استرس را از بین می برد.
ماساژور حرفه ای و معتبر شما نور و دما را در اتاقی که درمان خود را دریافت می کنید تنظیم می کند تا اطمینان حاصل شود که شما کاملاً راحت هستید. درمانگر شما از روغن تسکین دهنده و با کیفیت بالا برای رهاسازی آرام نواحی تنش استفاده می کند.



3. ماساژ ضد استرس چیست؟
ماساژ ضد استرس ترکیبی از ماساژ درمانی پشت و ماساژ ریلکسی است.
ماساژ ضد استرس علاوه بر کمک به کاهش استرس، برای بازگرداندن تعادل و همچنین از بین بردن تنش و شرایط دردناک استفاده می شود.
مطالعات بالینی نشان داده است که ماساژ منظم نه تنها استرس بدن را از بین می برد و ایمنی پایین را مهار می کند، بلکه عملکرد کلی سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، ترشح سروتونین را افزایش می دهد و تعداد سلول هایی را که خط اول هستند افزایش می دهد.
ماساژ ضد استرس به عنوان یک روش طبیعی برای تسکین و کاهش درد در افراد مبتلا به بیماری مزمن استفاده می شود. ناراحتی، کیفیت خواب ناشی از مشکلات زیادی است و این ماساژ یکی از بهترین «داروها» برای بی خوابی است. این ماساژ استرس هورمونی، کورتیزول را کاهش می دهد که به طور قابل توجهی بر کاهش تنش و تنش تأثیر می گذارد. برای این ماساژ از روغن های ضد استرس ویژه با اثر آروماتراپی استفاده می شود، زیرا برای آرامش سیستم عصبی مرکزی را با حس بویایی تحریک می کنند.

 4. ماساژ طبی چیست؟
برخلاف ماساژ سنتی، ماساژ پزشکی بر روی یک تشخیص پزشکی خاص به عنوان بخشی از برنامه درمانی پزشک تمرکز دارد و ممکن است برای انواع بیماری‌ها مانند سندرم تونل کارپال و میگرن توصیه شود. این یک سبک منحصر به فرد از ماساژ نیست، اما تکنیک های مختلف ماساژ در عمل برای دستیابی به اهداف پزشکی فردی استفاده می شود.
بیماران می توانند ماساژ پزشکی را به عنوان بخشی از یک فیزیوتراپی بزرگتر برای تعدادی از مشکلات مزمن دریافت کنند. از کارمندی که هنگام نشستن از کمردرد یا گردن درد رنج می‌برد تا ورزشکاری که هنگام ورزش درد عضلانی دارد، این تمرین از روش‌های رایج ماساژ برای درمان مشکلات موضعی استفاده می‌کند. آموزش در این زمینه ممکن است شامل کشش و همچنین درمان نقطه کششی باشد. بسته به مشکل، تکنیک های ماساژ متفاوتی در سالن ماساژ اعمال می شود.

5. ماساژ آروماتراپی چیست؟
ماساژ آروماتراپی یک ماساژ درمانی سوئدی است که از روغن ماساژ یا لوسیون حاوی روغن‌های ضروری (روغن‌های گیاهی با غلظت بالا) استفاده می‌کند. در طول ماساژ رایحه درمانی، هم این مولکول های اسانس را بو می کنید و هم از طریق ماساژ آنها را به سمت پوست خود جذب می کنید. تصور می شود این ماساژ با تأثیر بر سیستم لیمبیک، ناحیه ای که بر سیستم عصبی مغز تأثیر می گذارد، تغییرات مفیدی را در ذهن و بدن شما ایجاد می کند.
گفته می شود هر اسانس مورد استفاده در رایحه درمانی دارای خواص متفاوتی است. به عنوان مثال، برخی از آنها آرامش بخش هستند و برخی دیگر به شما احساس انرژی و آرامش می دهند.
برخی از روغن های ماساژ رایحه درمانی رایج و خواص آنها:
    آرام بخش: روغن بابونه، اسطوخودوس و شمعدانی
    نیروبخش: مریم گلی، گل رز و روغن نرولی
    انرژی زا: روغن رزماری
    تصفیه: روغن اکالیپتوس، کاج و درخت چای
اگرچه تقریباً در هر کلینیک ماساژ یا اسپا می‌توانید ماساژ آروماتراپی پیدا کنید، سبک درمان، درجه سفارشی‌سازی و کیفیت روغن‌های ضروری بسیار متفاوت است.
بسیاری از ماساژدرمان‌ها یک یا چند مخلوط پیش‌آمیخته دارند و بر اساس نگرانی‌های سلامتی شما، ترکیب را انتخاب می‌کنند. ماساژ برای آرامش و تسکین استرس احتمالاً شامل اسانس اسطوخودوس خواهد بود، در حالی که یک ماساژ نیروبخش ممکن است شامل اسانس رزماری باشد. درمانگر شما ممکن است با درخواست از شما برای بوییدن مخلوط‌های مختلف، شما را در فرآیند انتخاب مشارکت دهد.

6. ماساژ پا (رفلکسولوژی) چیست؟
رفلکسولوژی نوعی ماساژ است که شامل اعمال فشار به دست ها و پاها برای ایجاد درد و سایر فواید در سایر نقاط بدن است.
تئوری زیربنایی رفلکسولوژی این است که نقاط خاصی یا "مناطق بازتابی" روی پاها و دست ها وجود دارد که از طریق کانال های انرژی و انرژی در بدن به اندام ها و قسمت های بدن خاص متصل می شوند. گفته می شود با اعمال فشار به نواحی رفلکس، یک متخصص بازتاب انسدادهای انرژی را از بین می برد و سلامت را در ناحیه مربوطه بدن افزایش می دهد.
در اینجا چند نمونه از نواحی رفلکس و اعضای بدن مربوط به آنها آورده شده است:
    ناحیه سر در نوک انگشتان پا
    قلب و سینه در اطراف پاشنه
    کبد، پانکراس و کلیه در قوس پا
    کمر و روده از ساق تا پاشنه
اگرچه ریشه رفلکسولوژی به مصر باستان و چین برمی گردد، پزشک گوش، حلق و بینی ویلیام اچ. فیتزجرالد این مفهوم از "زون درمانی" را در سال 1915 معرفی کرد. فیزیوتراپ آمریکایی، یونیس اینگرام، نظریه منطقه را در دهه 1930 توسعه داد. به گفته متخصصان رفلکس، فشار دادن روی نقاط بازتابی به تعادل سیستم عصبی کمک می کند و ترشح اندورفین را تحریک می کند که به کاهش درد و استرس کمک می کند.

7.  ماساژ تایلندی چیست؟
برای تغییر در ماساژ سنتی سوئدی، ماساژ تایلندی ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. برخلاف ماساژهایی که از روغن‌های ماساژ استفاده می‌کنند و روی میز ماساژ اعمال می‌شوند، این نوع معمولاً روی یک بالشتک پددار روی زمین و در حالی که کاملاً در جای خود قرار دارد انجام می‌شود.
ماساژ تایلندی به جای حرکات آرامش‌بخش سر خوردن و ورز دادن معمولی فرم‌های رایج‌تر ماساژ، از تکنیک‌های کشش، کشش و چرخش برای کاهش تنش و افزایش انعطاف‌پذیری و دامنه حرکت استفاده می‌کند. به همین دلیل به این نوع ماساژ «یوگای تنبل» نیز می گویند.
درمانگر از دست‌ها، زانوها، پاها و پاهای خود استفاده می‌کند تا شما را در سبک یوگا به شکل مناسبی درآورد، و همچنین از فشرده‌سازی عمیق عضلات، تحرک مفاصل و طب فشاری استفاده می‌کند. بر اساس فرهنگ آسیایی باستان، ماساژ تایلندی از کار انرژی بهره می برد که میدان انرژی ظریف بدن را درمان می کند. انسدادها، کمبودها و عدم تعادل در جریان این انرژی را اصلاح می کند و اعتقاد بر این است که متعاقباً سلامت مشتری را بهبود می بخشد.

8.  ماساژ بالی چیست؟
ماساژ بالی یک درمان کامل بدن، بافت عمیق و جامع است. ماساژ بالیایی از ترکیبی از کشش‌های ملایم، طب سوزنی، رفلکسولوژی و رایحه‌درمانی برای تحریک جریان خون، اکسیژن و «چی» (انرژی) در اطراف بدن شما استفاده می‌کند و حس آرامش، آرامش و آرامش عمیق را ایجاد می‌کند. ماساژ بالیایی از تکنیک‌های مختلفی مانند چرخاندن، ورز دادن و پایین آمدن پوست و تحریک نقطه فشار همراه با رایحه‌های اسانس‌ها استفاده می‌کند.
اگر می‌خواهید انواع تکنیک‌های ماساژ را تجربه کنید، برای آرام‌شدن به کمک نیاز دارید یا کمی احساس ضعف می‌کنید، ماساژ بالیایی یک درمان خوب است. یک ماساژ آرامش بخش، این درمان به شما کمک می کند تا آرام شوید، اما گردش خون شما را افزایش می دهد و بافت گره را برای تسکین مشکلات جسمی هدف قرار می دهد.
ماساژ بالی معمولاً روی صندلی ماساژور انجام می شود، اما می توان آن را روی تخت هم انجام داد. رایحه درمانی بخش مهمی از ماساژ بالی را تشکیل می دهد. استفاده از روغن ماساژ معطر می تواند بسیار موثر باشد، عطر اسانس ها ذهن را آرام می کند. روغن ماساژ همچنین کمک می‌کند تا سکته‌های ماساژ روان و عاری از اصطکاک باشد و در نتیجه درمان راحت‌تری دارد.
برای کار روی آسیب بافت عمیق و گره‌دار و عضلانی، درمانگر می‌تواند از فشار نسبتاً عمیق در طول ماساژ استفاده کند. درمانگر شما همچنین از ضربات طولانی و سبک و ورز دادن برای کاهش تنش و بهبود گردش خون در عضلات نزدیک به سطح پوست استفاده می کند. جلسات معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها