کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انواع خدمات طراحی و اهمیت آن برای کسب و کارها

8 بهمن 1401 ساعت 12:10

گروه کسب و کار : در این مطلب به بررسی برخی از انواع خدمات طراحی که توسط وب سایت طراحیمو ارائه می شود می پردازیم.


ما، به‌عنوان یک انسان، به‌راحتی جذب محتوای بصری جذاب می‌شویم. چه در حال عبور از یک مرکز خرید پر از بیلبورد باشید، چه در حال گشت‌و‌گذار در وب یا ورق زدن یک مجله باشید، همه جا جذب گرافیک خواهید شد. گرافیک، حتی در ارائه خدمات آنلاین نیز نقش حیاتی دارد. اگر صاحب یک سایت هستید، برای جذب بازدیدکنندگان و ارتقای برندتان به سطح بالاتر، به قدرت طراحی گرافیکی نیاز دارید. یک سایت عالی، تعادل مناسبی بین محتوای ارائه شده و جذابیت بصری ایجاد می‌کند. در ادامه به اهمیت خدمات طراحی برای سایت‌ها و نقشی که برخی از انواع خدمات طراحی در جذب بیشتر مخاطب دارد، می‌پردازیم.

پوستر، یک گزینه ایده‌آل در جذب مخاطب
پوسترها تلفیقی از هنر گرافیک و هنر تبلیغات هستند، هرچند که همواره این دو هنر مکمل یکدیگر بوده و به موازات یکدیگر حرکت کرده‌اند. پوسترها تصاویر گرافیکی هستند که برای اهداف تبلیغاتی طراحی می‌شوند. در تعریف دقیق‌تر، پوسترها برای اطلاع‌رسانی در مورد یک موضوع، رویداد یا موضوع خاص استفاده می‌شوند و چون با هدفی خاص طراحی شده‌اند، اثر موقت و دائمی است. مخاطب پوسترها عموم مردم هستند و هر پوستر طیف وسیعی از مردم را مخاطب قرار می‌دهد و از طریق ایجاد اِلمان‌های بصری، مفهوم خاصی را به بیننده منتقل می‌کنند. رنگ و فونت کلمات تاثیر ویژه‌ای در طراحی پوستر دارد، به‌طوری‌که، انتخاب و سلیقه طراح، عامل مهمی در جذابیت پوسترها است.
به‌طور کلی، پوستری که توسط طراح پیاده‌سازی می‌شود باید شرایطی را داشته باشد تا بتوان آن را به‌عنوان یک پوستر حرفه‌ای و خاص به‌حساب آورد. یک پوستر خوب باید از عناصری مانند لوگوی جذاب، تولید محتوای خلاقانه، تصاویر منحصر‌به‌فرد و... استفاده کند.

•    اولین و مهمترین هدف طراحی پوستر، جلب توجه مخاطب است. پوستر باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخاطب را با هدف خود آشنا کند. به همین دلیل، متن پوستر، باید خوانا، ساده و دارای طراحی گرافیکی جذابی باشد. برای این منظور، با استفاده از چندین فونت مختلف می‌توانید پوستری مناسب و زیبا بسازید و محتوای آن را با هم هماهنگ کنید تا یک تایپ‌فیس ایده‌آل و زیبا برای پوستر ایجاد کنید.
•    علاوه‌بر استفاده از عکس‌های مناسب، استفاده از اشکال هندسی نیز در طراحی پوستر توصیه می‌شود. با استفاده از اشکال هندسی می‌توان نگاه مخاطب را به قسمتی از پوستر که برای طراح مهم است سوق داد.
•    توجه به این نکته ضروری است که زیبایی همیشه در افراد و استفاده از تصاویر متعدد در طراحی پوستر نیست. در برخی موارد و بسته به موضوع پوستر مورد نظر، یک طرح ساده می‌تواند ایده را بهتر و سریع‌تر به مخاطب منتقل کند.
•    یک پوستر برای جلب توجه باید جذاب باشد و شاید مهم‌ترین عامل در جذابیت یک پوستر، رنگ آن باشد. یک طراح پوستر خلاق، می‌تواند رنگ‌های جذاب را شناسایی کرده و از آن‌ها در یک پوستر استفاده کند.
•    یکی دیگر از نکات مهم قبل از طراحی پوستر، انتخاب یک قاب مناسب است. معمولاً از قاب عمودی، برای پوستر خبری استفاده می‌شود. قاب افقی نیز برای طراحی‌هایی استفاده می‌شود که کارفرما، عجله برای انتقال پیام ندارد. مضامین تاریخی، مذهبی و طبیعت را می‌توان در این قاب‌ها طراحی کرد. کادرهای مربعی یا خشتی نیز مضامین دوستانه و دموکراتیک دارند و برای موضوعاتی مانند صلح، آشتی و کودکان مناسب است.

لوگو موشن حرفه ای

طراحی لوگوموشن
طراحی لوگو موشن یا طراحی لوگوی متحرک یکی از جذاب‌ترین روش ها برای جذب مخاطب هدف به برند است. با طراحی لوگو موشن، جدا از اینکه در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانید یک برند را تبلیغ کنید، تاثیر بیشتری نیز نسبت‌به سایر روش‌های طراحی دارد و هزینه‌های تبلیغاتی نیز کاهش می‌یابد.
هدف از طراحی لوگو موشن، جذابیت بخشیدن به ابتدای ویدیوها است تا نام برند و لوگوی آن در ذهن مخاطب نقش بسته شود. البته مهم‌ترین چیز در اینجا لوگوی شماست که به چه میزانی اهداف و هویت بصری برند شما را نمایش می‌دهد. اگر طراحی لوگو، به‌صورت کاملا حرفه‌ای و منحصربه‌فرد مدلسازی شود، می‌تواند میزان تبلیغات کاهش دهد و حتی فروش را چندبرابر کند. کاربرد و مزایای لوگو موشن در بازاریابی و تبلیغات یک موضوع ثابت شده برای برندها است، زیرا، مخاطبان می‌توانند به‌راحتی نام برند و خدمات شما را به‌خاطر بسپارند. همچنین از لوگو موشن می‌توان در انواع ویدئوها و کلیپ‌های تبلیغاتی و انواع موشن‌گرافیک استفاده کرد. به‌طور کلی، کاربردهای لوگو موشن را می‌توان در سه دسته، تقسیم‌بندی کرد:
1.    استفاده در تبلیغات کوچک با هدف تاثیرگذاری آنی
2.    استفاده در وب‌ها و شبکه‌های اجتماعی مربوط به برند
3.    استفاده از آن در تمامی ویدیو های تبلیغاتی و آموزشی

لوگو موشن‌ها دارای انواع مختلفی نیز هستند، که می‌توان به چند نمونه زیر اشاره کرد:
•    فلت
•    سه بعدی
•    طبیعی
•    وکتور
•    طراحی دستی
•    سینمایی
•    کلاژ
بنابراین، قبل از شروع طراحی یا سفارش یک لوگوموشن، به‌دقت بررسی کنید که هدف شما از داشتن طراحی لوگوموشن چیست و چه پیامی را می‌خواهید برای مخاطب به‌تصویر بکشید. نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که برای ایجاد لوگوموشن قدرتمند، باید خلاق باشید، تا بتوانید کاربران خود را به‌سوی خود جذب کنید. به همین دلیل، لوگوهای پیشنهادی باید کوتاه و ساده باشند و مخاطبان خود را با پیچیدگی‌های غیرضروری گیج نکنید.

خدمات کسب و کارها

اهمیت خدمات طراحی برای کسب و‌کارها
لحظه‌ای به برخی از معروف‌ترین برندهای جهان مانند اپل، کوکاکولا، نایک و... فکر کنید. تنها دیدن این کلمات روی صفحه احتمالا باعث می‌شود که محصولات، آرم‌ها و رنگ‌های آن‌ها را به یاد بیاورید. این موضوع، نه‌تنها قدرت بازاریابی را نشان می‌دهد، بلکه بر اهمیت طراحی گرافیک نیز تاکید می‌کند. از این جهت، استفاده از خدمات طراحی، یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب به سمت یک برند است. اما، جدای از موارد مطرح شده، استفاده از انواع خدمات طراحی، از جهات دیگری نیز اهمیت زیادی برای کسب‌و‌کارها دارد.

•    کسب اعتبار
همه افراد تمایل نیازهای خود را از مجموعه‌‎های معتبر تامین کنند. این احتمال وجود دارد که بیشتر مخاطبین‌تان از کیفیت خدمات ارائه شده توسط شما بی‌اطلاع باشند، اما استفاده از خدمات طراحی، باعث می‌شود تا هر کسب‌و‌کاری حرفه‌‎ای‌تر به‌نظر برسد و از این طریق، اعتبار لازم برای برند خود را کسب نماید.

•    ایجاد اعتماد
بی‌شک، تاثیر اولین برخورد بر شکل‌گیری دیدگاه افراد‎ نسبت‌به برند شما از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به اینکه، تبلیغات و اِلمان‌های گرافیکی یک برند اولین چیزی است که مخاطب با آن روبرو می‌شود، نباید تاثیرگذاری آن بر افراد و ایجاد اعتماد را فراموش کرد. با استفاده از خدمات طراحی منحصر‌به‌فرد، می‎توانید به‌راحتی اعتماد مخاطب خود را جلب نمایید.

•    ماندگاری بیشتر برند در ذهن مخاطب
استفاده از خدمات طراحی نسبت‌به سایر روش‌های تبلیغاتی، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد. ممکن است افراد برخورد کوتاهی با این نوع از تبلیغات داشته باشند، اما در همین برخورد کوتاه، تاثیر بسیار زیادی بر روی افراد دارد. به‌طور کلی، اگر از طراحی گرافیک به‌منظور برندسازی برای کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنید، نه‌تنها توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب خواهید کرد، بلکه برند شما در ذهن آن‌ها ماندگارتر می‌شود.

جمع‌بندی
چه صاحب یک برند موفق و شناخته‌شده باشید و چه صاحب یک کسب‌و‌کار با جامعه هدف کوچک، ممکن است به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار، به‌دنبال راهکاری برای برندسازی و کسب درآمد بهتر باشید. اما برای داشتن یک کسب‌و‌کار موفق، استفاده از استراتژی‌های بازاریابی مدرن بسیار حائز اهمیت است. با این وجود، برخی افراد از انواع خدمات طراحی گرافیک و تاثیر مثبتی که در معرفی خدمات و محصولات یک برند دارند، غافل هستند. خدمات طراحی همواره می‌تواند یک روش تضمین‌شده برای جذب مخاطب مورد استفاده قرار گیرد. لذا، برای موفقیت در حوزه کاری خود، پیشنهاد می‌کنیم به خدمات طراحی، توجه ویژه‌ای کنید.
طراحیمو یکی از برترین وب سایت‌های ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی است که با داشتن ویژگی‌هایی همچون مشاوره رایگان، تیم حرفه ای، کیفیت بالا خدمات، پشتیبانی سریع و... توانسته اعتماد بسیاری از افراد، سازمان‌ها و شرکت‌ها را به دست آورد. شما نیز چنانچه به خدمات تخصصی طراحی نیاز دارید پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت طراحیمو مراجعه کنید.
منبع: https://tarahimo.com/


کد مطلب: 383884

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383884/انواع-خدمات-طراحی-اهمیت-کسب-کارها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir