به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۸۳۹۲۳

پرچمدار ایران در المپیک ۲۰۲۲ پکن پناهنده شد

پرچمدار ایران در المپیک ۲۰۲۲ پکن پناهنده شد
گروه ورزشی: عاطفه احمدی، پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن و نفر اول اسکی ایران به آلمان پناهنده شد. احمدی تنها زن شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن است که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد و آخرین بار پیش از ترک ایران به مقام قهرمانی مسابقات لیگ داخلی رسید.

به گزارش خبر ورزشی، احمدی تنها زن شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن است که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد و آخرین بار پیش از ترک ایران به مقام قهرمانی مسابقات لیگ داخلی رسید.
برخی منابع خبری نوشتند: این ملی‌پوش ۲۲ ساله اسکی ایران چند روز پیش با هدف آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی فرانسه به این کشور سفر کرد اما گفته است: قصد شرکت در این مسابقات به همراه دیگر اعضای تیم ملی اسکی ایران را ندارد و به آلمان اعلام پناهندگی کرده است.
احمدی در سال ۱۳۹۹ اعلام کرده بود که فدراسیون اسکی برای تضمین بازگشت اعضای تیم ملی از مسابقات جهانی و عدم اعلام پناهندگی آن‌ها، ضمانت‌نامه دو میلیاردی از او و سایر اعضای تیم گرفته است. در سال‌های گذشته درخواست پناهندگی ورزشکاران ایرانی از سایر کشورها افزایش یافته، اما همزمان با اعتراضات در ایران در ماه‌های گذشته این درخواست در بین ورزشکاران زن و مردی که سابقه عضویت در تیم‌های ملی ایران را داشته‌اند، بیشتر شده است. شمار زیادی از ورزشکاران به دلیل این حمایت‌ها در حال حاضر ممنوع‌الخروج شده‌اند و کسانی که امکان حضور در رقابت‌های جهانی را می‌یابند تحت تدابیر شدید نیروی‌های امنیتی امکان‌ شرکت در مسابقات را می‌یابند.
برچسب ها: عاطفه احمدی

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۲۰:۱۸
هر دم از اين باغ بري ميرسد (417269)
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۰۸:۵۹
بعضی ها هم میگن خب حالا پرچم دار نداشته باشیم چی میشه و با این افکار بیهوده هرروز کشور را منزوی تر میکنن (417299)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها