کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزار میلیارد تومان دیگر پول حقیقی خارج شد!

8 بهمن 1401 ساعت 14:15


گروه اقتصادی:در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه سهم‌های ثتران، ثعمرا، ددام، غمهرا و دسینا حجم مشکوک داشتند. به طوری که هر یک از آن‌ها به طور متوسط هشت تا 10 برابر میانگین حجم ماهانه خود حجم خوردند.به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل همسو با روز آخر هفته گذشته گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 11 هزار و 875 واحدی که معادل 0.74  درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

شاخص کل هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 1.62 درصدی به سطح 504 هزار و 200 واحدی رسید.گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 15 میلیارد و 460  میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 736 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج هزار و 137 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.نقشه بورس تهران امروز با حضور 146  نماد سبز و 491  نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. همچنین ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 268 میلیارد دلار شد.

صف خرید و فروش
در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت، خبنیان، خکاوه، کاما و فاذر در این لیست به چشم می‌خورند.بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای کتوکا، کسرا، ثعمرا، فمراد و وشهر بود.

حجم مشکوک
بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 10 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، کرمان و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های کرمان، دی و شستا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.وبیمه با افزایش 7.91  درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ونیرو نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فزر، آسیاتک و شصفها تعلق گرفت. همچنین سهم‌های نمرینو، ثامان و قاسم نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای غپآذر، شبهرن و شراز خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کتوکا، فماک و فاما رقم خورد. همچنین وپارس در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد پشاهن بود.


کد مطلب: 383930

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/383930/هزار-میلیارد-تومان-دیگر-پول-حقیقی-خارج

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir