به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۳۸۴۰۲۹

برخورد سلبی با حجاب زمینه‌ساز بروز خشونت

برخورد سلبی با حجاب زمینه‌ساز بروز خشونت
گروه سیاسی: روزنامه هم میهن نسبت به ادامه برخوردهای سلبی با حجاب هشدار داد و آن را باعث اوج‌گیری تنش بین مردم و ماموران و در نهایت شکل‌گیری خشونت در جامعه دانست.
به نوشته هم میهن، مسئله حجاب سیاسی شده. علت آن هم حیثیتی کردن آن در بخشی از حکومت است. درحالی‌که تبعات این کار را دیده‌اند و فعلا هم نص قانون را که الزام به حجاب شرعی است کنار گذاشته‌اند ولی همچنان درصددند تا با استفاده از قدرت و مجازات همچنان پوشش زنان را رنگ سیاسی بزنند. درحالی‌که ماهیت موضوع فرهنگی است و با پذیرش و درک از موضوع تغییر رفتار داده می‌شود و نه با مجازات که مختص جرم است.
روزنامه هم میهن با طرح این پرسش که این چه جرمی است که افراد آشکارا و با افتخار انجام می‌دهند؟ نوشت: اشتباهی که در رژیم گذشته شد اکنون و دوباره همان را از نقطه مقابل انجام می‌دهیم. یکی از علل این نوع برخوردها استفاده از امکانات غالب است. کسانی رو به سوی خشونت و مجازات می‌آورند که دست‌شان در حوزه فرهنگ و اقناع خالی است. از این رو احتمالا در صورت ادامه این سیاست شاهد اوج‌گیری تنش‌ها میان مردم و ماموران خواهیم بود؛ تنشی که زمینه‌ساز خشونت است؛ خشونتی که موجب عقب‌گرد جامعه خواهد شد.
 
برچسب ها: حجاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها