به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۸۴۰۹۷

برنامه فورد و جی‌ام برای کاهش هزینه

برنامه فورد و جی‌ام برای کاهش هزینه
گروه اقتصادی: جنرال موتورز و فورد باید سرمایه‌گذاران را متقاعد کنند که با کاهش قیمت‌ها می‌توانند سود ببرند.
 به گزارش ایسنا، انتظار می‌رود جنرال‌موتورز و فورد موتور در هفته آینده سود بالایی را برای سال ۲۰۲۲ گزارش کنند که با استفاده از پیکاپ‌های با قیمت بالاتر و خودرو‌های اسپرت خواهد بود. در‌حال‌حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که خودروسازان دیترویت هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند تا فشار رقابتی و اقتصادی را جبران کنند. فورد در حال مذاکره با اتحادیه‌های آلمانی برای کاهش هزاران شغل در فعالیت‌های اروپایی خود و احتمالا فروش یک کارخانه مونتاژ خودرو در آلمان است.
 
جنرال‌موتورز و فورد هر دو برای بخش عمده‌ای از سود جهانی خود به فروش وانت و شاسی‌بلند‌ها در ایالات متحده متکی هستند. امسال هر دو خودروساز قصد دارند فروش خودرو‌های برقی بسیار کم سود را در آمریکای شمالی و سایر بازار‌ها افزایش دهند. خطر برای سودآوری خودروسازان دیترویت در بهترین زمان‌ها یک چالش خواهد بود؛ اما اکنون، جنرال‌موتورز و فورد باید پیش‌بینی‌های کاهش رشد یا حتی رکود در اقتصاد ایالات متحده را در نظر بگیرند.
هزینه مواد خام باتری خودرو‌های الکتریکی در حال افزایش است؛ اما تسلا، رهبر بازار خودرو‌های برقی ایالات‌متحده، قیمت خودرو‌های پرفروش مدل سه و مدل Y خود را تا ۲۰درصد کاهش داده است. شاسی‌بلند مدل Y با فورد موستانگ مک‌ای، کادیلاک لیریک EV جنرال موتورز و شاسی‌بلند‌های احتراقی که خودروسازان دیترویت می‌فروشند، رقابت می‌کند.

شرکت آمریکایی مورگان استنلی تخمین زده است افزایش قیمت‌ها به طور متوسط سالانه سه‌میلیارد دلار به درآمد پیش از مالیات فورد اضافه می‌کند و معادل بیش از ۲۰۰درصد بهبود سود پیش از مالیات این شرکت برای سال ۲۰۲۲ است.بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز، خودروساز شماره‌یک ایالات متحده، از نظر فروش در سال ۲۰۲۲ گفت قیمت‌های بالاتر از ۱/ ۲میلیارد دلار به سود قبل از مالیات در سه‌ماهه سوم نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال ۲۰۲۱ افزوده است. این شرکت به سرمایه‌گذاران گفته است بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵، ۳۵میلیارد دلار برای خودرو‌های الکتریکی و خودران هزینه خواهد کرد. فورد تا سال ۲۰۲۶ سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده برای خودرو‌های برقی خود را ۵۰میلیارد دلار اعلام کرده است.
برچسب ها: جنرال موتورز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها