به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۸۴۲۱۸

چگونه از بورس کالا خودرو بخریم

گروه کسب و کار: پس از مدتها کش و قوس فراوان شاهد عرضه خودروهای پرتقاضا در بورس کالا هستیم . خودروهایی نظیر 207 و تارا خودروهایی هستند که جدیدا وارد بورس کالا شدند و به شدت هم پرتقاضا دنبال میشوند. برای خرید خودرو در بورس کالا علاوه بر داشتن کد بورسی، لازم است کد بورس کالا هم داشته باشید که در این مقاله صفر تا صد خرید خودرو از بورس کالا را توضیح می‌دهیم.
چگونه از بورس کالا خودرو بخریم
نحوه خرید خودرو در بورس کالا به دلیل شفافیت نوع خرید و عرضه می‌تواند جایگزین مناسبی برای قرعه کشی خودرو باشد. در این روش عرضه کننده خودرو بدون واسطه و بر اساس قیمت رقابتی محصولات خود را به فروش می‌رسانند. در خرید خودرو از بورس کالا هم شرکت‌های خودرویی سود فروش بالاتر نسبت به قرعه کشی و سایر روش‌ها را بدست می‌آورد و هم خریدار نهایی می‌تواند خودرو را با اختلاف معناداری ارزان تر از بازار خرید کند. 

خرید خودرو ارزان تر از بازار 
خریداران خودرو در بورس کالا با اختلاف معناداری خودروی خود را ارزان تر از بازار آزاد خریداری می‌کنند. عرضه‌های گذشته به همراه قیمت معامله و مشاهده سود ایجاد شده برای خریداران گواه این موضوع می‌باشد. قبل از خرید خودرو حتما مشاوره خرید خودرو بگیرید.

کدام خودروها در بورس عرضه می‌شوند؟
در حال حاضر خودروهای عرضه شده در بورس کالا خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی، لاماری ایما،‌هایما، پژو 207، کی ام سی، تارا، جک، وانت کارا و کامیون‌های کشنده می‌باشد و لیست این خودروها روز به روز متنوع تر می‌شود. لیست جدید خودروها به طور دقیق در اطلاعیه که از قبل بر روی سایت بورس کالا گذاشته می‌شود، مشخص می‌شود. نکته مهم این است که این خودروها زیر قیمت بازار در حال معامله هستند و شما می‌توانید لیست جدیدترین خودروهای عرضه شده و نحوه خرید خودرو در بورس  را می‌توانید در لیست عرضه‌های جدید خودرو در بورس کالا زیر ببینید.  



خرید خودرو در بورس کالا چگونه است؟ 
برای خرید خودرو از بورس کالا علاوه بر داشتن کد بورسی، باید کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا هم داشته باشید. 

مراحل خرید خودرو در بورس کالا
برای  آموزش نحوه خرید خودرو از بورس کالا و ثبت سفارش خودرو در بورس در ادامه همراه ما باشید و در این بخش صفر تا صد خرید خودرو از بورس کالا را با هم یاد میگیریم: 

گام اول : ثبت نام در سامانه سجام
بعد از باز کردن حساب، افراد متقاضی حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به اختصار سجام نامیده می‌شود، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و برای ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه ایجاد شده است. سجام سامانه‌ای است که برای جمع‌آوری و تجمیع سوابق معاملاتی سهامداران ایجاد شده و سهامداران به راحتی می‌توانند دارایی‌های خود را در این سامانه مشاهده و از سودهای دریافتی نیز اطلاع پیدا کنند.

گام دوم: ثبت نام در کارگزاری
در گام دوم، فرد متقاضی باید در یک کارگزاری ثبت نام کند. ثبت نام در کارگزاری باعث میشود که فرد راحت تر به معاملات در بورس کالا بپردازد. در نتیجه بعد از اینکه فرد در سایت سجام ثبت نام کرد باید در کارگزاری ثبت نام کند و سپس اقدام به گرفتن کد آنلاین از بورس کالا شود.  
 
گام سوم: باز کردن حساب وکالتی
در گام سوم خرید خودرو در بورس کالا، فرد متقاضی باید یک حساب وکالتی داشته باشد. حساب وکالتی، در واقع یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش‌پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود. برای افتتاح حساب وکالتی با دریافت معرفی نامه بانک ملت و پر کردن آن، باید به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنید و حساب وکالتی خود را باز کنید.

آیا برای معامله افراد باید حساب وکالتی داشته باشند؟
با توجه صحبت‌های گفته شده ، هر فردی که بخواهد خودرو یا هر محصول دیگری از بورس کالا به صورت فیزیکی خریداری کند باید یک حساب وکالتی داشته باشد. نکته مهم این است که این حساب وکالتی کاملا با حساب در اختیار بورس متفاوت است و افرادی که در بازار آتی بورس کالا معامله میکنند هم باید حساب وکالتی را خریداری کنند.

گام چهارم: دریافت کد معاملاتی آنلاین بورس کالا
بعد از دریافت کد سجام در گام سوم، فرد متقاضی خودرو از بورس کالا، باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت کند. نکته مهم این است که این کد با کد معاملاتی بازار سهام فرق میکند و افرادی که کد معاملاتی بازار سهام را دارند هم باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنند.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها