به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۳۸۴۲۷۳

حمله پهپادی در ایران کار اسرائیل بود

حمله پهپادی در ایران کار اسرائیل بود
گروه بین الملل:  ساعت ۲۳:۳۰ شنبه شب  سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، مقامات ایران می‌گویند با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه، این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شده است.
گفته می‌شود، در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به ریزبمب‌ها استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.
یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر اختلال در سیگنال‌ها از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود.یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده بود، در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است.
در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و برخی از منابع متخصص گزارش داد حمله سه «ریزپرنده» - پهپاد - به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در ایران «کار اسرائیل» بوده است. همزمان روزنامه جروزلم‌پست در گزارشی مدعی شد حمله پهپادهای به کارگاهی در اصفهان «موفقیت فوق‌العاده‌ای» در پی داشت.
روزنامه وال استریت ژورنال نوشته این حمله در نزدیکی سایتی متعلق به مرکز تحقیقات فضایی ایران روی داده است که پیش‌تر آمریکا آن را مشمول تحریم قرار داده بود.
جروزالم پست و اکسیوس به نقل از منابع غربی و اسرائیل نوشته‌اند این حمله علیه تأسیساتی بود که «سلاح‌های پیشرفته» و «موشکی» تولید می‌کند، و «خسارات وارده بسیار فراتر از تخریب جزئی سقف است».به گفته اکسیوس در این عملیات «چهار منطقه مختلف در این ساختمان به درستی مورد اصابت قرار گرفت و هدف عملیات برآورده شد.»
این نخستین حمله منتسب به اسرائیل پس از به قدرت رسیدن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر است که به رسانه‌ها درز می‌کند. دولت جدید اسرائیل ائتلافی از گروه‌های راست افراطی است.
بنابر این گزارش این تازه‌ترین حمله در حالی صورت می‌گیرد که مقامات اسرائیل و آمریکا درباره راه‌های جدید مبارزه با «عملیات بی‌ثبات‌کننده ایران» در حال رایزنی هستند، از جمله همکاری نظامی این کشور با روسیه.
در گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع آمده ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، هفته گذشته سفری از پیش اعلام نشده به اسرائیل برای گفتگو درباره ایران و سایر مسائل منطقه‌ای انجام داد.آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم دوشنبه برای ادامه مذاکرات آمریکا و اسرائیل درباره ایران و دیگر مسائل منطقه‌ای وارد اسرائیل خواهد شد.
هفته گذشته، آمریکا و اسرائیل بزرگترین رزمایش نظامی مشترک خود را با حضور بیش از ۷۵۰۰ نیرو از هر دو کشور انجام دادند. در این رزمایش‌ها مجموعه‌ای از سناریوها برای آزمایش توانایی برای از بین بردن سیستم‌های دفاع هوایی و سوخت‌گیری هواپیماهای جت انجام شد.
وال استریت ژورنال نوشته در این رزمایش «سناریوهای حمله نظامی بزرگ به ایران» تمرین شده است.یک مقام ارشد نظامی اسرائیل هفته گذشته به وال استریت ژورنال گفت که اسرائیل و آمریکا برای بدترین شرایط آماده می‌شوند.
گفته می‌شود بنیامین نتانیاهو آمریکا را تحت فشار قرار داده است تا موضع سخت‌تری علیه ایران اتخاذ کند.
برچسب ها: اصفهان

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۷:۲۲
هنر دیپلماسی
از تعاملی که آمریکا رو
گوشه رینگ برد
از تقابلی که ایران رو مقابل دنیا
قرار داد
زنده باد روحانی وظریف (417556)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها