به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۸۴۳۰۴

این کار مو‌های سرتان را نابود می‌کند

این کار مو‌های سرتان را نابود می‌کند
گروه سلامت: با استفاده از سشوار شما می‌توانید به سادگی و در زمانی کوتاه مو‌ها را آراسته و مرتب کنید، اما اگر با اصول کشیدن سشوار آشنا نباشید استفاده نادرست از این وسیله حرارتی نه تنها سبب زیبایی مو‌ها نمی‌شود بلکه می‌تواند به مو‌های شما آسیب برساند. خشکی، شکستن و وز شدن شدید مو‌ها از عواقب استفاده نادرست از سشوار هستند.

استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو با حرارت بالا به مرور زمان سبب آسیب به ساختمان مو‌ها و شکننده کردن آن‌ها می‌شود، بنابراین اگر برای حالت دادن به مو‌های خود قبل از استفاده از سشوار یا هر وسیله داغی مو‌های خود را نمدار کرده و محصولاتی مانند اسپری یا کرم‌های حفاظت کننده روی آن بزنید تا از مو‌ها در برابر آسیب و گرما محافظت کند و مو‌ها را نرم و خوش حالت کند.اگر مو‌های خشکی دارید از محصولاتی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید. اگر هم موهایتان نرمال یا چرب است، دور مواد روغنی را خط بکشید.

از متعلقات سشوار استفاده نمی‌کنید
برای خشک کردن یا حالت دادن به مو‌ها از متعلقات سشوار که در داخل جعبه در کنار خود دستگاه قرار دارند، استفاده کنید. سری این دستگاه که مانند نوک اردک است جریان هوای سشوار را به جای پخش شدن، مستقیم روی مو‌های شما متمرکزمی کند. برای صاف کردن مو‌ها نیز می‌توانید از این سری‌ها کمک بگیرید.

موهایتان را تقسیم بندی نمی‌کنید
خشک کردن و حالت دادن به مو‌ها با سشوار از سخت‌ترین کار‌ها برای افراد دارای مو‌هایی حجیم و پر پیچ و تاب است. اگر شما موهایتان را تقسیم بندی نکنید، نه تنها کارتان بیشتر طول می‌کشد، بلکه نتیجه خوبی نیز خواهید گرفت.پس با تقسیم بندی مو‌ها به ۴ تا ۵ بخش و این قسمت‌های کوچک را با کلیپس‌های نگهدارنده ببندید و آن‌ها را خشک و آراسته کنید سپس از جلوی موهاتیان سشوار کشیدن را آغاز کنید و به سمت پشت بروید.

سشوار را صحیح نگه نمی‌دارید
یکی از مهارت‌هایی که سرعت شما را در سشوار کشیدن مو‌ها دو چندان می‌کند، نگه داشتن صحیح سشوار است. برخی افراد برای استفاده از سشوار بدنه آن را در دست می‌گیرند. اما این کار اشتباه است، زیرا دید شما را حین کار می‌گیرد و سبب می‌شود بر روی آن کنترل نداشته باشید.پس سشوار را از دسته آن و موازی با شانه تان نگه دارید. به علاوه اینکه سر سشوار باید با دسته سشوار در یک جهت قرار گیرد. نه به صورت عمودی، چون در این صورت مو‌ها از پشت شانه سوخته و وز می‌شوند.اگر راست دست هستید و هنگام سشوار کشیدن آن را با دست راستتان می‌گیرید این کار اشتباه است بلکه بهتر است سشوار را در دست چپتان بگیرید تا با قدرت بیشتری به کمک برس موهایتان را خشک و به آن حالت دهید.

از باد خنک استفاده نمی‌کنید
برخی مواقع هنگام سشوار کشیدن، برخی قسمت‌های مو از زیر دستتان بدون اینکه خشک شوند، خارج می‌شوند که در اینصورت در انتها مو‌های شما در برخی نقاط وز دیده می‌شود پس برای داشتن مو‌هایی یک دست و زیبا و برای اطمینان یافتن از خشک شدن مو با کمک باد خنک سشوار خیس بودن یا خشک شدن مو‌های خود را بررسی کنید.زمانی که شما می‌خواهید به موهایتان مدل خاصی دهید باد خنک انتخاب مناسب تری است، زیرا رطوبت مو‌های شما را دیرتر تبخیر می‌کند که می‌تواند فرم مو‌های شما را در مدت زمان بیشتری ثابت نگه دارد.

از برس‌های نامناسب استفاده می‌کنید
یکی دیگر از اشتباهات ما در آراسته کردن مو‌ها استفاده از برس‌های نامناسب در کشیدن سشوار است. استفاده از برس‌های فلزی هنگام کشیدن سشوار به دلیل داغ شدن سریع این برس‌ها سبب آسیب جدی به مو‌ها مخصوصا مو‌های زبر یا نازک و ظریف می‌شود.پس قبل از کشیدن سشوار از محصولات محافظت کننده استفاده نمایید و هنگام سشوار کشیدن از برس‌هایی با دندانه‌هایی که جنس آن طبیعی باشد استفاده کنید تا مو‌ها از صدمه یا شکستن درامان بمانند.

سشوار را نزدیک موهایتان قرار می‌دهید
سشوار را مستقیم و نزدیک به مو‌های خود قرار ندهید، زیرا مو‌های شما را می‌سوزاند؛ بنابراین هنگام استفاده از سشوار، آن را حداقل با سه تا چهار سانت فاصله از مو‌های تان نگه دارید و مرتب حرکت دهید تا همه مو‌ها به یک اندازه گرما و حرارت غیرمستقیم دریافت کند.

پس از سشوار کشیدن از محصولات مراقبتی استفاده نمی‌کنید
برای افزایش زیبایی موهایتان و جلوگیری از وز شدن و حالت گرفتن بهتر مو‌ها بعد از پایان سشوار محصولاتی مانند سرم یا اسپری‌های مو را به انتهای مو‌های تان بزنید و به بقیه قسمت‌های مو منتقل کنید، اما در این کار افراط نکنید، زیرا سبب چرب شدن و به هم چسبیده شدن مو‌ها می‌شود.

مسیر سشوار کشیدن را اشتباه انتخاب می‌کنید
شما هنگام سشوار کشیدن باید این کار را از ریشه آغاز کنید و به سمت انتهای موهایتان بروید تا با حرکت جهت کوتیکول‌های مو، موهایتان صاف و شفاف‌تر گردد. در غیر این صورت کوتیکول‌های موی شده باز شده و مو‌ها وز می‌شوند.

سشوار را نزدیک سرتان نگه می‌دارید
نزدیک نگه داشتن سشوار به سرتان به مو‌ها و پوست سرتان آسیب می‌رساند، پس باید فاصله مناسب میان سشوار و سرتان باید ۳۰.۵ باشد.

موهایتان را مدت زیادی در حوله می‌پیچید
اگر جنس حوله شما از نخ است موهایتان را بیشتر از ۳۰ دقیقه در حوله نپیچانید، زیرا این جنس پارچه به دلیل اصطکاکی که ایجاد می‌کند، به مو‌های شما آسیب بیشتری در طول سشوار کشیدن می‌رساند. پس بهتر است جنس حوله شما میکرو فیبر باشد و موهایتان را نیز بیشتر از ۱۰ دقیقه داخل حوله نگه ندارید.

سشوار را تمیز نمی‌کنید
وجود گرد و غبار و کثیفی روی سشوار سبب کم شدن طول عمر سشوار و آسیب به مو‌های شما می‌شود. وجود گرد و غبار شدت باد سشوار را کم کرده و دمای موتور را بالا می‌برد پس بهتر است سشوار را ماهی یک بار و یا در صورت استفاده زیاد دو هفته یکبار تمیز کنید.
 
نکاتی را هنگام سشوار کشیدن باید در نظر داشته باشید که شامل:
زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید.
برای خشک کردن مو‌ها هیچ وقت از باد داغ سشوار استفاده نکنید و درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید.بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید، زیرا موی رنگ شده، شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند.اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، حتما از ماسک مو استفاده کنید.

پشت سشوار و پروانه خنک‌کننده را به سمت مو نگیرید، زیرا ممکن است مو‌ها وارد پروانه سشوار شود و سبب سوختن دستگاه و کنده شدن مو‌ها شود.برای کم یا زیاد کردن شدت دستگاه بر اساس نیازتان سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد.استفاده از سشوار‌های UV (فرابنفش) برای افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند توصیه می‌شود، اما UV برای مو چندان مناسب نیست بلکه این افراد بهتر است به جای استفاده از سشوار‌های UV (فرابنفش)، از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری مو استفاده کنید.
برچسب ها: سلامت مو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها