به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۸۴۳۴۶

یک میلیارد دلار، فروش سینمای چین در ۷ روز

یک میلیارد دلار، فروش سینمای چین در ۷ روز
گروه فرهنگی:سینمای چین در طول یک هفته تعطیلات سال نوی چینی به فروش یک میلیارد دلار در گیشه دست یافت.رسانه‌های دولتی از فروش یک میلیارد دلاری (۶.۷۶ میلیارد یوان) از ۲۱ تا ۲۷ ژانویه و همزمان با تعطیلات سال نوی چینی خبر دادند و این در حالی است که سال گذشته که سینماهای چین به طور عادی کار می‌کردند و این کشور از آمریکای شمالی به عنوان بزرگترین بازار سینمای جهان پیشی گرفت، فروش سال نوی میلادی در این کشور آسیایی به ۷.۸۲ میلیارد یوان رسیده بود.
 
کمدی اکشن تاریخی «رودخانه تمام سرخ» ساخته «ژانگ ییمو» بیشترین فروش را در این بازه زمانی ثبت کرده و تنها در هشت روز ۳.۱۶ میلیارد یوان یا ۴۶۵ میلیون دلار کسب کرده است و در همین بازه زمانی دنباله علمی تخیلی «زمین سرگردان ۲» ساخته «فرانت گو» ۲.۵۷ میلیارد یوان یا ۳۷۸ میلیون دلار فروخته است.

همچنین مجموعه فیلم‌های انیمیشن چینی «خرس‌های بونی: کد نگهبان»، که قسمت جدیدی از آن هر سال و همزمان با تعطیلات سال نوی قمری منتشر می‌شود، در هشت روز افتتاحیه خود ۹۲۴ میلیون یوان یا ۱۳۶ میلیون دلار به دست آورده است.گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته میلادی با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.

گیشه چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.
بازار سینمای چین در طول سال گذشته میلادی به شدت تحت تأثیر مسائل مربوط به کووید قرار گرفت، از جمله قرنطینه های طولانی در شهرهای مختلف و کاهش چشمگیر فعالیت سالن‌های نمایش فیلم. چین اخیراً سیاست‌های سختگیرانه کووید-صفر را لغو کرده که منجر به بروز مجموعه‌ای از مشکلات با افزایش شمار موارد ابتلا و نگرانی مخاطبان از ترک خانه‌های خود شده است.

در میان ۵ فیلم پرفروش‌ سینمای چین در سال ۲۰۲۲، همگی از تولیدات داخلی بودند و «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» و پس از آن کمدی علمی-تخیلی «مرد ماه»، کمدی «خیلی عالی برای کشتن»، درام خانوادگی «روشن کردن ستاره‌ها» و فیلم هیجانی «بازگشت به خانه»، رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.فیلم «آواتار: راه آب» یکی از اولین فیلم‌های هالیوودی است که سال ۲۰۱۹ در چین اکران شده است و تاکنون چین با ۲۳۷ میلیون دلار، بهترین بازار خارجی ساخته «جیمز کامرون» بوده است.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها