به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۳۸۴۳۴۷

دور زدن تحریم‌ها هم سخت‌تر می‌شود

دور زدن تحریم‌ها هم سخت‌تر می‌شود
گروه اقتصادی: عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در حال حاضر بهترین راه همان دور زدن تحریم‌های غرب است اما به نظر می‌رسد که دیگر دور زدن تحریم‌ها نیز سخت‌تر می‌شود.به گزارش ایلنا، جمشید عدالتیان  در مورد برخی اظهارات از سوی کشورهای همسایه مانند عراق بر مبادلات کشور گفت: به نظر می‌رسد که فشارهای اقتصادی بر ایران زیاد شده و حالا کشورهای غربی به دنبال همسو کردن عراق و سایر کشورهای همسایه با خود هستند و بیشتر این فشارها نیز متمرکز بر سیستم بانکی کشور است. البته بخشی از انرژی عراق از طریق ایران تامین می‌شود و حالا بغداد به دنبال متنوع‌سازی این منابع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهترین راه همان دور زدن تحریم‌های غرب است اما به نظر می‌رسد که دیگر دور زدن تحریم‌ها نیز سخت‌تر می‌شود.این عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: عراق مقصد اصلی کالاهای صادراتی در منطقه است و این ظرفیت وجود دارد که حجم مبادلات دو کشور به بیش از 20 میلیارد دلار در سال برسد اما این کشور به دلیل فشارهای آمریکا ملاحظات خاص خود را دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه براساس شنیده‌های بنده، چین به دنبال افزایش محدودیت‌های خود بر ایران است، اظهار داشت: باید توجه داشت که اولین مورد در سرمایه‌گذار میزان سود پروژه و امنیت آن است، از همین روی چین هم در این زمینه ملاحضاتی دارد و به نظر می‌رسد که اندکی در رابطه با ایران محافظه‌کارتر شده است.
وی تصریح کرد: در این شرایط لازم است که روی دیپلماسی اقتصادی و سیاسی کار شود وگرنه با مشکل مواجه خواهیم شد. باید این مسئله را هم در نظر داشته باشیم که هر کشور ملاحظات و منافع خاص خود را دارد.
برچسب ها: جمشید عدالتیان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها