به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۸۴۳۶۰

پیش‌بینی زمان جنگ ایالات متحده و چین

پیش‌بینی زمان جنگ ایالات متحده و چین
 گروه بین الملل: پس از اینکه یک ژنرال آمریکایی در یادداشتی هشدار داد که ایالات متحده در دو سال آینده با چین وارد جنگ خواهد شد، یکی از جمهوری‌خواهان ارشد کنگره ایالات متحده هم اذعان کرد که احتمال درگیری با چین بر سر تایوان «بسیار زیاد» است.
ژنرال مایک مینی‌هان، ژنرال چهارستاره نیروی هوایی آمریکا که فرماندهی تحرکات هوایی را برعهده دارد در یاداشتی نوشت: «احساس من می‌گوید که در سال ۲۰۲۵ با چین وارد جنگ می‌شویم.» این پیام که در یادداشتی به نیروهای تحت فرماندهی‌ مینی‌هان نوشته شده بود به دست شبکه ان ‌بی‌سی (NBC) رسید و آنها هم آن را منتشر کردند.
در همین رابطه، مایکل مک کال، نماینده جمهوریخواه تگزاس و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به فاکس‌نیوز گفت: «امیدوارم که او اشتباه کرده باشد ... . هرچند من فکر می‌کنم حق با اوست.» نظرات این ژنرال منعکس کننده نظر پنتاگون نیست، اما نشان‌دهنده نگرانی بالاترین سطوح ارتش ایالات متحده درمورد تلاش احتمالی چین برای اعمال کنترل بر تایوان است که چین آن را «استانی خودسر و سرکش» می‌نامد. مینی‌هان در یادداشتش ادامه داده: «انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و تایوان که سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود به طور بالقوه فرصتی را برای چین ایجاد می‌کند تا اقدام نظامی انجام دهد.» مک‌کال این را هم گفت که «اگر چین نتواند بدون خونریزی کنترل تایوان را در دست بگیرد، آنها به حمله نظامی متوسل خواهند شد و ما باید برای این موضوع آماده باشیم.»
مک‌کال همچنین دولت بایدن را به «نقاط ضعف» در صحنه جهانی متهم کرد و استدلال کرد که به این دلیل احتمال جنگ با چین «بسیار زیاد» است. بعد از این صحبت‌ها، آدام اسمیتِ دموکرات، یکی از اعضای عالی‌رتبه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان با این پیش‌بینی‌‌ها مخالفت کرد و گفت که اگرچه «هرچیزی ممکن است» اما وقتی کسی شروع به صحبت درباره جنگ با چین می‌کند واقعا نگران کننده است. او ادامه داد: «این ماجرا نه تنها اجتناب ناپذیر نیست. بلکه بسیار بعید است. ژنرال‌ها باید در مورد گفتن از جنگ بسیار محتاط باشند.»
وزارت دفاع ایالات متحده هم درباره اظهارات مینی‌هان اعلام کرد که این اظهارات «نماینده دیدگاه این وزارتخانه درباره چین نیست.»
فرماندهی تحرکات هوایی ایالات متحده نزدیک به ۵۰ هزار نیروی خدماتی و ۵۰۰ هواپیما در اختیار دارد و وظیفه حمل و نقل و سوخت گیری را انجام می‌دهد. این یادداشت مینی‌هان امضا شده خطاب به تمامی فرماندهان جناح هوایی در فرماندهی تحرکات هوایی و سایر فرماندهان عملیاتی نیرویی هوایی بوده است. مینی‌هان اهداف خود را برای آماده‌سازی‌هایی ازجمله ساخت «یک تیم مانور نیروی مشترک مستحکم، یکپارچه و چابک آماده برای مبارزه و پیروزی در اولین زنجیره جزیره» بیان کرده است. «اولین زنجیره جزیره» به اولین زنجیره از مجمع الجزایر بزرگ اقیانوس آرام از سواحل قاره آسیای شرقی اشاره دارد.
این یادداشت به همه فرماندهان بال هوایی دستور می‌دهد تا تمام تلاش‌های عمده برای آماده شدن نبرد با چین را تا ۲۸ فوریه به مینی‌هان ارائه دهند.
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها