به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۸۴۳۶۲

مزایای استفاده از سامانه مدیریت یکپارچه بومی APKGate

گروه کسب و کار: محصول APK Gate، یک UTM بومی شامل مجموعه‌ای کامل و جامع از راهکارهای امنیت شبکه در شبکه‌­های کوچک تا خیلی بزرگ است که سرویس­‌های امنیتی متعددی را به صورت یکپارچه با واسط کاربری WUI و CLI ارائه می­‌نماید.
مزایای استفاده از سامانه مدیریت یکپارچه بومی APKGate
سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات یا  UTM چیست؟
UTM یا Unified Threat Management به معنای مدیریت یکپارچه تهدیدات است. UTM  مخفف عبارت Unified Threat Management به معنای «مدیریت یکپارچه تهدیدات» است. اما ماهیت UTM چیست؟ UTM مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای مختلف است که می‌توان ماژول‌های مختلف مانند دیوار آتش‌، مدیریت دسترسی، فایروال برنامه‌های تحت وب و غیره را روی آن نصب کرد. با نصب این ماژول‌ها، می‌توان به جای استفاده از دستگاه‌ها یا سخت‌افزارهای مختلف برای تامین امنیت سیستم، از UTM استفاده نمود و سد محکمی در برابر انواع تهدیدهای سایبری ایجاد کرد.

در واقع همان‌طور که از اسم مدیریت یکپارچه تهدیدات مشخص است، این سد امنیتی در قالب یک سیستم واحد، اقدامات چندگانه امنیتی را به انجام می‌رساند. انواع سرویس‌های امنیتی مختلف مانند فایروال، فیلترینگ وب و فایروال برنامه کاربردی تحت وب برخی از مهم‌ترین سرویس‌های حفاظتی هستند که در UTM به صورت یکپارچه درمی‌آیند و با قدرت بالا در برابر تهدیدات امنیتی مختلف قد علم می‌کنند. UTM ها در امنیت شبکه سازمان‌های، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
شرکت امن‌پردازان کویر (APK)، پیشرو در ارائه خدمات امنیت سایبری به منظور پاسخگویی به نیازهای امنیتی سازمان‌های کشور، اقدام به طراحی، تولید و پیاده‌سازی محصول مدیریت یکپارچه تهدیدات بومی (UTM) نموده و پس از آزمایش محصول در محیط آزمایشگاهی و عملیاتی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک کشور و ارزیابی سازمان فناوری اطلاعات ایران، با نام تجاری APKGate روانه بازار نمود. تولید این محصول در داخل کشور، امکان افزودن نیازمندی‌های خاص سازمان‌ها و کاربران را فراهم نموده است.

مزایای استفاده از یک سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات یا UTM
انعطاف پذیری و سازگاری

با خرید UTM، امکان استفاده از مجموعه‌ای از راه حل‌های انعطاف‌پذیر برای مدیریت امنیت شبکه وجود دارد. به دلیل انعطاف‌پذیر بودن UTM و ارائه ماژول‌های امنیتی متعدد، امکان بکارگیری فناوری دلخواه، بسته به نیاز سازمان وجود دارد. همچنین، یک UTM با قابلیت بروزرسانی خودکار، سیستم شما را برای مقابله با آخرین تهدیدات موجود در چشم‌انداز آماده نگه می‌دارد.

یکپارچه سازی و مدیریت متمرکز
در حالت عادی و بدون استفاده از UTM، ممکن است مجبور شوید چندین مؤلفه امنیتی، از جمله فایروال، کنترل برنامه، VPN  و موارد دیگر را به بطور مجزا نصب و پیکربندی کنید. این امر زمان و منابع زیادی را از تیم IT می‌گیرد. این در حالی است که با استفاده از یک سیستم مدیریت یکپارچه تهدیدات (UTM) همه چیز بصورت یکپارچه و از طریق یک کنسول مدیریت قابل دسترسی و کنترل است. این امر نظارت بر سیستم و همچنین رسیدگی به اجزای خاصی در UTM که ممکن است نیاز به بررسی یا آپدیت داشته باشند را آسان‌تر می‌کند. همچنین ماهیت متمرکز UTM امکان نظارت به چند تهدید همزمان را فراهم می‌کند که بر روی مولفه‌های مختلف اثر می‌گذارند.

مقرون به صرفه بودن
به دلیل متمرکز بودن ماژول‌های امنیتی در UTM، تعداد دستگاه‌هایی که برای تامین امنیت شبکه مورد نیاز است، کاهش پیدا می‌کند، همین امر منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می‌شود. همچنین نیاز به کارکنان کمتر برای پیکربندی و  نظارت بر سیستم، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های نیروی انسانی می‌شود.
 
افزایش آگاهی از تهدیدات امنیتی شبکه
ترکیبی از تمرکز یک UTM و عملکرد سریعتر منجر به افزایش آگاهی از تهدیدات امنیتی شبکه می‌شود. توانایی پیشرفته برای مقابله با تهدیدات، ناشی از قابلیت UTM برای اجرای چندین مکانیسم پاسخ به تهدید، به صورت هماهنگ است.

مزایای سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات بومی  APKGate
محصول APK Gate، یک UTM بومی شامل مجموعه‌ای کامل و جامع از راهکارهای امنیت شبکه در شبکه‌­های کوچک تا خیلی بزرگ است که سرویس­‌های امنیتی متعددی را به صورت یکپارچه با واسط کاربری WUI و CLI ارائه می­‌نماید. UTM بومی APKGate، تمام مزایا و قابلیت‌های یک UTM را داراست. به کارگیری این محصول در درگاه ورودی شبکه، علاوه بر امکان اعمال قدرتمند سیاست­‌های امنیتی در قالب یک تجهیز، کاهش پیچیدگی­‌ها، مدیریت ساده، انعطاف‌پذیری، نگهداری و به‌­روزرسانی راحت­‌تر، مزایای زیر را نسبت به دیگر محصولات مشابه دارد:
•    قیمت مناسب نسبت به محصولات مشابه خارجی
•    انطباق با سیاست ها و قوانین امنیتی موجود در کشور
•    سرویس‌دهی در لحظه تیم پشتیبانی بومی در زمان مورد نیاز
•    اعمال درخواست‌های سفارشی‌سازی محصول در کوتاهترین زمان ممکن
پرکاربردترین سرویس‌­های APK Gate، سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات بومی
UTM بومی APK Gate، با ارائه سرویس‌های امنیتی متعدد به صورت یکپارچه خود را به عنوان یکی از بهترین راهکارهای مدیریت یکپارچه و جامع امنیت شبکه مطرح کرده است. پرکاربردترین سرویس‌‌های موجود در محصول APK Gate به شرح ذیل است.

•    سرویس حسابرسی مبتنی بر کاربر (Accounting)
 سرویس Accounting محصول APK Gate، با هدف مدیریت دسترسی کاربران به اینترنت با روش Captive Portal، اعمال محدودیت¬‌هایی از قبیل زمان، حجم، پهنای باند و مانیتورینگ فعالیت کاربران را برای مدیران شبکه فراهم نموده است.

•    سرویس شناسایی و جلوگیری از حملات (IPS/IDS)
نسل جدید سرویس شناسایی و جلوگیری از نفوذ، با استفاده از روش‌¬های هوشمند، ترافیک شبکه را تحلیل و از ورود محتوای مشکوک و آلوده به داخل شبکه جلوگیری می‌¬کند. سرویس IDS/IPS با به روزرسانی مداوم Signature حملات در بستری کاملا امن، قادر به شناسایی طیف وسیعی از حملات در لایه¬‌های مختلف شبکه است که علاوه بر روش مطابق الگوی حملات از تکنیک‌¬های آنالیز رفتار برای شناسایی رفتارهای غیرعادی و پر خطر استفاده می‌نماید.

•    سرویس شبکه‌های خصوصی مجازی (Virtual Private Network)
 سرویس VPN به منظور ایجاد بستر لازم برای تبادل داده‌¬ها در شبکه¬‌های ناایمن به صورت یک بستر امن با ارتباط سریع و ارزان برای ارتباطات سازمان¬‌ها و انتقال اطلاعات در سطح جهانی است که علاوه بر پروتکل IPsec از پروتکل SSL VPN نیز پشتیبانی می‌¬نماید.

•    سرویس تشخیص و جلوگیری از برنامه‌های کاربردی (App Detection)
این سرویس با قابلیت پایش محتوای برنامه‌¬های کاربردی، امکان مدیریت، کنترل و نظارت بر ترافیک برنامه‌های کاربردی را برای مدیران شبکه فراهم می‌‌نماید.

•    حفاظت از سرورهای وب (Web Application firewall)
سرویس WAF محصولAPK Gate، با توانایی بالایی که در وارسی و واکاوی ترافیک لایه کاربـرد دارد با حفاظت از سرورها و نرم‌افزارهای تحت وب در مقابل حملات متعدد از جمله OWASPTop10 و همچنین جلوگیری از نشر اطلاعات حساس یکی از حیاتی‌ترین مسائل امنیتی یک سازمان را مورد پوشش قرار می‌دهد.

•    سرویس پالایش مبتنی بر وب (Web Filtering)
این سرویس با هدف مدیریت دسترسی به وب‌سایت‌ها این امکان را فراهم می‌نماید تا سیاست‌های سازمان در خصوص دسترسی به سایت‌های مجاز و غیرمجاز قابل تعریف باشد.
خدمات ارائه شده پس از خرید UTM بومی APKGate
با خرید UTM ایرانی APKGate، کارشناسان خبره شرکت، در موارد زیر همراه سازمان خواهند بود.

طراحی و اجرا
•    بررسی و تحلیل وضعیت موجود
•    ارائه طرح
•    اجرا و پیاده‌سازی
•    ارائه مستندات
•    آموزش راهبری و تحویل

پشتیبانی
•    پشتیبانی و رفع مشکلات
•    اعمال آپدیت‌ها و ارتقاء‌های جدید
•    پشتیبان‌گیری و بازگردانی تنظیمات
•    شناسایی و پاسخ دهی تهدیدات نقاط پایانی (EDR)
•    بازدید دوره‌ایی از صحت عملکرد
•    اعمال تنظیمات امنیتی درخواستی

آنالیز
•    ایجاد گزارشات فنی و مدیریتی طبق استاندارد سازمان‌های بالاسری (سازمان فناوری اطلاعات و سازمان پدافند غیرعامل)
•    بررسی و آنالیز تنظیمات امنیتی صورت گرفته بر روی  UTMبومی
•    بررسی و آنالیز کلیه لاگ‌های تولید شده (امنیتی، کاربری)
•    ارائه طرح و پیکربندی اصلاحی
•    انجام عملیات ارزیابی امنیتی
در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با محصول APKGate و دریافت دموی محصول می‌توانید با شماره ۴۲۲۷۳ – ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها