به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۸۴۳۶۵

بهترین دکتر ارتودنسی و درمان ناهنجاری‌های فک و دندان

گروه سلامت و زیبایی: ارتودنسی به عنوان اولین رشته تخصصی دندانپزشکی، به درمان مشکلات و ناهنجاری‌های فک و دندان می‌پردازد. ارتودنسی روش‌های درمانی متفاوتی دارد که هر کدام نیاز به تخصص و دانش خاص خود دارد.
بهترین دکتر ارتودنسی و درمان ناهنجاری‌های فک و دندان
شما نیز برای گرفتن بهترین نتیجه به یک متخصص خوب ارتودنسی نیاز دارید. اما ویژگی‌های بهترین دکتر ارتودنسی چیست؟ اصلا چرا به یک متخصص خوب ارتودنسی نیاز داریم؟ و چگونه می‌توان یک دکتر خوب ارتودنسی پیدا کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوال‌ها ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

متخصص ارتودنسی چه تفاوتی با دندانپزشک عمومی دارد؟
طبیعتا یک دندانپزشک عمومی توانایی، دانش، تجربه و مهارت یک متخصص ارتودنسی را ندارد. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، یک دندانپزشک عمومی نمی تواند متخصص ارتودنسی باشد اما هر متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک عمومی به حساب می‌آید. البته این نکته هم وجود دارد که دندانپزشک عمومی دانش لازم برای انجام درمان‌های ساده ارتودنسی مانند درمان‌های پلاک متحرک را دارد. اما درمان‌های پیچیده ارتودنسی که بیشتر در دسته درمان‌های ثابت قرار دارند باید حتما توسط یک متخصص خوب ارتودنسی انجام شوند.

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ جراحی چیست؟
به دلیل تخصصی شدن درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی، رشته‌هایی تحت عنوان فلوشیپ در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که توانایی و مهارت بیشتری را برای درمان‌های سخت، سندرم‌های فک و دندان و بیماری‌های صعب العلاج به متخصص ارتودنسی می‌دهد. دوره فلوشیپ در واقع یک دوره ارتودنسی جراحی است که پس از دوره تخصص ارتودنسی تشکیل می‌شود.



گذراندن این دوره برای یک دکتر خوب ارتودنسی بسیار اهمیت دارد چرا که بسیاری از بیماران ارتودنسی همزمان با درمان ارتودنسی خود به جراحی یا ارتوگناتیک نیاز دارند و برای متخصص ارتودنسی که این مهارت را داشته باشد، یک نقطه قوت به حساب می‌آید. علاوه بر این، یک متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ جراحی، با  انواع ناهنجاری‌های فک و دندان به صورت تخصصی آشنایی دارد و در تشخیص نوع عارضه فک و دندان بیمار موفق تر خواهد بود.

پیدا کردن بهترین دکتر ارتودنسی چه اهمیتی دارد؟
ارتودنسی خوب برای افرادی که دارای ناهنجاری‌هایی در فک و دندان خود هستند مانند یک سرمایه گذاری است؛ زیرا به آنها یک لبخند زیبا هدیه می‌دهد و علاوه بر آن مشکلات آنها را در جویدن غذا و بعضا در صحبت کردن حل می‌کند. این بزرگترین دلیلی است که شما را وامیدارد که در انتخاب دکتر ارتودنسی خود دقت کنید.
علاوه بر این، نکته بسیار مهم این است که کسی که شما فک و دندان خود را به او می‌سپارید، قابل اطمینان باشد، زیرا دوره درمان ارتودنسی معمولا تا 2 سال به طول می‌انجامد و شما در تمام طول این مدت سیم‌هایی در دهان خود دارید که اگر به درستی نصب نشده باشند می‌توانند باعث آسیب دیدن بافت دهان و لثه شما بشوند. بنابراین اگر قصد انجام این درمان را دارید در انتخاب متخصص ارتودنسی خوب و با تجربه دقت زیادی داشته باشید.

چگونه بهترین دکتر ارتودنسی در تهران را پیدا کنیم؟



از آنجایی که ارتودنسی روشی پرهزینه است و اگر به درستی انجام نشود می‌تواند هزینه‌های خیلی بیشتری نیز در بر داشته باشد، پیدا کردن بهترین دکتر ارتودنسی اهمیت ویژه ای دارد. گاهی اوقات اشتباهات بسیار کوچک می‌تواند نتایج و عواقب بزرگی به همراه داشته باشد؛ مثلا می‌تواند باعث بازگشتن برخی ناهنجاری‌ها یا بروز برخی بیماری‌های دهان و دندان شود. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای درمان ارتودنسی دندان‌های خود به هیچ عنوان به دندانپزشک عمومی مراجعه نکنید و حتما به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب باشید. برای انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی موارد زیر را در نظر بگیرید:

نظر بیماران دیگر
شما با پرس و جو در میان دوستان و آشنایان خود می‌توانید اطلاعات خوبی درباره متخصصی که قصد مراجعه به آن را دارید کسب کنید. البته اگر آن متخصص شناخته شده باشد و افراد زیادی را درمان کرده باشد که یکی از ویژگی‌های بهترین دکتر ارتودنسی قطعا همین است که افراد زیادی را درمان کرده باشد و از مهارت بالایی برخوردار باشد. بهترین متخصص ارتودنسی علاوه بر مهارت فردی بالا باید در مورد بیمار خود مسئولیت پذیر باشد و با یک برنامه ریزی درست بهترین خدمات را به او ارائه دهد.

مشاوره و مراجعه حضوری
برای اینکه از متخصص ارتودنسی اطمینان حاصل کنید می‌توانید یک جلسه مشاوره حضوری داشته باشید. با این کار هم می‌توانید از وضعیت خود دکتر ارتودنسی اطلاعاتی کسب کنید هم وضعیت کادر درمان و کلینیک او را بررسی کنید. در جلسه مشاوره سعی کنید به تجربه ارتودنتیست، تکنولوژی مورد استفاده او، ایمنی و بهداشت کلینیک و سرویسی که به شما ارائه می‌دهند توجه ویژه ای داشته باشید.

جستجو و تحقیق در فضای مجازی
یکی از بهترین راه‌های شناخت بهترین دکتر ارتودنسی جستجوی وبسایت و صفحه اینستاگرام او است. شما در فضای مجازی می‌توانید نظر کاربران را بخوانید، همچنین با بررسی نمونه عکس‌های بیماران قبلی متخصص ارتودنسی می‌توانید از سطح کار او تا حدود خوبی با خبر شوید.

جمع بندی
در این مطلب دریافتیم که میزان دانش و مهارت یک متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی تفاوت زیادی دارد. یک متخصص خوب ارتودنسی ناهنجاری‌های پیچیده فک و دندان را درمان می‌کند، این در حالی است که یک دندانپزشک عمومی فقط نسبت به درمان‌های ساده مانند پلاک‌های متحرک آگاهی دارد. همچنین ویژگی‌های بهترین دکتر ارتودنسی و اهمیت انتخاب آن را دانستیم.
 به عنوان آخرین نکته به یاد داشته باشید که بهترین سن برای درمان ارتودنسی سنین کودکی است که هنوز فک و دندان‌ها به صورت کامل شکل نگرفته اند و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند.
اگر به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی هستید، می‌توانید به وبسایت سیمادنت کلینیک  (https://simadentclinic.com/) مراجعه نمایید. این کلینیک تخصصی دندانپزشکی دارای دو شعبه در شریعتی و ستارخان است که دسترسی شما را به بهترین دکتر ارتودنسی راحت تر می‌کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها