به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۳۸۴۳۶۶

مشاوره راه اندازی فروشگاه ابزار و یراق

گروه کسب و کار: تمام سازه‌های بزرگ و غول‌پیکر، در نگاهی جزئی از قطعات کوچک‌تری ساخته شده‌اند که هر یک از آن‌ها به نوبه خود در شکل‌گیری سازه‌ نهایی نقش دارند. نکته مهم این جاست که نمی‌توان هیچ یک از جزئیات را به دلیل کوچک‌ بودن، بی‌اهمیت شمرد؛ چرا که قطعات کوچک دست در دست هم می‌توانند بزرگ‌ترین سازه‌ها را خلق کنند. این مسئله در تمام حرفه‌ها و مشاغل نیز صدق می‌کند.
مشاوره راه اندازی فروشگاه ابزار و یراق
حرفه‌هایی که با ابزار و وسایل سر و کار دارند، نمادی از تأثیر جزئیات بر نتیجه نهایی هستند. برای مثال در حیطه کابینت‌سازی، گاهی نقش یک پیچ کوچک چنان حیاتی است که می‌تواند کل خروجی کار را با مشکل مواجه کند. در سایر مشاغل این چنینی نیز ابزار و یراق‌آلات نقش به‌سزایی دارند؛ با این که ممکن است گاهی اهمیت آن‌ها در نظر گرفته نشود. در مشاغل تأسیساتی و تعمیراتی ابزارآلات و یراق‌ها به عنوان بخشی اصلی و اساسی از کار در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل فروشگاه‌های بزرگی برای فروش انواع ابزارآلات تأسیس شده‌اند. در این مقاله قصد پرداختن به نحوه راه اندازی ابزار فروشی، سرمایه لازم برای ابزار فروشی و درآمد حاصل از راه اندازی فروشگاه ابزار را داریم. همراه ما باشید.

شغل ابزار فروشی چیست؟
امروزه بسیاری از مشاغل برای انجام فعالیت‌های خود، به انواع ابزارآلات نیاز دارند و این ابزارها طبیعتاً از ابزارفروشی‌ها تهیه می‌شوند. با توجه به این که مشاغل جدیدی نیز امروزه در حال شکل گرفتن هستند، خرید انواع ابزار و یراق روز به روز با استقبال بیشتری مواجه می‌شود. در ساده‌ترین حالت، افراد برای تعمیر ابزار و وسایل در منزل خود یا حتی نصب یک تابلو به دیوار، به انواعی از ابزار و یراق‌آلات نیاز دارند؛ بنابراین نیاز به ابزارهای گوناگون همواره وجود دارد. حال آن که ساده‌ترین نیاز افراد به ابزارآلات در چند عدد پیچ و میخ خلاصه شده و دنیای ابزارآلات در مشاغل حرفه‌ای، بسیار گسترده‌تر از چیزی است که می‌اندیشید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که در چند سال گذشته نظام آموزشی سعی در سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های فنی داشته و از برجسته‌کردن چند رشته خاص دست برداشته است. همچنین فرهنگ یاد گرفتن یک حرفه به جای اجبار دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های نظری، رفته رفته در ذهن افراد نهادینه می‌شود و می‌بینیم که بسیاری از افراد تحصیل در رشته‌های فنی و یادگیری مهارت‌های نو را انتخاب می‌کنند. همین مسئله می‌تواند دلیلی بر نیاز روزافزون به ابزارآلات باشد.
از طرف دیگر، شکل‌گیری مشاغل کوچک و مستقلی مثل تعمیر انواع تجهیزات منزل یا تجهیزات سازمانی نیز بر نیاز جامعه به ابزارآلات افزوده است. همه این‌ها دلیلی برای راه‌اندازی مغازه ابزار فروشی در جای جای شهر است؛ به طوری که تعداد زیادی از آن‌ها را در محله خودتان می‌بینید. حال به نظر شما درآمد شغل ابزار و یراق چقدر است که این‌قدر افراد را به خود مشتاق کرده است؟

درآمد حاصل از ابزار فروشی چقدر است؟
با توجه به توضیحات قسمت قبل می‌دانید که راه اندازی فروشگاه ابزار آلات می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد؛ چرا که اصناف زیادی به انواع ابزار و یراق نیاز دارند. درآمد درواقع میزان پولی است که پس از کسر هزینه‌ها از مبلغ دریافتی از مشتریان، برای شما باقی می‌ماند. البته باید بدانید که این مسئله کاملاً نسبی است؛ یعنی به شرایط خودتان نیز بستگی دارد. چنان چه سرمایه اولیه بیشتری داشته باشید و در منطقه‌ای مستعد مغازه‌تان را راه‌اندازی کنید، می‌توانید انتظار درآمد بیشتری را نیز داشته باشید.
همچنین اطلاعات بالای خودتان یا فروشنده مغازه در کنار خوش‌اخلاقی و مشتری‌مداری به کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند. با توجه به متغیر بودن قیمت‌ها و شرایط ارزی، نمی‌توان عدد دقیقی از درآمد راه اندازی مغازه ابزار فروشی ارائه داد؛ اما در شرایط ایده‌آل، شغل ابزار فروشی می‌تواند تا ۳۰ میلیون تومان در ماه در زمان نگارش این مقاله سودآوری داشته باشد. تأکید می‌کنیم که این درآمد کاملاً نسبی بوده و به شرایط خودتان بستگی دارد.

images_1674726745.png

هزینه راه اندازی ابزار فروشی
یکی از نکات مهم درباره شغل ابزار و یراق، سرمایه لازم برای ابزار فروشی است. برای راه اندازی ابزار فروشی به یک مغازه و ابزارآلات نیاز خواهید داشت و هزینه‌های اضافی در این شغل دیده نمی‌شود. مغازه شما می‌تواند کوچک، متوسط یا بزرگ باشد؛ اما یک مغازه کوچک نیز می‌تواند به اندازه بزرگ‌ترین مغازه‌ها کارایی داشته باشد.
برای کاهش هزینه راه اندازی ابزار فروشی، باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید ابزارآلات به تعداد زیاد ضرورتی ندارد. برای مثال اگر قصد دارید بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ قلم جنس در مغازه‌تان داشته باشید، می‌توانید از هر یک چند عدد برای فروش آورده و پس از اتمام موجودی، آن را شارژ کنید. تنها چند عدد از ابزارآلات دستی مانند آچارها برای یک مغازه ابزار فروشی تازه تأسیس کفایت می‌کند. در سال ۱۴۰۱ سرمایه لازم برای ابزار فروشی کوچک، بدون در نظر گرفتن هزینه مغازه، ۲۵۰-۳۰۰ میلیون تومان برای خرید محصولات است. هزینه راه اندازی فروشگاه ابزار بزرگ و مجهز می‌تواند تا ۷۵۰ میلیون تومان باشد. خرید بیش از این مقدار، منجر به خواب سرمایه شما خواهد شد.

راه اندازی فروشگاه ابزارآلات را از کجا شروع کنیم؟
اگر قصد راه اندازی ابزار فروشی را دارید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، بهتر است پیش از هر چیز اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. در این مقاله به اختصار وضعیت شغل ابزار فروشی را بررسی کردیم؛ با این حال موارد متعدد دیگری هستند که بررسی آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است. برای آن که با چند و چون مسیر راه‌اندازی فروشگاه ابزارآلات آشنا شوید، بهتر است سری به وبسایت «گودفورپی» بزنید. این وبسایت به طور تخصصی در زمینه مشاوره راه اندازی مغازه ابزار فروشی و فروش لوازم صنعت و ساختمان پرداخته و با کمک باتجربه‌ترین افراد، شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند. تمام توضیحات تکمیلی درباره راه اندازی ابزار فروشی در وبسایت گودفورپی در دسترس شماست.

images_1674726884.jpg

کلام آخر
در این مقاله به معرفی شغل ابزار و یراق پرداخته و هزینه راه اندازی ابزار فروشی را بررسی کردیم. چنان چه سوالی بدون جواب در ذهن شما باقی مانده، کارشناسان وبسایت گودفورپی برای پاسخ‌دهی به علاقمندان در دسترس‌اند. برای راه اندازی ابزار فروشی بهتر است کار خود را با مشورت با کارشناسان این سایت شروع کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها