به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۸۴۳۷۳

چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟

گروه کسب و کار: وقتی تلفن همراه همه گیر شد، جستجو در اینترنت یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن جواب سوالات، تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن مکانی که نیاز دارید شد. نتایجی که به کاربر نشان داده می شود نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری افراد دارد.
چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟
ما می توانیم با سرمایه گذاری در سئو، سایت خود را در لحظه مناسب به مخاطب معرفی کنیم. اعتماد کاربران به سایت همان برگ برنده ای است که گوگل به آن خیلی اهمیت می دهد، در واقع ما با جستجو در گوگل اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغ، بنر یا پیامک می باشند.
کسب و کارهای سنتی این تصور را دارند که برای ورود به فضای دیجیتالی فقط داشتن یک سایت زیبا کفایت می کند.
طراحی سایت زیبا و خوب، یک نقطه شروع مناسبی برای یک کسب و کار اینترنتی می باشد ولی نمی توان تضمینی برای موفقعیت آن بود.
همانگونه که موقعیت مکانی یک فروشگاه حضوری بستگی به مراجعه و فروش آن تاثیر می گذارد، برای یک سایت اینترنتی حضور در نتایج جستجو و به دست آوردن یک جایگاه مناسب بسیار اهمیت دارد و برای تحقق این امر شما به سئو سایت نیاز دارید.

سئو چیست
به چه دلیلی موتورهای جستجو به سئو سایت توجه دارند؟
وقتی بحث سئو پیش می آید با یک رقابت سخت روبه رو هستیم.
تجربه کاربری، نکته ای است که گوگل تاکید زیادی روی آن دارد و این تجربه تنها به تولید محتوا وابسته نیست. مواردهای بسیاری مانند سرعت نمایش صفحات، خوانایی و دسترسی محتوا، اعتبارسایت و... مواردی می باشند که روی رضایت کاربر تاثیر می گذارد.
سایت های زیادی در صفحات وب هستند که محتواهای مفیدی را ارائه می دهند ولی هیچوقت شانسی برای حضور در صفحه اول گوگل نداشتند؛ به این دلیل که به سئو سایت خود توجه ای نداشته، در نتیجه رقبایش با محتواهای ضعیف تر بازدید و فروش بیشتری دارند،  به این دلیل که به سئو سایت خود توجه داشتند.

مهمترین مراحل سئو چه مراحل هایی می باشد؟

می توان گفت سئو یک مسابقه است که موفقعیت و پیروزی آن پیچیده و دشوار می باشد. روش ها و فاکتورهای بسیاری برای بدست آوردن جایگاهیی بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام از    آن ها تاثیرات مثبتی برای سایت دارند، برای موفقعیت در سئو سایت به 3 فاکتور اصلی نیازمند هستیم:

1: سئو تکنیکال
قبل از شروع فعالیت های بازاریابی محتوا، به یک بستر قدرتمند برای سایت نیاز داریم.
استاندارد کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو، نشانه گذاری استاندارد(Schema) برای درک بهتر ربات ها، بهینه سازی سرعت سایت و نمایش صحیح در موبایل را موارد اصلی در سئو تکنیکال  می نامیم.

2: بازاریابی محتوا
برای موفقعیت در سئو شما به یک محتوای قوی نیاز دارید، البته فقط محتوای متنی ملاک نیست، محتوای تصویری، ویدئو، صوت و... همه این محتواها روی سایت شما تاثیر گذار می باشد.
فعالیت های مهمی مانند شناسایی کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، تولید محتوای ارزشمند، لینک سازی داخلی و ..... بخش های مهمی از بازاریابی محتوا می باشد.

3: لینک سازی هدفمند
فعالیت های زیاد در شبکه های اجتماعی، حضور در فروم های تخصصی، درست کردن بک لینک های معتبر، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه های با مخاطب زیاد و... SEO Off page می نامیم. یعنی فعالیت هایی که بیرون از سایت ما رخ می دهد ولی روی سئو سایت ما تاثیرگذار است.
 
سئو کلاه سیاه و کلاه سفید چیست؟
کلاه سفید یعنی تکنیک های سئو در جهت افزایش رضایت مشتری و رعایت استانداردهای معرفی شده توسط گوگل برای کسب یک جایگاه برتر در نتایج جستجوی گوگل.
کلاه سیاه استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیک هایی برای فریب آنها، این روش کمترین توجه به رضایت مشتری و کیفیت محتوا دارد. البته می توان گفت گوگل هر چند ماه یکبار کلاه سیاه را شناسایی می کند و سایت هایی که از این روش استفاده کردند را جریمه می کند.
کلاه خاکستری روشی می باشد که مطابق استاندارد گوگل نیست ولی ربات های گوگل نمی توانند به راحتی آن ها را تشخص دهند؛ به همین دلیل احتمال جریمه سایت کاهش می یابد.
نکته بسیار مهم این است که مرز باریکی میان کلاه سفید، خاکستری و سیاه وجود دارد و بسیاری از فعالیت هایی که منطبق با استاندارد گوگل است احتمال تبدیل شدن به روش های سیاه را دارند.

چه افرادی باید سئو سایت را انجام دهند؟

اما برای اینکه درباره سئو وردپرس بیشتر بدانیم به این لینک زیر
https://xn--lgbcj7ab9j33b.com/wordpress
مراجعه کنید.
 
سئو شاید در ساده به نظر بیاید ولی در اجرا پیچیده می باشد. سئو در اصل فعالیت های پیچیده و مستمر است که اجرای آن به دانش و تجربه نیازمند می باشد.
کسب و کارهای اینترنی به 4 روش مختلف سئو را مدیریت می کنند:

1: چگونگی یادگیری و انجام سئو توسط مالک کسب و کار
مالک کسب و کار زمان و انرژی خود را برای یادگیری سئو می گذارد. کسب و کارهایی که هنوز بودجه کافی ندارند از این روش استفاده می کنند و پس از کسب موفقعیت های کوچک و تامین بودجه روش خود را تغییر می دهند.

2: سپردن به یک شخص یا شرکت
اگر مجموعه ای سئو را به خوبی درک کند و بودجه کافی برای تامین هزینه های آن را داشته باشد می تواند به یک شخص یا شرکت معتبر سایت خود را برای سئو بدهد.
شما دیگر دغدغه های مربوط به جذب و نگه داشتن نیرو و تامین امکانات و فضای کاری را نخواهید داشت، مهم تر از آن خطا برای رسیدن به نتیجه دلخواه کمتر می شود.

3: درست کردن یک تیم داخلی سئو در شرکت
شرکت هایی که بیش از 30 کارمند دارند می توانند یک تیم داخلی برای دیجیتال مارکتینگ و سئو ایجاد کنند، با این کار سرعت و انعطاف پذیری خود را در سئو بیشتر می کنند.
این نکته را دقت کنید که این روش هزینه بیشتری را در بر می گیرد ولی نقطه قوت آن بازدهی بالا و کسب نتیجه در زمان کوتاه تر می باشد.

4: ایجاد یک تیم داخلی و مشاور حرفه‌ای
سازمان هایی که بیش از 100 کارمند دارند بیشتر در حوزه های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و... فعالیت دارند و سئو سایت بخش مهمی در بازاریابی آن ها به حساب می آید. برای همین فقط تشکیل یک تیم داخلی کفایت نمی کند، این سازمان ها از مشاوران حرفه ای برای تقویت تیم و تصمیم گیری بهتر استفاده می کنند.

چه روشی برای یادگیری سئو خوب می باشد؟
اگر تصمیم دارید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا یک تیم داخلی داشته باشید، باید از یک مرجع معتبر برای آموزش سئو سایت به قیمت تماس با ما شرکت سئو سایت مراجعه کنید.
مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند و مفید می باشد ولی یک ایراد اساسی دارد، بعد از مدتی ذهن شما دچار تناقض و پراکنندگی می شود. برای اینکه با مفاهیم سئو آشنایی پیدا کنید بهتر است از منابع جامع و کتاب های آموزشی و دوره های تخصصی استفاده کنید:

1: مطالعه یک کتاب پایه
کتاب های الکترونیکی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی را به شما آموزش می دهند، مطالعه کتاب به شما کمک می کند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید.

2: مطالعه کردن مقالات و مشاهده ویدئو تخصصی
پس از اینکه شما کتاب را مطالعه کردید و با مفاهیم اولیه آشنایی پیدا کردید بهتر است پس از آن مقالات شخصی و ویدئو آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

3: شرکتی برای دوره‌های آموزشی سئو
زمانی که شما دانش کافی در زمینه سئو سایت کسب کرید دیگر نیازی نیست بیشتر وقت خود را هدر دهید، می توانید با شرکت هایی که در این زمنیه فعالیت دارند دانش خود را تکمیل کنید و تکنیک‌های کاربردی زیادی را یاد بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها