کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان بورس امروز 10 بهمن 1401

10 بهمن 1401 ساعت 13:59


گروه اقتصادی:بررسی معاملات روز 10 بهمن 1401 نشان می‌دهد که پس از خروج دو هزار میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها در روز گذشته حالا تب خروج پول فروکش کرده و تنها 253 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت دو هزار و 506 واحدی که معادل 0.16 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

مقایسه رفتار امروز شاخص کل با روز گذشته حاکی از کاهش هیجانات در بازار است.شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 1.03 درصدی به سطح 479 هزار و 639 واحدی رسید.گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 16 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات را 6 هزار و 262 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 253 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.نقشه بورس تهران امروز با حضور 322 نماد سبز و 376 نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود.

حجم مشکوک
بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های تکالا، بساما، تکنو،کمنگنز حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 10 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، گدنا و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های کرمان، خودرو و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.
دامین با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، مدیریت نیز با افت 16.93 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های غدانه، فزر و حکشتی تعلق گرفت. همچنین سهم‌های دجابر، سصفها و کیمیاتک نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای فماک، اعتلا و زمگسا خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فمراد، دکوثر و غنیلی رقم خورد. همچنین مداران در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد دسبحان بود.


کد مطلب: 384392

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/384392/پایان-بورس-امروز-10-بهمن-1401

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir