به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۸۴۳۹۸

برگ برنده فلزات گرانبها به کدام‌ رسید؟

برگ برنده فلزات گرانبها به کدام‌ رسید؟
گروه اقتصادی: طلا و پالادیوم در سال ۲۰۲۲ با عقب افتادن نقره و پلاتین برنده شدند.به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین گزارش انجمن بازار شمش لندن (LBMA)، سال گذشته علیرغم شروع قوی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، ثابت شد که یک دوره تثبیت برای بازار فلزات گرانبها بود که نسبتاً مطابق با انتظارات بود.
 
انجمن بازار شمش لندن گزارش داد که قیمت طلا در سال گذشته به طور متوسط ۱۸۰۰ دلار و ۹ سنت در هر اونس بوده که نسبت به میانگین قیمت ۱۷۹۸ دلار و ۶۰ سنت در سال ۲۰۲۱ تنها اندکی افزایش یافته است. این انجمن گفت که رقابت تنگاتنگی در رقابت پیش‌بینی قیمت در سال گذشته بود زیرا تحلیلگران چشم‌انداز محتاطانه‌ای را با میانگین پیش‌بینی قیمت ۱۸۰۱ دلار و ۹۰ سنت حفظ کردند.

در حالی که سال گذشته سال تثبیت طلا بود اما برای نقره ناامیدکننده بود زیرا قیمت‌ها نسبت به سطح سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.انجمن بازار شمش لندن اعلام کرد که قیمت نقره در سال گذشته به طور متوسط ۲۱.۷۳ دلار در هر اونس بوده که از میانگین قیمت سال قبل ۲۲.۷۲۹ دلار در هر اونس کمتر است.  

تحلیلگران فلزات گرانبها در آغاز سال ۲۰۲۲ نسبتاً به نقره خوشبین بودند و به دنبال این بودند که قیمت‌ها به طور متوسط در سال حدود ۲۳.۵۴ دلار در هر اونس باشد.سال ۲۰۲۲ سالی چالش برانگیز و پرنوسان برای طلا و نقره بود. تهاجم روسیه به اوکراین باعث ایجاد تقاضای امن برای طلا و نقره شد و قیمت طلا برای مدت کوتاهی به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید.

با این حال، افزایش تورم به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته، فدرال رزرو را مجبور کرد تا نرخ بهره را در سال گذشته ۴۲۵ واحد افزایش دهد که تهاجمی‌ترین چرخه انقباض آن در چهار دهه اخیر است.موضع سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو باعث شد که دلار آمریکا در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر برسد. با این حال، انتظار می رود که فدرال رزرو به پایان چرخه انقباض خود نزدیک شود زیرا سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش می‌دهد و شتابی برای طلا و نقره در سال جدید ایجاد می‌کند.بر اساس گزارش کیتکو، قیمت طلا از پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خود در نوامبر، نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته است. انجمن بازار شمش لندن اعلام کرد که قیمت پلاتین در سال گذشته به طور متوسط ۹۶۰.۵۸ دلار در هر اونس بوده است که از میانگین قیمت ۱۰۹.۲ دلار در سال ۲۰۲۱ کمتر است.
برچسب ها: فلزات گرانبها
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها