به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۳۸۴۴۸۲

عطاالله مهاجرانی درخطراتهام حمایت از تروریسم

عطاالله مهاجرانی درخطراتهام حمایت از تروریسم
گروه سیاسی: روزنامه بریتانیایی گاردین خبر داد که پلیس متروپولیتن لندن در حال رسیدگی به اتهاماتی است که علیه عطاالله مهاجرانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران طرح شده است.
بنابر گزارشی که گاردین منتشر کرده مهاجرانی که سالهاست در بریتانیا اقامت دارد به حمایت از «فتوای قتل سلمان رشدی» و همچنین معاونت در قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰ در دورانی که معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلامی و پس از آن در دوره‌ای که معاون پارلمانی رئیس جمهوری این کشور بود، متهم شده است.
گاردین می‌گوید پلیس بریتانیا پس از گذشت حدود ۴ ماه از دریافت این اتهامات و پرونده  مربوط به آن، به کاوه موسوی، وکیل حقوق بشر که به طور مشترک با ربکا مونی این شکایت را طرح کرده، گفته به علت پیچیدگی موضوع زمان بیشتری برای بررسی نیاز دارد.
مهاجرانی که از سال ۲۰۰۴ مقیم بریتانیاست، اتهام حمایت از تروریسم را رد می‌کند و گفته است کتابی که در مورد سلمان رشدی نوشته، توجیه فتوا محسوب نمی‌شود و تنها به نقد کتاب آیات شیطانی می‌پردازد. مهاجرانی همچنین اتهام دخالت در کشتار زندانیان در تابستان سال ۶۷ را رد کرده است.

پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۰۹:۳۰
آخ که چه حالی میده این مردک معروف به لکه ننگ خاکستری دستگیر و زندانی بشه (417481)
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۰۹:۴۹
وقتی کتاب مینوشتی برای مسولان ایرانی که بهت مقام بدن و پول پارو کنی جمع کنی بری باید حواست پی امروزت هم میبود در روی یه پاشنه هیچوقت نمی چرخه :)) (417483)
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۰:۳۳
عطاالله مهاجرانی لندن نشین از طالبان هم حمایت کرد (417490)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها