به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۳۸۴۴۸۴
با مقامات جمهوری اسلامی ایران مذاکره غیرمستقیم داریم

مالی: ما در کار تغییر رژیم در ایران نیستیم

گروه سیاسی: نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می‌گوید: با مقامات جمهوری اسلامی ایران مذاکره غیرمستقیم داریم؛ بایدن هرگز نگفت احتمال تفاهم با ایران مرده است؛ گزینه نظامی اولین گزینه ما نیست؛ با اسراییل بر سر تاکتیک‌های مقابله با ایران اختلاف نظر داریم و ما در کار تغییر رژیم در ایران نیستیم.
مالی: ما در کار تغییر رژیم در ایران نیستیم
رابرت مالی، در مصاحبه‌ای با سرویس جهانی «بی.بی.سی» گفت: دیپلماسی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد. ما، همزمان با گام‌های مختلف علیه ایران اعم از تحریم، فشار، مقابله با اقداماتشان در منطقه و بسیج جامعه بین‌الملل [علیه آنها] با آنها مذاکرات غیرمستقیم داشتیم.
وی اصافه کرد: چنانچه مسیر دیپلماسی با ایران شکست بخورد همان‌طور که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته «همه گزینه‌ها روی میز است.»یکی از این گزینه‌ها، گزینه نظامی است، اگرچه بایدن گفته که از این گزینه به عنوان «آخرین راه چاره» استفاده خواهد شد.
مالی معتقد است: یک چیز در گذشته کارساز بوده: فشار به علاوه تلاش واقعی و چندجانبه دیپلماتیک. این را نفی نمی‌کنم که این روش ممکن است دوباره هم کارساز باشد. رابرت مالی درباره اظهارات جو بایدن که چند وقت پیش گفته بود برجام مرده است گفت: او هیچ وقت نگفت که دیپلماسی مرده است. هرگز نگفت احتمال تفاهم با ایران مرده است. در واقع ما دقیقا عکس این را گفته‌ایم. ما می‌توانیم با کلمات بر سر اینکه چه چیز مرده یا نه بازی کنیم. این وظیفه من نیست. من توسط رئیس‌جمهور مأمور شده‌ام که در جستجوی یک راهکار دیپلماتیک باشم و این کاری است که دارم انجام می‌دهم.
وی افزود: گزینه نظامی اولین گزینه ما نیست. شما مثل من می‌دانید که این گزینه‌ای بسیار دشوار و بسیار خطرناک است. بایدن فقط در صورتی که لازم باشد از این گزینه استفاده خواهد کرد. اسرائیل منافع خودش و برداشت خودش را از ایران دارد. ما همیشه با یکدیگر بر سر تاکتیک‌ها توافق نداشته‌ایم، اگرچه در خصوص هدف هم‌نظریم.
مالی ادامه داد: ما در کار تغییر رژیم نیستیم و فکر می‌کنم ما به اندازه کافی تجربه غم‌انگیز در زمینه مهندسی کردن تغییر رژیم به ویژه در خاورمیانه داشته‌ایم. این وظیفه ما نیست. وظیفه ما ایستادن در کنار مردم ایران و انجام دادن کارهایی از جمله تحریم‌، بسیج جامعه بین‌المللی، قرار دادن ایران در کانون توجه و اطمینان از شنیده شدن صدای ایرانی‌ها است.
برچسب ها: رابرت مالی

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۲۱:۳۵
عرضه اش رو ندارید. (417586)
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۰۷:۰۳
چهل سال است بدنبال تغیر هستید ولی موفق نشدید
حالا متوسل به تحریم برای سرنگونی کردید (417626)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها