کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علائم شایع ابتلای کودکان به سویه جدید کرونا

11 بهمن 1401 ساعت 11:36


گروه جامعه: یک فوق تخصص بیماریهای عفونی کودکان گفت: فصل اخیر فصل بیماری های ویروسی و سرماخوردگی و شیوع آنفولانزای نوع B می باشد، بنابراین بیماری های تنفسی در این فصل شایع است . دکتر جبارعلی صفایی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: یکی از بیماری هایی که تنفس را درگیر می کند کرونای سویه جدید است که در کودکان نیز مانند بزرگسالان باعث ایجاد درگیری ریوی می شود.

 
وی افزود: در کودکان درگیری ها بیشتر به حالت گوارشی است و بعد به دنبال آن ممکن است تنفس هم درگیر شود .به گفته وی بر این اساس والدین باید دقت کنند که هر کودکی که دچار علائم تنفسی شد علاوه بر آنفولانزا و سرماخوردگی ممکن است به دلیل ابتلا به نوع جدید کرونا باشد. وی تاکید کرد: اگر کودک هم دچار علائم گوارشی و هم علائم تنفسی شد به کرونای نوع جدید مبتلا شده و حتما باید به متخصص عفونی یا متخصص اطفال مراجعه نمایند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: اخیرا تست پی سی آر برای آنفولانزا و کرونا برای کودکانی که مشکل تنفسی دارند نیز درخواست می شود . به گفته وی با توجه به قابلیت انتشار سریع سویه جدید کرونا، احتمال دارد در دو هفته آینده شیوع بیماری کووید در استان افزایش یابد.دکتر صفایی گفت:درمان و پیشگیری این بیماری مانند سویه های قبلی کرونا است و شامل زدن ماسک، پرهیز از شرکت در اجتماعات و شستشوی دست می باشد.


کد مطلب: 384547

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/384547/علائم-شایع-ابتلای-کودکان-سویه-جدید-کرونا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir