به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۸۴۵۸۹

آخرین خبر از گران شدن بلیت هواپیما

آخرین خبر از گران شدن بلیت هواپیما
گروه اقتصادی:رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: نه تنها مسیرها و مقاصد پروازهای اروپایی ایران ایر کاهش پیدا نکرده و هیچ مقصدی حذف نشده بلکه مقاصد اروپایی ایران ایر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
 
به گزارش ایلنا،محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره انتقاد ایرلاین‌ها درباره ورود ستاد تنظیم بازار به تعیین قیمت بلیت هواپیما و در پاسخ به این سوال که آیا ستاد افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیما را لغو کرده‌است، اظهار داشت: ورود ستاد تنظیم بازار به افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است و ابلاغ رییس جمهوری است که هر گونه افزایش قیمتی پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار قابلیت اجرایی دارد.

وی با اشاره به تصویب افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی گفت: شورای عالی هواپیمایی هم یکی از چرخه‌های قیمت‌گذاری برای بلیت هواپیما است. قبل از ابلاغ این دستور رییس جمهوری، شورای عالی هواپیمایی مطابق قانون افزایش قیمت بلیت را ابلاغ می‌کرد و شرکت‌ها هم آن را به اجرا می‌رساندند. اما پس از ابلاغ این دستور رییس جمهوری، افزایش قیمت بلیت هواپیما حتما باید با طی فرایند در ستاد تنظیم بازار تایید شود که درباره بلیت هواپیما بخش عمده‌ای از این فرایند طی شده‌ و تنها منتظر تنفیذ و ابلاغ ستاد تنظیم بازار مانده‌است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: درباره احتمال لغو افزایش 30 درصدی بلیت هواپیما اطلاعی ندارم و من یکی از اعضای شورای عالی هواپیمایی هستم و این موضوع یک تصمیم جمعی است.محمدی‌بخش درباره هزینه تمام شده هر صندلی پرواز ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری نظر کارشناسی خود را درباره هزینه تمام شده هر صندلی پرواز اعلام کرده‌ است و اعداد فعلی را تایید نمی‌کنیم اما در حال حاضر ما تنها یکی از اعضایی هستیم که درباره قیمت بلیت هواپیما می‌تواند تصمیم بگیرد و نمی‌توانیم به عنوان یک عضو نظری را از جانب کل شورا یا جمعی که درباره قیمت بلیت تصمیم می‌گیرند، اعلام کنیم. سازمان هواپیمایی موضوع را کارشناسی و نظر خود را اعلام کرده و نظرات ستاد تنطیم بازار و شورای رقابت درباره قیمت‌گذاری بلیت هواپیما تجمیع شده‌ است.

وی درباره عدم فروش بلیت هواپیما از سوی شرکت‌ها تا تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما تاکید کرد: این موضوع صحت ندارد. آمار پروازهای روزانه نه تنها کاهش پیدا نکرده‌ بلکه افزایش هم پیدا کرده‌است.معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره کاهش پروازهای ناوگان داخلی در مسیرهای خارجی به ویژه مسیرهای اروپایی به دلیل کمبود هواپیمای مناسب اظهار داشت: تنها شرکت ایران ایر(هما) پروازهای اروپایی را انجام می‌دهد که مانند روال گذشته پروازهای اروپایی را انجام می‌دهد و نه تنها مسیرها و مقاصد پروازهای اروپایی ایران ایر کاهش پیدا نکرده و هیچ مقصدی حذف نشده بلکه مقاصد اروپایی ایران ایر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
برچسب ها: بلیت هواپیما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها