به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۳۸۴۶۷۴

سایت کارنگ یکی از بهترین مراکز کارشناسی خودرو در ایران

گروه کسب و کار: با افزایش قیمت ناگهانی خودروها، متقاضیان خودروهای دست دوم و کارکرده افزایش یافته است.
سایت کارنگ یکی از بهترین مراکز کارشناسی خودرو در ایران
اولین و ضروری‌ترین اقدامی که در هنگام خرید خودروهای دست دوم باید به فکر آن باشیم، کارشناسی خودرو است. چراکه امروزه خودروها به عنوان یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شوند و به همین خاطر کلاهبرداری و دزدی در این زمینه به شدت افزایش یافته است. این موضوع خود می‌تواند ضرورت کارشناسی خودرو پیش از خرید را یادآور باشد.
سایت کارنگ یکی از بهترین مراکز کارشناسی خودرو در ایران می‌باشد که بهترین خدمات را برای شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات از کارشناسان ماهر و باتجربه این مجموعه، به سایت کارنگ مراجعه نماید. همچنین ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که هزینه کارشناسی خودرو با کیست و چقدر است؟ پس تا انتها با ما همراه باشید.

در کارشناسی خودرو چه بخش‌هایی بررسی می‌شود؟
یکی از مهم‌ترین بخش‌های کارشناسی خودرو، قیمت گذاری واقعی بر اساس سلامت بدنه و شاسی، میزان کارکرد اتومبیل، وضعیت قسمت‌های مصرفی مثل لاستیک‌ها، تیپ خودرو، صحت و عملکرد آپشن‌ها، سلامت فنی و... می‌باشد. کارشناسان مجموعه کارنگ با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده و بررسی رنگ شدگی و یا تعویضی بودن قطعات بدنه، سلامت جلوبندی ماشین، اصالت خودرو، عملکرد صحیح و سالم بودن تمام بخش‌های ماشین، قیمت واقعی خودرو را برای شما تخمین می‌زنند.

هزینه کارشناسی خودرو چقدر است؟
هزینه کارشناسی خودرو به سه عامل تیپ خودرو، سال تولید و برند و مدل خودرو بستگی دارد. برای مثال هرچقدر خودروی شما گران‌تر، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر باشد، هزینه کارشناسی آن هم بیشتر خواهد بود زیرا که خودروهای گران‌قیمت وارداتی، آپشن‌های زیادی برای بررسی دارند و پیچیدگی آن‌ها نسبت به خودروهای معمولی بیشتر است. در نتیجه کارشناسی این مدل خودرو‌ها زمان و انرژی بیشتری می‌خواهد.
در مقابل خودروهای گران‌قیمت و جدید، خودروهای قدیمی قرار دارند. این نوع خودروها به دلیل وجود آسیب در بخش‌های مختلف ماشین، زمان زیادی صرف کارشناسی آن‌ها می‌شود. بنابراین هزینه کارشناسی این نوع خودروها نیز زیاد می‌باشد.
تیپ خودرو نیز یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه کارشناسی خودرو می‌باشد. زیرا امروزه اغلب خودروها در تیپ‌های مختلفی در بازار وجود دارند که کارشناسی خودروهای فول آپشن در مقایسه با دیگر خودروها، زمان زیادتری می‌خواهد. بنابراین هزینه کارشناسی این نوع خودروها بیشتر خواهد بود.

هزینه کارشناسی خودرو با کیست؟
حال که متوجه شدیم در کارشناسی خودرو چه بخش‌هایی از اتومبیل مورد بررسی قرار می‌گیرد و هزینه آن چقدر است؛ به پرسش ابتدای مطلب برمی‌گردیم. هزینه کارشناسی خودرو بر عهده شخصی است که درخواست کارشناسی خودرو را ثبت می‌کند. معمولا این درخواست از سمت خریدار است. اما گاهی دیده می‌شود این درخواست از سمت فروشندگان نیز ثبت می‌شود. چراکه آنها می‌خواهند با در دست داشتن برگه کارشناسی خودروی خود از یک مرکز کارشناسی معتبر، سلامت خودروی خود را به رخ دیگران بکشند و خودروی خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند.
پیشنهاد ما به شما خریداران پیش از ثبت درخواست کارشناسی خودرو این است که با مالک اتومبیل صحبت کنید و تمام صحبت‌های او را درباره خودرو بشنوید؛ در آخر با او اتمام حجت کنید که اگر نتیجه کارشناسی با حرف‌های او مغایرت داشت، هزینه کارشناسی خودرو بر عهده او می‌باشد. گاه چنین ترفند‌هایی می‌تواند فروشندگان را وادار کند که از ادعاهای دروغین خود دست بردارند و واقعیت را درباره خودرو بازگو کنند. اما به یاد داشته باشید حتی اگر مطمئن شدید فروشنده حقایق را برای شما بازگو می‌کند، بازهم دست از کارشناسی خودرو نکشید و حتما کارشناسی خودرو را در اولویت کارهای خود قرار بدهید.

نتیجه گیری
همانطور که در مقدمه به شما گوش‌زد کردیم؛ کارشناسی خودرو یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید پیش از خرید خودروهای دست دوم و کارکرده انجام بپذیرد. فارغ از اینکه هزینه کارشناسی خودرو با کیست و چقدر است؟ شما باید این موضوع مهم را در اولین کارهای خود قرار دهید. چراکه با پیشرفته شدن تکنولوژی، کلاهبرداران نیز به روز شده‌اند و به راحتی با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توانند خودروی مشکل‌دار را به جای یک اتومبیل سالم به شما بفروشند. شما می‌توانید برای دریافت بهترین خدمات کارشناسی خودرو با پیشرفته‌ترین تجهیزات حال حاضر دنیا، به مجموعه کارنگ سر بزنید.
منبع کارشناسی خودرو : radanqc.com ، hamrah-mechanic.com ، karnameh.com
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها